Datum dirke: | 14. april 2019 |
Kraj: | Shanghai International Circuit, Šanghaj, Kitajska |
Dolžina kroga: | 5,451 km |
Število krogov: | 56 |
Dolžina dirke: | 305,066 km |
Zadnji zmagovalec: | 2019 - Lewis Hamilton (Mercedes) |
Prva VN na prizorišču: | 2004 |
Rekord kroga: | 1:32,238 - Michael Schumacher (2004) |
VN Kitajske 2019 | |||
Prosti trening | Kvalifikacije | Dirka | Odmevi |
Vettlu prvi, Bottasu drugi prosti trening v Šanghaju | Bottas za 23 tisočink do 'pola' v Šanghaju | Hamilton s šesto kitajsko zmago na vrh seštevka | Leclerca 'vrgli pod avtobus' za Vettlove stopničke |
Tehnično sicer proga v Šanghaju ne sodi med zahtevnejše, a ima vseeno enega tehnično najzahtevnejših skupkov zavojev v formuli ena, in sicer ob koncu štartno-ciljne ravnine, ko se dirkači zavrtijo za 270 stopinj, ob tem pa morajo paziti, da zavoj z pravilnim dodajanjem plina izpeljejo karseda brezhibno.
Barrichello za sekundo ugnal Buttona
Prvo dirko za VN Kitajske so organizirali 26. septembra 2004. Tedaj je le dva tedna po uspehu v Monzi brazilski dirkač Rubens Barrichello s ferrarijem zmagal tudi na prvi kitajski preizkušnji. Barrichello je vodil od štarta do cilja, ničesar ni prepustil naključju, z zmago si je zagotovil naslov svetovnega podprvaka. Drugi je ciljno črto prečkal Jenson Button (BAR), tretji pa Kimi Räikkönen (McLaren). Barrichello je Buttona ugnal za vsega sekundo in 35 tisočink, kar je do danes najmanjši zaostanek v zgodovini te dirke.
Dobri dve uri pred začetkom krstne dirke na Kitajskem so gostitelji presenetili z veličastnim odprtjem, ki je bil nepričakovan celo za tako veliko tekmovanje, kot je formula ena. Spominjal je na olimpijsko slovesnost.
Dirkališče je bilo zgrajeno v letu in pol
Dirkališče v Šanghaju leži v okrožju Džjading. V pičlih 18 mesecih je približno tri tisoč inženirjev tamkajšnje močvirje izsušilo in zgradilo moderno dirkališče, ki je stalo okrog 450 milijonov ameriških dolarjev ali dobrih 350 milijonov evrov, s čimer je bilo tedaj najdražje dirkališče v zgodovini formule ena (pozneje je naziv najdražjega prevzel Abu Dabi). Krstna dirka leta 2004 je na prizorišče zvabila več kot 200 tisoč gledalcev. Tedaj so karte razgrabili kot vroče žemljice, čeprav je najcenejša stala toliko, kolikor je povprečni tedenski zaslužek (40 ameriških zelencev). V zadnjih letih je obiskanost dirk v Šanghaju precej upadla.
Tako kot mnogo drugih, je tudi to dirkališče oblikoval nemški arhitekt Hermann Tilke. Proga, ki je dolga 5,451 km, ima kar nekaj dolgih ravnin, ob koncu katerih so ostri zavoji - Tilkejev zaščitni znak. Med zavojema 13 in 14 lahko dirkači zlahka presežejo hitrost 300 km/h. Celotno dirkališče, vključno s tribunami in drugimi objekti, zavzema 5,3 kvadratnega kilometra.
Hamilton najbolj suveren
Daleč najuspešnejši dirkač v Šanghaju je Lewis Hamilton. Britanski serijski zmagovalec je dobil dirke v letih 2012, 2014, 2015, 2016, 2017 in 2019. Na drugem mestu sta s po dvema zmagama nekdanja dirkača Fernando Alonso (2005 in 2013) ter Nico Rosberg (2012 in 2016). Med konstruktorji je najboljši Mercedes s šestimi zmagami (2012, 2014-17, 2019), eno manj ima Ferrari (2004, 2006, 2007 in 2013). McLaren je slavil po trikrat (2008, 2010 in 2011), Red Bull pa dvakrat (2009 in 2018).
Vsi zmagovalci dirk za VN Kitajske:
Leto | Dirkač | Moštvo | Prizorišče |
2019 | Lewis Hamilton | Mercedes | Šanghaj |
2018 | Daniel Ricciardo | Red Bull | |
2017 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2016 | Nico Rosberg | Mercedes | |
2015 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2013 | Fernando Alonso | Ferrari | |
2012 | Nico Rosberg | Mercedes | |
2011 | Lewis Hamilton | McLaren | |
2010 | Jenson Button | McLaren | |
2009 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2008 | Lewis Hamilton | McLaren | |
2007 | Kimi Räikkönen | Ferrari | |
2006 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2005 | Fernando Alonso | Renault | |
2004 | Rubens Barrichello | Ferrari |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje