Foto: Reuters, Freepik.com
Foto: Reuters, Freepik.com
Datum dirke:13. oktober 2019
Kraj:Suzuka International Racing Course, Suzuka, Japonska
Dolžina kroga:5,807 km
Število krogov:53
Dolžina dirke:307,573 km
Zadnji zmagovalec:2019 - Valtteri Bottas (Mercedes)
Prva VN na prizorišču:1987
Rekord kroga:1:30,983 - Lewis Hamilton (2019)
James Hunt in Niki Lauda pred prvo dirko F1 za VN Japonske. Foto: AP
James Hunt in Niki Lauda pred prvo dirko F1 za VN Japonske. Foto: AP

Številni dirkači imajo Suzuko v najlepšem možnem spominu. Gre za dirkališče, ki je od vseh v zgodovini formule ena dalo največ odločitev o naslovu svetovnega prvaka, in sicer kar 13. Nazadnje leta 2011, ko si je drugi naslov v karieri v red bullu zagotovil Sebastian Vettel.

Na dirki za VN Japonske je do danes nastopilo dvajset različnih japonskih dirkačev. Najboljša izida sta uspela dvema. Aguri Suzuki je bil z ekipo Espo Larrousse tretji na dirki leta 1990, Kamuiju Kobajašiju je enak dosežek v sauberju uspel 12 let pozneje. Za oba so bile to edine stopničke v karieri.

Le kdo bi lahko pozabil epske boje McLarnovih dirkačev Alaina Prosta in Ayrtona Senne ob koncu osemdesetih letih prejšnjega stoletja? Foto: AP
Le kdo bi lahko pozabil epske boje McLarnovih dirkačev Alaina Prosta in Ayrtona Senne ob koncu osemdesetih letih prejšnjega stoletja? Foto: AP

Hunt v Fudžiju do edinega naslova
Prvo dirko za VN Japonske so organizirali leta 1976 v Fudžiju. Poskrbela je za razburljiv zaključek sezone. Avstrijski dirkač Niki Lauda, ki se je tistega leta skoraj ubil na Nürburgringu, se je v zaključku sezone boril za naslov svetovnega prvaka z Britancem Jamesom Huntom. Bil je na dobri poti, nato pa se je med zadnjo dirko v Fudžiju zaradi izjemno slabih razmer - zaradi hudega naliva je bil večji del steze poplavljen - odločil japonsko preizkušnjo predčasno končati. Usoda naslova svetovnega prvaka je bila v Huntovih rokah. Ta je z mclarnom ostal na stezi, se boril kot lev in si s tretjim mestom zagotovil dovolj točk za skok na vrh lestvice svetovnega prvenstva. Svojega največjega tekmeca Laudo je premagal za pičlo točko. Zmagal je Američan Mario Andretti z lotusom, drugi je bil Francoz Patrick Depailler (Tyrrell).

Prvo dirko za VN Japonske so v Suzuki organizirali 1. novembra 1987. Dobil jo je Avstrijec Gerhard Berger (Ferrari) pred Brazilcem Ayrtonom Senno (Lotus) in Švedom Stefanom Johanssonom (McLaren).

Kimi Räikkönen je na japonski dirki leta 2005 prikazal eno najboljših, morda celo najboljšo predstavo v bogati karieri. Foto: Reuters
Kimi Räikkönen je na japonski dirki leta 2005 prikazal eno najboljših, morda celo najboljšo predstavo v bogati karieri. Foto: Reuters

Epski boji v Suzuki
Fudži je ob krstni izvedbi gostil še tri dirke za VN Japonske, in sicer v letih 1977, 2007 in 2008. Ostale dirke je gostila Suzuka, kjer so bili ljubitelji bencinskih hlapov priča nekaterim izjemnim bojem in razpletom svetovnih prvenstev. Še najbolj izstopa boj McLarnovih dirkačev Alaina Prosta in Ayrtona Senne ob koncu osemdesetih let prejšnjega stoletja. Brazilec je v Suzuki dvakrat osvojil naslov prvaka, Francoz enkrat. Za eno najboljših predstav v zgodovini te dirke pa je poskrbel Kimi Räikkönen leta 2005. Ledeno-hladni Finec, ki je dirko začel s 17. mesta, je s hrabrim in neizprosnim dirkanjem vseskozi napredoval, z vsakim krogom mu je rasla samozavest, švignil je mimo Michaela Schumacherja (Ferrari) in Fernanda Alonsa (Renault), v uvodnem zavoju zadnjega kroga je prehitel še tedaj vodilnega Giancarla Fisichello (Renault) in si zagotovil eno največjih zmag v karieri. Z njegovo zadnjo zmago za McLaren je dokazal, da je nemogoče včasih mogoče. "Najboljše zmage so tiste, za katere se moraš res potruditi. Ta je zagotovo moja najboljša do zdaj," je po dirki dejal priljubljeni Kimi.

Proga v obliki številke osem
Progo v Suzuki je leta 1962 zasnoval nizozemski arhitekt John Hugenholts. Je ena najstarejših prog na koledarju formule ena, sprva so jo uporabljali kot testno progo pri japonskem avtomobilskem velikanu Honda. Skozi leta so jo večkrat spremenili, današnjo obliko ima od leta 2003. Suzuka ima eno redkih prog, ki je v obliki številke osem. Vsebuje 17 zavojev - 9 desnih in 8 levih. Krog je dolg 5,807 km, dirkači jih bodo morali odpeljati 53 (307,573 km). Najhitrejšega je leta 2005 z mclarnom odpeljal Räikkönen (1:31,540). Žal ima Suzuka tudi temno plat, na njej je ugasnilo kar nekaj življenj v različnih motošportnih razredih, v formuli ena je vzela Julesa Bianchija. To je tudi zadnja dirkaška smrtna žrtev v formuli ena in prva po Senni z dirke za VN San Marina 1994 v Imoli.

Največ zmag za McLaren
Na odru za zmagovalce po dirki za VN Japonske je največkrat na najvišjo stopničko stopil Schumacher, in sicer šestkrat (1995, 1997, 2000, 2001, 2002 in 2004), enkrat manj je to uspelo Lewisu Hamiltonu (2007, 2014, 2015, 2017 in 2018). Štirikrat je v Suzuki zmagal Vettel (2009, 2010, 2012 in 2013). Med konstruktorji se je največ zmag veselil McLaren, slavil je devetkrat (1977, 1988, 1991, 1993, 1998, 1999, 2005, 2007 in 2011), Ferrari sedemkrat (1987, 1997, 2000, 2001, 2002, 2003 in 2004).

Ste vedeli?

Suzuka in Fudži nista edini japonski dirkališči, ki sta gostili dirko formule ena. V letih 1994 in 1995 je mednarodno dirkališče v Okajami gostilo dirki za VN Pacifika. Obe je dobil Michael Schumacher.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Zmagovalci vseh dirk za VN Japonske:

LetoDirkačMoštvoPrizorišče
2019Valtteri BottasMercedesSuzuka
2018Lewis HamiltonMercedes
2017Lewis HamiltonMercedes
2016Nico RosbergMercedes
2015Lewis HamiltonMercedes
2014Lewis HamiltonMercedes
2013Sebastian VettelRed Bull
2012Sebastian VettelRed Bull
2011Jenson ButtonMcLaren
2010Sebastian VettelRed Bull
2009Sebastian VettelRed Bull
2008Fernando AlonsoRenaultFudži
2007Lewis HamiltonMcLaren
2006Fernando AlonsoRenaultSuzuka
2005Kimi RäikkönenMcLaren
2004Michael SchumacherFerrari
2003Rubens BarrichelloFerrari
2002Michael SchumacherFerrari
2001Michael SchumacherFerrari
2000Michael SchumacherFerrari
1999Mika HäkkinenMcLaren
1998Mika HäkkinenMcLaren
1997Michael SchumacherFerrari
1996Damon HillWilliams
1995Michael SchumacherBenetton
1994Damon HillWilliams
1993Ayrton SennaMcLaren
1992Riccardo PatreseWilliams
1991Gerhard BergerMcLaren
1990Nelson PiquetBenetton
1989Alessandro NanniniBenetton
1988Ayrton SennaMcLaren
1987Gerhard BergerFerrari
1977James HuntMcLarenFudži
1976Mario AndrettiLotus