Maser Miha Peterlin ima po napornih večurnih treningih vedno veliko dela. Foto: Marjan Kelner
Maser Miha Peterlin ima po napornih večurnih treningih vedno veliko dela. Foto: Marjan Kelner
Kolesarji
Svetovno prvenstvo v Avstraliji se je začelo s kronometrom kolesarjev do 23 let. Foto: Marjan Kelner
Jani Brajkovič
Jani Brajkovič, ki bo v kronometru branil lansko peto mesto, se je v Avstraliji prehladil, tako da za vožnjo na čas ne bo optimalno pripravljen. Foto: Marjan Kelner
Borut Božič
Težave z zdravjem imata tudi Kristjan Koren (prehlad) in Borut Božič, ki je padel med treningom. Foto: EPA
Blaž Jarc
Prvi je v Geelongu nastopil Blaž Jarc, ki je v kronometru do 23 let zasedel 18. mesto. Foto: Marjan Kelner
Kolesarji na svetovno prvenstvo v Avstralijo

Obenem je tudi vse več tistih, ki kolesarski šport povezujejo samo z nečednostmi, ki se vse pogosteje pojavljajo v športnih krogih. Dobro veste, da merim na nedovoljena sredstva, ki so vedno bila in vedno bodo. Vprašanje je le, koliko jih bo odkritih in kolikim bo krivda tudi dokazana. Vpitje kar vprek, da je nekdo kriv, tudi preden mu je dokazano, pa sem mislil, da smo vendarle pustili v nekdanjih časih, od katerih je minilo že skoraj dve desetletji.

Za oskrbo skrbi peterica
Kolesarstvo pa zagotovo ni samo tisto, kar se da videti ob progah na največjih dirkah ali na tistih, ki so nam najbližje doma. Fantje, ki s svojo močjo hitijo proti cilju, so seveda vedno najbolj na očeh in prvi zvezdniki športne discipline, ki je med težjimi v družini športov. Ampak tisti iz ozadja imajo vse premalo svoje pozornosti, resnici na ljubo pa je večina niti ne išče niti si je ne želi.

Slovenijo v Geelongu zastopa 14 kolesarjev, bolje rečeno, 13 med moškimi in Polona Batagelj med ženskami. Za celotno oskrbo pa skrbi le peterica, če seveda strokovno vodstvo, ki ga vodi selektor Martin Hvastija, tu le umestimo k drugim nalogam.

Tišma v tujini, Rifelj (še) doma
Za pripravo koles skrbita Filip Tišma, ki že nekaj let deluje na tujem, trenutno pa je pri moštvu Sky v Veliki Britaniji, ter Dejan Rifelj, ki je glavni mehanik pri najuspešnejši slovenski zasedbi zadnjih dveh sezon, pri novomeški Adrii Mobil: "Zagotovo bi bilo bolje, če bi nas bilo tu več kot le dva, čeprav je prvenstvo v Avstraliji nekoliko drugačno. Tu bomo namreč lahko kolesa med prvenstvom oprali le dvakrat, kar drugače počnemo po vsaki uporabi. Avstralci enostavno zaradi svojega odnosa do vode tega ne dovolijo. V velikih ekipah za podobno število kolesarjev praviloma poskrbijo trije ali štirje. Zelo zahtevno delo je tu tudi zaradi zares zahtevnih vremenskih razmer. Sicer pa vsak kolesar svoje kolo pozna do potankosti. Pri nastavitvah sedeža, denimo, je že milimeter razlike od tistega, kar kolesar potrebuje, lahko težava. V zadnjih trenutkih bomo nastavitve opravili predvsem za vožnjo na čas, kjer je po standardu in željah tekmovalca potrebno kolo pripraviti do najmanjših potankosti."

S čistim kolesom je lažje delati
Ob napovedanem močnem vetru bo to še kako pomembno za uro resnice: "Tu je obilo malenkosti, ki so lahko na koncu zelo pomembne, odloča se lahko tudi v sekundah. Izračunali smo že, da se na približno 15 km dolg krog lahko izgubi tudi po pol minute, če ni vse tako, kot mora biti. Pranje kolesa je sicer vsakdanje opravilo, ki ga tu ne bo, zato bo le nekaj več časa tudi za naju. Tudi nam mehanikom je lažje, če je kolo čisto, ko delamo na njem, ampak tu se bo treba znajti tudi na "zašmercanih" kolesih, kot temu pravimo po domače. Drugače pa moje je, da ustrežem vsem zahtevam fantov, ki potem nastopijo na progi."

Dejan je že imel možnost, da bi s Tišmo skupaj delovala tudi v klubskih okvirih, pa se je za zdaj odločil, da ostane doma: "Seveda bi bil to izziv in si tudi želim nekoč delati med najboljšimi. Pri morda najlepše in najboljše opremljeni zasedbi Sky so bili z mojim delom zadovoljni, toda po pogovoru z vodilnimi smo se nato le odločili, da nekaj časa še ostanem v Novem mestu, kjer smo zares dobra ekipa v celoti in ne bi rad izpostavljal nikogar. Brez dvoma pa bi mi bilo najteže, če bi odšel, ker ne bi več mogel spremljati naših "pobčkov", ki bi jih potem spremljal le na daljavo. Jaz pa sem del njih in vse skupaj tako tudi vidim. Kaj bo v prihodnje, pa ne bi še razmišljal. Zdaj je tako, kot je." Delo mehanikov vsekakor ni kar tako in kar tja v tri dni, saj fantje vedno poprimejo tudi za vsako drugo tehnično delo.

Maserji tudi "kuharji"
Maserji pa imajo povsem druge naloge, ki so vezane na njihovo delo, obenem pa se kaj hitro znajdejo tudi v "kuhinji" in njihova soba je običajno središče dogajanja, kjer se kljuka na vratih hitro segreje. Na jugu Avstralije za slovenske junake in junakinjo skrbi "trojka" Miha Peterlin, Kovačič Dušan in Aleš Murn.

Ob razpustu ekip na cesti tudi osebje
Peterlin je zadnjo sezono deloval pri nemškem ProTour moštvu Milram, ki pa se očitno poslavlja s prizorišča. Ob tako dolgi poti pa imajo maserji po napornih treningih še nekoliko bolj oteženo delo. "Res je, da po navadi skrbimo za domala celotno ugodje. Tekmovalce je treba sprostiti, torej skrbimo tudi za vzdušje v ekipi, da ni preveč napetosti, saj so tekmovalci ob vseh naporih in pričakovanjih hitro pod pritiski. Seveda skrbimo tudi za omenjeno prehranjevanje, predvsem običajno pri pripravi hrane za čas med dirko. Morda smo sem res prišli nekoliko prepozno, predvsem osmerica, ki je prispela v torek. Vendar se ob teh dolgotrajnih poteh da tudi pomagati. Denimo potovanje v elitnem razredu na letalih, kompresijske nogavice, ki jih fantje pogosto uporabljajo. Obenem pa imajo mlajši pri tem več težav kot tisti izkušenejši, ki so že sicer tudi več na poti. In še nekaj je pomembno, naš odnos do vseh mora biti enak, saj naše delo potrebujejo vsi, od tistih najboljših do, denimo, najmlajših, če govorim o reprezentanci, kjer sem letos poleg četrtič. Tu seveda ne delamo razlik in to je izziv za nas in spodbuda za vse mlajše, da vidijo, da so enakovredni v tem pogledu," je povedal Peterlin, ki tu tako kot druga dva skrbi za "menu" tekmovalcev, ki del prehranjevanja opravijo kar v sobah njihovih maserjev.

Nastop v Avstraliji je že zaradi dolgotrajne poti in hitrega prilagajanja časovni razliki nekaj posebnega. "Seveda je to za nas še dodatni izziv. Z mojega vidika je zelo pomembno, da poskušaš tekmovalca čim bolje spoznati v vseh pogledih. Le tako ga lahko hitro začutiš tudi z drugega vidika, predvsem mentalne priprave, ki je najbolj pomembna. In sam se moraš prilagajati temu. Tu je vse bolj usmerjeno v delo z nogami, ki so nekaj bolj napolnjene z vodo. Delo z limfnim delom je zelo pomembno, ohranjati je treba tonus mišic. In še nekaj je zelo pomembno - da bomo znali razporediti moč pri svojem delu, saj bodo tekme vse bliže in takrat mora biti mišica v najboljšem stanju," je povedal Peterlin, ki še ni povsem odločen, kaj bo njegova osnovna naloga v naslednji sezoni. Predvsem pa upamo, da bo tako enim kot drugim fantom iz ozadja njihovo delo uspelo. Potem so na vrsti le še oni, ki iz dneva v dan vse bolj prihajajo v ospredje.
Iz Avstralije Dare Rupar

Kolesarji na svetovno prvenstvo v Avstralijo