Potem ko je od tekmovanja odstopilo ameriško moštvo US F, bo v najbolj elitnem motošportu sodelovalo 12 moštev. FIA se je namreč odločila, da izpadlega ameriškega moštva, ki so ga pestile finančne težave, tik pred začetkom sezone 14. marca v Bahrajnu ne more zamenjati nobeno drugo moštvo. Kot morebitna zamenjava se je v zadnjem času omenjal Stefan GP srbskega poslovneža Zorana Stefanovića, Srbi po odločitvi Fie (še) ne bodo imeli svojega moštva v formuli ena. Brez sedeža sta tako ostala nekdanji svetovni prvak iz leta 1997 Jacques Villeneuve in Kazuki Nakadžima.
Povsem nova moštva, ki so se pridružila karavani formule ena, so tako Virgin Racing, Lotus Racing in HRT F1 (pred preimenovanjem Campos Meta). Moštvo BMW Sauber je obrdžalo svoje ime, čeprav se je BMW po lanski sezoni poslovil, dirkalnik pa poganjajo Ferrarijevi motorji.
Moštvo | # | Voznik |
McLaren Mercedes | 1 | Jenson Button |
2 | Lewis Hamilton | |
Mercedes Benz GP Limited | 3 | Michael Schumacher |
4 | Nico Rosberg | |
Red Bull Racing Renault | 5 | Sebastian Vettel |
6 | Mark Webber | |
Ferrari | 7 | Felipe Massa |
8 | Fernando Alonso | |
Williams Cosworth | 9 | Rubens Barrichello |
10 | Nico Hulkenberg | |
Renault | 11 | Robert Kubica |
12 | Vitalij Petrov | |
Force India Mercedes | 14 | Adrian Sutil |
15 | Vitantonio Liuzzi | |
STR Ferrari | 16 | Sebastien Buemi |
17 | Jaime Alguersuari | |
Lotus Cosworth | 18 | Jarno Trulli |
19 | Heikki Kovalainen | |
HRT Cosworth | 20 | Karun Chandhok |
21 | Bruno Senna | |
BMW Sauber Ferrari | 22 | Pedro de la Rosa |
23 | Kamui Kobajaši | |
Virgin Cosworth | 24 | Timo Glock |
25 | Lucas di Grassi |
Poleg novih (in starih) imen med moštvi v formuli ena jo bodo v novi sezoni popestrila nekatera nova (in stara) imena med dirkači.
Mercedes Benz GP Limited
Največ oči bo uprtih v nekdanjega sedemkratnega prvaka Michaela Schumacherja, ki se je leta 2006 upokojil, na "mesto zločina" pa se vrača z moštvom Mercedes. V dirkalniku Rossa Brawna bo sedel še en Nemec, Nico Rosberg. Schumacher zavrača namigovanja, da bo imel v moštvu status prvega voznika, a sin nekdanjega prvaka Kekeja Rosberga kljub triletni upokojitvi Kerpenčana ne bo imel lahkega dela, če ga bo hotel zasenčiti. Statistika je dovolj zgovorna: Schumacher je v formuli ena dosegel 91 zmag, mladi Rosberg po štirih sezonah z nekonkurenčnim Williamsom še čaka na svoj prvenec. Na testiranjih Mercedes ni bil med najhitrejšimi. Pred lansko sezono je takrat Brawn GP zablestel na testiranjih in povsem dominiral na začetku sezone, nato pa so mu moči nekoliko pošle oziroma so ga tekmeci ujeli.
Red Bull Racing Renault
Še eno pozitivno presenečenje lanske sezone - Red Bull - letos odkrito meri na vrh. Lani je dokončno zablestel Sebastian Vettel, ki je bil v tekmi za naslov prvaka še dve dirki pred koncem sezone. Pred novo sezono moštvo edino ni spremenilo dirkaške zasedbe, ob Vettlu je tu še Mark webber. Red Bull je slavil na zadnjih treh dirkah lanske sezone, testiranja kažejo, da jih zmagovita forma ni zapustila. Dirkalnik dizajnerskega genija Adriana Neweyja je hiter, če pa moštvo želi uresničiti svoje cilje, bo moral biti zanesljivejši kot lanski.
McLaren Mercedes
McLaren ima v svojem moštvu dva (britanska) prvaka - lanskega in predlanskega -, kar se je zgodilo prvič po letu 1989. Dva prvaka v istem moštvu se lahko izkaže kot recept za katastrofo (boj velikih egov) ali pa dvojno slavje. V moštvu so aktualnemu prvaku Jensonu Buttnu zagotovili, da bo imel enak status kot Lewis Hamilton, dirkalnik se je na testiranjih izkazal za konkurenčnega, hitrega in zanesljivega. Bo to dovolj, da britansko mesto prvič po letu 1998 (takrat z Miko Häkkinenom in Davidom Coulthardom) osvoji naslov med konstruktorji?
Ferrari
V moštvu Ferrari se je staremu znancu Felipeju Massi, ki je po lanski hudi nesreči na Madžarskem pripravljen na nove dirkaške izzive, pridružil dvakratni svetovni prvak Fernando Alonso. Španec je v letih 2005 in 2006, ko je naslov osvojil z Renaultom, v boju za prvaka ugnal Michaela Schumacherja v ferrariju. Alonso je tekmece prejšnji mesec "opozoril", da je ferrari F10 najboljši dirkalnik, s katerim je kdaj dirkal in da moštvo svoje prave adute še skriva. Nič kaj dobra napoved za tekmece, a toliko boljša za privržence poskočnega konjička. Rdeči iz Maranella so po slabi lanski sezoni nov dirkalnik začeli izdelovati že sredi lanskega leta, kar se jim je obrestovalo. Italijani so gotovo med glavnimi favoriti za naslov(a).
BMW Sauber Ferrari
Če je mogoče soditi po testiranjih, so se na sezono kljub odhodu BMW-ja dobro pripravili tudi pri Sauberju, kjer pa jih utegne med sezono ovirati pomanjkanje finančnih virov. Dirkaško dvojico sestavljata izkušeni veteran Pedro de la Rosa in Kamui Kobajaši, ki je lani požel nemalo navdušenja s svojo brezkompromisno vožnjo, ko je na zadnjih nekaj dirkah v toyoti nadomeščal obolelega Tima Glocka.
Williams Cosworth
Nekdaj zmagovito mmoštvo Franka Williamsa slasti zmage ni okusilo že od leta 2004. Moštvo se bo iz zlate sredine proti vrhu skušalo prebiti z dirkaško kombinacijo izkušenj in mladosti. Novinec Nico Hulkenberg, ki je na testiranjih pustil dober vtis, se bo gotovo lahko veliko naučil od veterana Rubensa Barrichella. Zadnje testiranje pred začetkom sezone v Barceloni je moštvo zapuščalo zadovoljno.
Renault
Dnevi (dirke), ko je bil Renault moštvo, ki ga je bilo treba premagati, so že zdavnaj mimo. Na testiranjih se moštvo, katerega glavni mož je po novem poslovnež Gerard Lopez, vodenje pa je po Flaviu Briatoreju prevzel Eric Boullier, ni preveč izkazalo. Dirkaška zasedba je vzhodnoevropska; Poljaku Robertu Kubici se je pridružil Vitalij Petrov, prvi Rus v formuli ena. Nad moštvom še vedno visi lanski škandal po aferi Piquet.
Force India Mercedes
Force India je lansko sezono dokazal, da se ne misli zadovoljiti z zadnjimi mesti. Moštvo je doseglo prvi "pole position", prve točke in prvo mesto na zmagovalnih stopničkah. Kljub milijonom lastnika Vijayja Mallyja je proračun moštva majhen. Vitantonio Liuzzi se bo želel dokazati, po štirih letih v moštvu bo moral določen napredek pokazati tudi Adrian Sutil. Dirkalnik je bil na testiranjih soliden.
STR Ferrari
Prva zmaga v Monzi leta 2008 (za volanom je sedel Vettel) Toru Rossu lani ni prinesla zmagovitega nadaljevanja, kaže, da ga tudi letos ne bo. Moštvo je bilo povsem v senci bratskega Red Bulla. Dirkalnik še naprej poganja Ferrarijev motor, šasije moštvu ne dobavlja več Red Bull. Oba dirkača, kmalu 20-letni Jaime Alguersuari in 21-letni Sebastian Buemi, imata nekaj malega izkušenj.
Lotus Cosworth
Po 16-letni odsotnosti se je v formulo ena vrnilo ime Lotus. Moštvu Lotus F1 kaže, da bo najboljše moštvo med novinci, a še vedno daleč zadaj za najboljšimi. Na testiranjih v Barceloni sta bila Heikki Kovalainen in Jarno Trulli okoli pet sekund počasnejša od McLarna. Zaostanek naj bi zmanjšal nov aerodinamični paket, ki naj bi bil pripravljen do maja.
Virgin Cosworth
Virgin Racing ima enega namanjših proračunov in dirkalnik, ki je bil osnovan izključno na računalnikih in ne tudi v vetrovnikih. Predsezonska testiranja so zaznamovale težave, predvsem s sistemom hidravlike - Timo Glock in Lucas di Grassi sta bila od najhitrejših počasnejša okoli pet sekund. Vodja moštva John Booth ima izkušnje s svojim moštvom Manor iz formule tri, dizajner Nick Wirth pa obljublja redne izboljšave dirkalnika.
HRT Cosworth
Uspeh za moštvo HRT Cosworth bo že, če jim bo sploh uspelo priti v Bahrajn. Moštvo, ki ga vodi Colin Kolles, zaradi pomanjkanja financ ni sodelovalo na nobenem testiranju. Nič kaj obetaven začetek kariere v formuli ena za Bruna Senno, nečaka pokojnega trikratnega prvaka Ayrtona Senne, in Indijca Karuna Chandhoka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje