Dobitnica velikega kristalnega globusa v alpskem smučanju, najboljši košarkar tega trenutka in motor reprezentance na domačem EuroBasketu 2013 ter nogometni vladar slovenskega nogometnega prostora, ki se dokazuje tudi v Evropi, so pričakovano najprepoznavnejše športne znamke iztekajočega se leta, ki v sebi nosijo tudi največji trženjski kot tudi navijaški potencial.
Na vprašanje, katere so najprepoznavnejše športnice, športniki in klubi v Sloveniji, je vnovič odgovorila vse bolj uveljavljena konferenca o trženju in pokroviteljstvu v športu, ki te dni poteka v Portorožu in se pod imenom Sporto odvija že deseto leto zapored.
Košarkar zamenjal hokejista
V primerjavi z letom 2012 se je zgodila sprememba le pri športnikih, kjer je Anžeta Kopitarja na vrhu zamenjal najvidnejši slovenski košarkar zadnjega obdobja Goran Dragić, medtem ko sta snežna kraljica Tina Maze s skupno zmago v svetovnem smučarskem pokalu in NK Maribor z 11. državnim nogometnim naslovom ter tretjim zaporednim igranjem v Evropski ligi ubranila svoj primat med športnicami oz. klubi.
- Goran Dragić, Jakov Fak, Anže Kopitar, Robert Kranjec, Dejan Zavec;
- Sara Isaković, Mina Markovič, Tina Maze, Lucija Polavder, Urška Žolnir;
- NK Maribor, OK ACH Volley, RK Celje Pivovarna Laško, RK Krim Mercator, KK Union Olimpija.
Konferenca Sporto priznanja znamka leta podeljuje na podlagi sodelovanja z agencijo Mediana, ki je razvila metodologijo, v kateri je pri športnicah in športnikih upoštevanih sedmih dejavnikov, medtem ko je pri športnih klubih dodan še en pomemben dejavnik, navijaštvo.
Sedem (osem) dejavnikov izbora
Izbor torej temelji na poznavanju (koliko je posamezen športnik ali klub prepoznaven), transakciji (element, ki meri, ali javnost športnika/klub zgolj pozna ali tudi spremlja tekmovanja in izide), vrhunskosti (globalni kontekst, kjer slovenske dosežke postavimo ob bok svetovnim). Trem merljivim dejavnikom so nato dodani še subjektivni: zadovoljstvo javnosti z izidi, uspešnost športnikov/klubov (upoštevajo se potencial oz. pričakovani izidi v prihodnosti), osebnosti (všečnost oz. simpatičnost, pri klubih se upošteva celostna podoba), glasništvo (kako pogosto in ob katerih priložnostih so športniki in klubi tema vsakdanjih pogovorov) in pri klubih še navijaštvo.
Na Hrvaškem uspešnica hokej
Nagrajevanje se je letos ob sodelovanju z Mediano razširilo tudi na Hrvaško in Srbijo. Na Hrvaškem so zmagali atletinja Sandra Perković, nogometaš Mario Mandžukić in zagrebški hokejski klub KHL Medveščak, ki po novem nastopa v ruski Kontinentalni hokejski ligi. V Srbiji sta bila med posamezniki najboljša tenisača Ana Ivanović in Novak Đoković, medtem ko je šel naslov med klubi košarkarjem beograjskega Partizana.
Košarka letos razred zase v trženju
V Portorožu pa niso nagradili samo športnikov, temveč tudi najustvarjalnejše, najdrznejše in najiznajdljivejše s področja športnega trženja in pokroviteljstva. Mednarodna žirija je v imenu Društva za marketing Slovenije med 44 prijavljenci izbrala pet zmagovalcev v različnih kategorijah, pri čemer je vseh pet nagrad povezanih s košarko in septembrskim evropskim prvenstvom, ki je potekalo v Slovenji.
Najboljša digitalna komunikacija: #junaki (KZS/Zadrga) – uradna oznaka na Twitterju, t. i. "hashtag", prvenstva EuroBasket 2013, ki je združila digitalne športne navdušence.
Najboljši oglas: Lepo je navijati za Slovenijo (KZS/EP 2013/ZADRGA) – oglas, ki je aktiviral in k sodelovanju povabil srčne slovenske košarkarske navijače.
Najboljše športno sponzorstvo: Koš storitev EuroBasket (Hypo Alpe-Adria-Bank) – projekt, ki je z raznolikimi dejavnostmi postavil visoka merila aktivacije športnega pokroviteljstva.
Najboljše celovite športno-marketinške aktivnosti: EuroBasket 2013 (KZS/EP 2013/Zadrga) – zgodovinsko prvenstvo, ki je z vrsto izjemnih dogodkov poenotilo Slovenijo.
Posebna nagrada žirije: album "Slovenska košarka 2013" (Spar Slovenija/Sportelement) – poklon slovenski košarki in trajen spomin na EuroBasket 2013.
Sporto prežet z duhom EP-ja
“Letošnje tekmovanje za nagrado Sporto je bilo prežeto z duhom največje športne prireditve v Sloveniji, EuroBasketa 2013. Ne le organizatorji prvenstva, tudi številna podjetja, ki so stopila v sponzorski odnos, so dokazala, da je kljub zaostrenim razmeram na trgu možno ustvarjati preboje v športnem marketingu, dosegati nove standarde marketinga v športu in prek športa ter se na inovativen način približati ne le navijačem, ampak tudi svojim kupcem,” je uspeh nagrajencev in njihovo veliko vlogo v razvoju športnega trženja v Sloveniji komentirala Maja Makovec Brenčič, predsednica Društva za marketing Slovenije in predsednica žirije nagrade SPORTO 2013.
Dozdajšnje športne znamke leta
Leto | športnik | športnica | športni klub |
2007 | Iztok Čop | Tina Maze | RK Celje Pivovarna Laško |
2008 | Anže Kopitar | Sara Isaković | HK Acroni Jesenice |
2009 | Primož Kozmus | Petra Majdič | KK Union Olimpija |
2010 | Dejan Zavec | Petra Majdič | ACH Volley |
2011 | Dejan Zavec | Petra Majdič | ACH Volley |
2012 | Anže Kopitar | Tina Maze | NK Maribor |
2013 | Goran Dragić | Tina Maze | NK Maribor |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje