"Ni bila etapa, ki smo jo pričakovali. Naredil sem nekaj napak. Ob prvem padcu sem si izpahnil levo ramo. Nato še ena napaka in drugi padec ... Ostal sem zadaj in nisem mogel ujeti glavnine. To je dirkanje. Če ne bi naredil napak in padel dvakrat, se to ne bi zgodilo. Prevzemam to nase. To je kolesarstvo. To je dirkanje. To je življenje. Če delaš napake ... Svet se ne bo ustavil," je potolčeni, okrvavljeni in raztrgani Primož Roglič v mestecu Levens nad Azurno obalo opisoval prekleto zadnjo etapo, ki mu je odnesla zmago na najpomembnejši spomladanski etapni dirki.
Tretja izgubljena rumena majica na (pred)zadnji dan
Na 79. dirki Pariz–Nica je Roglič dominiral, v velikem slogu je dobil kar tri etape, a zadnji dan se je vse zalomilo. Vsega 92,7 km dolga etapa Le Plan du Var–Levens, sestavljena iz treh krogov v hribih nad reko Var severno od Nice, je prinesla novo srce parajočo dramo, ki razvnema slovenske in kolesarske navijače. V pičlih sedmih mesecih je že tretjič v Franciji zasavski orel na (pred)zadnji dan ostal brez rumene majice in skupne zmage. Kriterij po Dofineji, Tour de France in zdaj dirka proti Soncu.
Usoden spust, kjer je lani na Touru poletel že Superman
Isti spust iz mesteca Levens je že lani konec poletja prinesel obilo drame v uvodni etapi 107. Dirke po Franciji – v dežju je na spolzkih cestah Tony Martin kot v Titaniku ustavljal glavnino, česar Astana ni upoštevala in je nato Superman Lopez trčil v prometni znak. In ravno zaradi poškodbe izločeni Panzerwagen Martin je najbolj manjkal v ključnih zadnjih 25 km nedeljske etape.
Zmagovalec Max Schachmann je kasneje povedal, da je bilo izredno spolzko in s peskom na cestišču, zaradi česar se je sam odločil za bolj previden način spuščanja z Levensa. Na istem spustu je padel in nato odstopil francoski adut David Gaudu.
Po prvem padcu glavnina čakala, po drugem ...
Prvi padec na 22. kilometru se je zgodil na začetku spusta. Izpah leve rame, ki si jo je sam naravnal, menjava kolesa, a ob pomoči kolegov iz Jumbo Visme je hitro ujel glavnino, ki je tudi športno počakala rumeno majico vodilnega. A drugačna je bila zgodba na istem spustu v zadnjem krogu.
"Še enkrat je padel na koncu spusta, v zadnjem ovinku pri reki. Takrat mu je dol padla tudi veriga in je potreboval nekaj časa, da si jo je namestil. Nadaljeval je z zadnjimi kolesarji glavnine. Nihče ni videl, niti komisarji, ki so zaukazali baražo (poslali so vse avtomobile za Rogliča). To je res škoda. Prišel je na 20 metrov za glavnino, a nato je elastika počila in bilo je vsega konec," je športni direktor Jumbo Visme Grischa Niermann opisoval usodni drugi padec in še tehnične težave ter odločitev komisarjev, da so z repa glavnine umaknili spremljevalna vozila.
Komisarji umaknili zavetje konvoja
Prireditelj tako kot TV-kamere in očitno tudi sam Jumbo Visma ni prav dobro videl Rogličevih težav. Zavetje konvoja bi Rogliču omogočilo neprimerno lažje delo pri lovljenju glavnine, kjer so medtem v ospredju pohodili pedala. Full gas nemške ekipe Bore HansGrohe, katere kapetan in branilec lanske zmage Max Schachmann je na skupnem 2. mestu za Rogličem zaostajal 52 sekund. 28-letni Berlinčan je po koncu dejal, da ga tudi ob njegovem defektu na 7. km v glavnini niso čakali ...
Roglič izoliran v družbi šprinterjev
A na več koncev razdrobljeni posnetki televizijskega prenosa kažejo, da je res močno zamočila tudi nizozemska ekipa, kar je nazadnje na Twitterju priznal tudi Niermann. Po drugem padcu je bil ob Rogliču očitno le George Bennett, ki pa je nato sam imel tehnične težave v ključnem trenutku. V naslednjem kadru so Slovencu na pomoč prišli iz francoskih ekip Groupama FDJ in Arkee Samsic, na repu glavnine pa je mogoče videti rumeno-črne drese Jumbo Visme.
Zatajila komunikacija pri Jumbo Vismi?
Roglič je prišel na 20 metrov, a ob sebi še vedno ni imel nobenega ekipnega tovariša. Šele čez dober kilometer, ko se je vrnil tudi že Bennett, sta se ob njem pojavila še Sam Oomen in Steven Kruijswijk. Slaba komunikacija? Težave z radiozvezami? Roglič je vsaj kilometer in pol prevozil v zadnji skupini, medtem ko sta bila dva njegova ekipna kolega še v glavnini.
Četverec proti štirim, petim ekipam
V ospredju so se medtem popolnoma zavedli priložnosti. Bori je na pomoč priskočila ekipa Qhubeka Assos s samim Fabiem Arujem ter druga nemška ekipa, a z močnim nizozemskim pedigrejem DSM. Zbrane štiri čebele so se še enkrat približale glavnino na slabih 50 metrov, a je nato svoje može iz pobega poklicala Astana Premier Tech, ki ima skupno tretje- in četrtouvrščenega, hkrati se je narekovanju tempa posvetil še francosko-španski Cofidis.
Geste dobre volje drugih ekip
Roglič je ostal sam oziroma mu je skušal pomagati samo še francoski šprinterski enfant terrible Nacer Bouhanni (Arkea Samsic), vendar se je rep glavnine začel vidno oddaljevati. Osamljenemu in okrvavljenemu jezdecu iz Slovenije sta nato skušala pomagati še Victor Campenaerts iz iste afriške ekipe, za katero je predtem Aru kot prvi pomagal Bori pri navijanju tempa, in še Tim Declerq (Deceuninck QuickStep), a je bilo že prepozno, da bi se rešila rumeno majico.
Niz prizorov, ko je Roglič izgubil skupno zmago na dirki Pariz-Nica
Vir: Zajem slike iz prenosa Eurosport/GCN+
Športni direktor: Kriviti moramo sebe
"Prvič je peloton počakal, ferplej. Drugič ni. Takšno je življenje in kolesarstvo. Mogoče niso vsi videli, da je padel. Mogoče bi mi isto naredili na njihovem mestu, če bi bili drugi ali tretji skupno. A kriviti moramo sebe, da je Primož padel dvakrat in ga nismo mogli spraviti nazaj v glavnino. Okoliščine niso bile nam v prid," je športni direktor Niermann poudaril, da so pri nizozemski ekipi storili preveč napak, da bi jim jih tekmeci lahko spregledali.
Kako bo ob naslednjih podobnih nesrečah in okvarah?
A poteza čela glavnine je razburila kolesarsko spletno javnost in bo še kar nekaj časa tema pogovorov, najbrž pa tudi ne bo pozabljena, ko bo prišlo do padcev in okvar na naslednjih dirkah. Takrat bo zanimivo opazovati reakcije Nizozemcev, Nemcev, Kazahstancev ...
"Zdaj smo potolčeni, a na koncu smo odnesli tri etapne zmage in zeleno majico, a lahko bi tudi skupno zmago, po kar smo tudi prišli, a se to ni zgodilo," je Nemec na čelu nizozemske ekipe na jugu Francije poudaril doseženo na dirki Pariz‒Nica, četudi se jim je glavni cilj izmaknil na neverjeten način.
Prekletstvo zadnjih dni velikih dirk?
Sam Primož Roglič je s sinom Levom v naročju znova dokazoval svojo stoično naravo in pogled že usmeril tudi naprej v nove izzive. Četudi se riše prekletstvo zadnjih dni na velikih dirkah. Že na Touru 2018 je v kronometru izgubil zmagovalni oder, nato lanska drama v Franciji. Ne nazadnje je zdržal zadnji dan na Dirki po Španiji, ko je že izgubil pol prednosti pred Richardom Carapazom, a nato tako ob ekipni pomoči kot asistenci ekipe Movistar le zmagovito ubranil rdečo majico La Vuelte.
"Želel bi si lažjih zadnjih dni, a to je šport. Vrnili se bomo in šli v boj na naslednje dirke. Seveda smo razočarani, a svet se ni ustavil. Lahko bi bilo veliko huje, a bom v nekaj dneh, tednu dni v redu in se bom lahko pripravil na naslednjo dirko. Tri tedne je do Baskije, po njej sta dva tedna do klasik v Ardenih," je Roglič potrdil, da na koncu zdravstveno ni tako hudo, da bi moral spreminjati tekmovalne načrte. Teden dni okrevanja v krogu domačih v Monaku ter trening po cestah Azurne obale in bo pripravljen.
Nov izziv: Po Baskiji, tudi s Pogačarjem
Zmagoviti odziv po kronometrskem porazu na Touru 2020 samo napoveduje nove spektakularne Rogličeve predstave. Najprej že od 5. do 10. aprila na dirki Po Baskiji, kjer se bo prvič v novi sezoni soočil tudi s Tadejem Pogačarjem. Ta mora medtem še varno prevoziti zadnji dve etapi Od Tirenskega do Jadranskega morja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje