Datum dirke: | 22. september 2019 |
Kraj: | Marina Bay Street Circuit, Singapur |
Dolžina kroga: | 5,063 km |
Število krogov: | 61 |
Dolžina dirke: | 308,706 km |
Zadnji zmagovalec: | 2019 - Sebastian Vettel (Ferrari) |
Prva VN na prizorišču: | 2008 |
Rekord kroga: | 1:41,901 - Kevin Magnussen (2018) |
Dirka za VN Singapurja je leta 2008 postala prva večerna dirka v zgodovini formule ena. Kljub temu, da je dirka relativno mlada, gre za eno najprestižnejših v sezoni zaradi spektakularne lokacije, dirkanja po javnih cestah in pestrega spremljevalnega programa, ki poteka ves dirkaški konec tedna.
Gre pa tudi za fizično najzahtevnejšo preizkušnjo v sezoni. Dirkači ob visokih temperaturah in visoki vlažnosti med dirkanjem, kjer morajo biti zaradi ozkih ulic in ostrih zavojev še bolj osredotočeni na svoje poslanstvo, kot sicer, izgubijo večje količine tekočine, kot ponavadi.
Zloglasni 'crashgate'
Prvo dirko v Singapurju so sicer izpeljali že leta 1966, a ta ni štela za svetovno prvenstvo. 18. septembra 2008 so jo po dolgih letih znova organizirali, zmagal pa je Fernando Alonso (Renault), ki se je tedaj prvič v sezoni povzpel na zmagovalni oder. Nihče ni pričakoval Špančeve zmage, ki je dirko začel s 15. štartnega položaja, a njegova zmaga ima tudi temno plat. Po moštvenem ukazu je njegov kolega v renaultu Nelson Piquet ml. trčil v zaščitno ogrado, zaradi česar je na stezo zapeljal varnostni avtomobil. Ker je Alonso, ki za namerni trk moštvenega kolega ni vedel, postanek opravil pred njegovim prihodom na stezo, je prevzel vodstvo in ga zadržal do konca.
Leto dni pozneje so pri Renaultu priznali, da je Piquet ml. nalašć trčil v zaščitno ogrado, kar je privedlo do diskvalifikacije ekipe, njenega vodjo Flavia Briatoreja pa je doletela dosmrtna prepoved delovanja v formuli ena.
Še vsakič izlet varnostnega avtomobila
Dirkališče v Singapurju je sicer speljano na podoben način kot v Monte Carlu. Ima 14 levih in devet desnih zavojev, skupno 23. Že po prvih prostih treningih pred krstno dirko za VN Singapurja so imeli številni dirkači veliko pripomb na ostre in visoke robnike v šikanah, še posebej pri desetem zavoju, na katerem je v zrak poletelo kar nekaj dirkačev. Med najglasnejšimi kritiki sta bila Alonso in Sebastien Bourdais, medtem ko je Felipe Massa dejal, da robovi lahko ob vsaki najmanjši napaki uničijo dirkalnik. Organizatorji so težave hitro odpravili. Ob progi je približno 1.600 posebnih reflektorjev, ki so štirikrat svetlejši od navadnih, ki osvetljujejo stadione. Narejeni so bili po naročilu in manjšajo bleščanje ter odboj svetlobe od proge, hkrati pa tudi izpolnjujejo standarde televizijskega oddajanja.
Še na vsaki singapurski preizkušnji je na stezo zapeljal varnostni avtomobil, zato ne čudi dejstvo, da so dirke v tej državi časovno najdaljše - kar štiri so bile do zdaj daljše od dveh ur!
Vettel najuspešnejši v Marina Bayju
V Singapurju sta največ uspeha požela Sebastian Vettel in Lewis Hamilton. Nemec je slavil petkrat, in sicer v letih 2011, 2012, 2013, 2015 in 2019, Britanec pa štirikrat (v letih 2009, 2014, 2017 in 2018). Ostali dve zmagi je pobral Alonso (2008 in 2010). Med konstruktorji je najuspešnejši torej Mercedes s štirimi zmagami (2014, 2016, 2017 in 2018), druga sta Red Bull (2011, 2012 in 2013) in Ferrari (2010, 2015 in 2019), eno zmago ima McLaren (2009).
Zmagovalci vseh dirk za VN Singapurja:
Leto | Dirkač | Moštvo | Prizorišče |
2019 | Sebastian Vettel | Ferrari | Marina Bay |
2018 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2017 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2016 | Nico Rosberg | Mercedes | |
2015 | Sebastian Vettel | Ferrari | |
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2013 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2012 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2011 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2010 | Fernando Alonso | Ferrari | |
2009 | Lewis Hamilton | McLaren | |
2008 | Fernando Alonso | Renault |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje