Foto: Reuters, Freepik.com
Foto: Reuters, Freepik.com
Datum dirke:28. julij 2019
Kraj:Hockenheimring, Hockenheim, Nemčija
Dolžina kroga:4,574 km
Število krogov:67
Dolžina dirke:306,458 km
Zadnji zmagovalec:2019 - Max Verstappen (Red Bull)
Prva VN na prizorišču:1970
Rekord kroga:1:13,780 - Kimi Räikkönen (2004)
Albert Ascari v svojem ferrariju pred začetkom prve dirke F1 za VN Nemčije v Nürburgu 29. julija 1951. Foto: AP
Albert Ascari v svojem ferrariju pred začetkom prve dirke F1 za VN Nemčije v Nürburgu 29. julija 1951. Foto: AP

Ko ljubitelji formule ena slišijo za dirko za VN Nemčije, večina pomisli na kultni Nürburgring Nordschleife, 28 kilometrov dolgo stezo, na kateri so dirkači dolga leta pilili svoje dirkaške sposobnosti. Šlo je za izjemno težko in naporno stezo, ki so si jo dirkači stežka zapomnili.

Nazadnje so se na tem dirkališču pomerili leta 1976, ko je avstrijski dirkač Niki Lauda doživel hudo nesrečo, v kateri bi skoraj umrl. Tedaj je postalo jasno, da je dirkališče prenevarno za organiziranje dirk elitnega razreda motošporta. VN Nemčije so zaradi tega preselili v Hockenheim, v Nürburg so se na prenovljeno dirkališče in precej skrajšano stezo vrnili leta 1985.

Avstrijski dirkač Niki Lauda, ki se je na dirki za VN Nemčije kot aktualni svetovni prvak leta 1976 na Nürburgringu skoraj smrtno ponesrečil, se je na steze formule ena vrnil po dveh dirkah, in sicer za VN Italije v Monzi (na fotografiji). Zaradi hudih opeklin, ki jih je utrpel, ko je bil na Nürburgringu ujet v gorečem dirkalniku, je dirkal v hudih mukah. Po omenjeni nesreči je še dvakrat osvojil naslov svetovnega prvaka - v letih 1977 in 1984. Foto: AP
Avstrijski dirkač Niki Lauda, ki se je na dirki za VN Nemčije kot aktualni svetovni prvak leta 1976 na Nürburgringu skoraj smrtno ponesrečil, se je na steze formule ena vrnil po dveh dirkah, in sicer za VN Italije v Monzi (na fotografiji). Zaradi hudih opeklin, ki jih je utrpel, ko je bil na Nürburgringu ujet v gorečem dirkalniku, je dirkal v hudih mukah. Po omenjeni nesreči je še dvakrat osvojil naslov svetovnega prvaka - v letih 1977 in 1984. Foto: AP

Ascari dobil prvi VN Nemčije
Prvo dirko za VN Nemčije, ki je štela za svetovno prvenstvo v formuli ena, so priredili leta 1951. Stezo v Nürburgu, ki je veljala za daleč najtežjo v svetu motošporta, je najhitreje osvojil Italijan Alberto Ascari. Ta je s ferrarijem blestel že v kvalifikacijah, dobro formo je potrdil tudi na dirki, kjer je za dobre pol minute ugnal argentinskega izzivalca Juana Manuela Fangia v alfi romeu. Tretji je bil Fangiev rojak in Ascarijev moštveni kolega Jose Froilan Gonzalez, ki pa je za zmagovalcem zaostal za kar štiri minute in 39 sekund. Dirkači so morali odpeljati 20 krogov po 22,8 km.

Na Hockenheimringu prvič leta 1970
Po dirki na Nürburgringu leta 1969 so se dirkači formule ena pritožili krovni zvezi zaradi številnih pomankljivosti v varnosti. Mednarodna avtomobilistična zveza se je nato odločila, da bo leta 1970 VN Nemčije priredila v Hockenheimu, kjer so morali dirkači premagati 50 krogov oziroma dobrih 339 km. Dominiral je Belgijec Jacky Ickx (Ferrari), ki je dobil kvalifikacije, na dirki je odpeljal tudi najhitrejši krog, a zmagati mu vseeno ni uspelo. Za pičlih sedem desetink sekunde ga je ugnal Avstrijec Jochen Rindt v lotusu, z mclarnom je bil tretji Novozelandec Denny Hulme.

Na starem Hockenheimringu jaz in nekateri drugi dirkači nismo pretirano uživali v dirkanju. Zaradi dolgih ravnin skozi gozd nas je večina dirko predčasno končala zaradi pregretih pogonskih sklopov in pokvarjenih menjalnikov. Od 26 dirkačev jih je dirko po navadi končalo le šest ali sedem. Nova proga bo precej razburljivejša.

Martin Brundle, nekdanji dirkač v formuli ena

Steza, ki so jo kar precej skrajšali
Stezo v Hockenheimu so po izgradnji leta 1932 večkrat spremenili, nazadnje leta 2002, ko so stezo na zahtevo vodilnih v formuli ena izdatno skrajšali. Nove proge, ki si jo je zamislil nemški arhitekt Hermann Tilke, številni niso sprejeli, med glasnimi kritiki so bili med drugimi tudi Ron Dennis, Jarno Trulli in Juan Pablo Montoya. Povsem drugače se je na spremembe odzval nekdanji dirkač Martin Brundle, ki ni pretirano užival ob dirkanju na dolgih ravninah skozi gozd, saj so slednje velikokrat privedle do pregrevanja pogonskega sklopa, okvare menjalnika in - neizbežnega odstopa.

Zdajšnja steza ima 16 zavojev, pet (daljših) ravnin, krog pa je dolg 4,574 km. Najhitreje ga je leta 2004 z mclarnom odpeljal Kimi Räikkönen (1:13,780). Dirkači bodo morali na dirkaško nedeljo premagati 67 krogov.

Hamilton izenačen s 'Schumijem'
Na dirkah za VN Nemčije sta bila v vsej zgodovini formule ena najuspešnejša Michael Schumacher in Lewis Hamilton, oba sta slavila po štirikrat. Nemec v letih 1995, 2002, 2004 in 2006, Britanec pa v letih 2008, 2011, 2016 in 2018. Po trikrat so zmagali Fangio, Jackie Stewart, Nelson Piquet, Ayrton Senna in Fernando Alonso. Med konstruktorji je daleč največkrat slavil Ferrari, in sicer 21-krat (1951, 1952, 1953, 1956, 1959, 1963, 1964, 1972, 1974, 1977, 1982, 1983, 1985, 1994, 1999, 2000, 2002, 2004, 2006, 2010 in 2012), Williams (1979, 1986, 1987, 1991, 1992, 1993, 1996, 2001 in 2003) je na drugem mestu zmagal devetkrat, McLaren osemkrat (1976, 1984, 1988, 1989, 1990, 1998, 2008 in 2011).

Ste vedeli?

Na dirkališču v Hockenheimu je do danes umrlo šest dirkačev v različnih razredih motošporta: Jim Clark (1968), Bert Hawthorne (1972), Markus Höttinger, Patrick Depailler (oba 1980), Tony Boden (1986) in Albert Fleming (2014).

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Zmagovalci vseh dirk za VN Nemčije:

LetoDirkačMoštvoPrizorišče
2019Max VerstappenRed BullHockenheim
2018Lewis HamiltonMercedes
2016Lewis HamiltonMercedes
2014Nico RosbergMercedes
2013Sebastian VettelRed BullNürburg GP-Strecke
2012Fernando AlonsoFerrariHockenheim
2011Lewis HamiltonMcLarenNürburg GP-Strecke
2010Fernando AlonsoFerrariHockenheim
2009Mark WebberRed BullNürburg GP-Strecke
2008Lewis HamiltonMcLarenHockenheim
2006Michael SchumacherFerrari
2005Fernando AlonsoRenault
2004Michael SchumacherFerrari
2003Juan Pablo MontoyaWilliams
2002Michael SchumacherFerrari
2001Ralf SchumacherWilliams
2000Rubens BarrichelloFerrari
1999Eddie IrvineFerrari
1998Mika HäkkinenMcLaren
1997Gerhard BergerBenetton
1996Damon HillWilliams
1995Michael SchumacherBenetton
1994Gerhard BergerFerrari
1993Alain ProstWilliams
1992Nigel MansellWilliams
1991Nigel MansellWilliams
1990Ayrton SennaMcLaren
1989Ayrton SennaMcLaren
1988Ayrton SennaMcLaren
1987Nelson PiquetWilliams
1986Nelson PiquetWilliams
1985Michele AlboretoFerrariNürburg GP-Strecke
1984Alain ProstMcLarenHockenheim
1983Rene ArnouxFerrari
1982Patrick TambayFerrari
1981Nelson PiquetBrabham
1980Jacques LaffiteLigier
1979Alan JonesWilliams
1978Mario AndrettiLotus
1977Niki LaudaFerrari
1976James HuntMcLarenNürburg Nordschleife
1975Carlos ReutemannBrabham
1974Clay RagazzoniFerrari
1973Jackie StewartTyrrell
1972Jacky IckxFerrari
1971Jackie StewartTyrrell
1970Jochen RindtLotusHockenheim
1969Jacky IckxBrabhamNürburg Nordschleife
1968Jackie StewartMatra
1967Denny HulmeBrabham
1966Jack BrabhamBrabham
1965Jim ClarkLotus
1964John SurteesFerrari
1963John SurteesFerrari
1962Graham HillBRM
1961Stirling MossLotus
1959Tony BrooksFerrariBerlin
1958Tony BrooksVanwallNürburg Nordschleife
1957Juan Manuel FangioMaserati
1956Juan Manuel FangioFerrari
1954Juan Manuel FangioMercedes
1953Giuseppe FarinaFerrari
1952Alberto AscariFerrari
1951Alberto AscariFerrari