Razplet prejšnje sezone v formuli ena je znan. Lewis Hamilton in Max Verstappen sta zadnjo dirko leta 2021 začela točkovno izenačena. V rahli prednosti je bil Nizozemec, ki bi v primeru odstopa obeh zaradi višjega števila zmag vseeno postal svetovni prvak.
Tega se je Britanec zavedal, zato je bilo že pred dirko za VN Abu Dabija v Jas Marini znano, da se ne bo spuščal v neizprosen boj z največjim tekmecem. Upal je na dober, čist začetek nedeljske preizkušnje – in ta mu je tudi uspel. Švignil je mimo Verstappna, prevzel vodstvo in ga v nadaljevanju relativno mirno zadržal.
Verstappen je bil tako rekoč že v izgubljenem položaju, a s svojim moštvom ni želel vreči puške v koruzo. Red Bull si je lahko privoščil nekaj več taktičnega tveganja, medtem ko so pri Mercedesu s sila zadržano taktiko nadzorovali potek dirke in upali, da se do ciljne črte ne bo zgodilo nič nepredvidljivega.
A zgodilo se je prav to: Nicholas Latifi je razbil svojega williamsa, zaradi česar je na stezo zapeljal varnostni avtomobil. Verstappen je hitro krenil v bokse po svež komplet gum, medtem ko je Mercedes svojega dirkača pustil na stezi. Strateška napaka, ki pa je kljub vsemu razumljiva, saj serijski konstruktorski prvak ni želel tvegati morebitne izgube vodilnega položaja.
Vseeno se je odločitev na koncu Mercedesu maščevala. Po spornem zaključku arabske preizkušnje, za katerega je poskrbel direktor dirke Michael Masi s svojimi komisarji, je Hamilton zadnji krog odpeljal na povsem obrabljenih gumah, medtem ko je Verstappen le nekaj metrov za njim zmago, s tem pa tudi svoj krstni naslov v kraljici motošporta, lovil s povsem svežim kompletom najmehkejše/najhitrejše različice gum.
Razplet: Nizozemec je ob prvi priložnosti napadel, prehitel britanskega veterana, prevzel vodstvo, odbil še zadnji napad svojega največjega tekmeca in prvi prečkal ciljno črto za večno slavo v motošportnem svetu.
Po dirki so čustva in vroča kri odigrala svojo vlogo. Pri Red Bullu so proslavljali veliko zmago, pri Mercedesu je vodja moštva Toto Wolff povsem izgubil živce in od Masija zahteval odgovore. Med drugim je zahteval spremembo končnega izida in uradno potrditev vrstnega reda iz predzadnjega kroga. Njegove prošnje so naletele na gluha ušesa. "Toto, temu rečemo dirkanje," je bil kratek in jedrnat Masi.
Mercedes je napovedal pritožbo, ki pa jo je pozneje umaknil. Verstappnu je športno čestital za naslov in napovedal neizprosen boj v naslednji sezoni, kjer se utegnejo karte na novo premešati.
Pa Hamilton? Po krajšem intervjuju neposredno po dirki se je zavil v molk. Ne le pred sedmo silo, tudi na družbenih omrežjih. Hitro so vzklila ugibanja o nadaljevanju njegove kariere, začele so se govorice, da utegne zaradi (nepravičnega?) zaključka sklepne dirke sezone formuli ena celo pomahati v slovo, a o tem je morda še prezgodaj govoriti.
Wolff: Še nikoli do zdaj se nismo tako borili
Je pa po molk prekinil Wolff, ki je o koncu lanske sezone spregovoril za Independent. Še vedno ne more preboleti tega, da je Masi dovolil petim za krog zaostalim dirkačem, ki so bili ukleščeni med Hamiltonom in Verstappnom, odpeljati naprej ter na ta način Nizozemcu omogočiti najboljši mogoč položaj za napad na zmago. "Izjave neposredno po koncu dirke so plod čustev in vroče glave. Verjamem, da naš protest Red Bullu, ki je dobil dirko in s tem tudi dirkaški naslov prvaka, ni bil prav nič po odu. O Christianu Hornerju, Helmutu Marku, Red Bullu in Maxu Verstappnu ne morem reči ene slabe besede. V celotni sezoni so bili zelo dobri tekmeci. Še nikoli do zdaj se nismo tako srdito borili za vsako točko, ne samo na stezi, tudi zunaj nje. A na koncu je Red Bull tisti, ki se je lahko podpisal pod naslov dirkaškega svetovnega prvaka, in to je treba sprejeti ter spoštovati," je sedmi sili povedal Wolff.
Odločitev se mu še vedno zdi brutalna
Wolff upa, da se v prihodnosti podobni razpleti dirk ne bodo več ponovili, zato se je zavezal, da bo tesno sodeloval z Masijem in Mednarodno avtomobilistično zvezo (Fia) pri morebitnem spreminjanju oziroma pisanju novih pravil. "Zadnja dirka nam ni šla na roko. Z zagotovostjo lahko trdimo, da so bile lani tudi dirke in odločitve, ki niso šle na roko Verstappnu in Red Bullu. Morda se je na koncu vse uravnotežilo, morda ne. Vseeno se mi Masijeva odločitev v zaključku VN-ja Abu Dabija zdi še vedno zelo brutalna, in tako jo lahko vidi vsak, ki se je kadar koli ukvarjal z dirkanjem," je še povedal Wolff in sklenil: "Mislim, da lahko skupaj spremenimo pravila, da bo sprejemanje odločitev med dirko bolj zavestno, in to je v našem interesu, interesu Red Bulla in vseh drugih moštev."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje