Po tednih dežja je London zajelo pravo celinsko poletje, ki pa naj bi se končalo ravno ob začetku iger. Foto: EPA
Po tednih dežja je London zajelo pravo celinsko poletje, ki pa naj bi se končalo ravno ob začetku iger. Foto: EPA
Londonska podzemna železnica
Londonska podzemna železnica oz. "the Tube" je najstarejši in največji sistem podzemnih železnic na svetu. Foto: EPA
Britanski vojak pred olimpijskim stadionom
Vojaki so postali rešitelji iger, saj je varnostno podjetje G4S pošteno precenilo svoje vire in znanje. Foto: EPA

Človek, ki ima v življenju to nesrečo, da serijsko izgublja dežnike, ima na Otoku že v štartu oteženo delo. "Bo deset 'marel' zadostovalo?" pravi žena. "Težko, če prvo izgubiš že med pakiranjem." Na srečo v Londonu že peti dan sije sonce, posledica česar je čisto pravo vroče poletje, in to tik pred začetkom olimpijskih iger, ko bo britanska prestolnica postala središče sveta.

Olimpijske igre so eden mojih prvih spominov - v glavi je nekako ostal prizor prižiganja ognja iz Los Angelesa 1984. Olimpijade so postale časovni ciklus, na katerega sem se dodobra navadil, saj so imele smiseln zaključek - en velik športni šov. London je mesto, s katerim dvakrat nisem imel najbolj prijetne izkušnje, a v tretje gre rado, pravijo, in tako sem pristal med RTV-potniki za London 2012.

Prevroče tirnice za postanek
31 stopinj Celzija je vsekakor veliko pozitivno presenečenje predolimpijskega odštevanja. Vročina je v Londonu povzročila tudi nenavaden prometni križ: tirnice so bile prevroče, da bi v torek 9 vlakov lahko ustavilo na železniški postaji Stratford, osrednji prometni žili za vstop in izstop iz olimpijskega parka.

Vreme ostaja vsakdanja britanska tema, v kateri ne sme manjkati tudi dež. Napoved za petkovo slovesnost ob odprtju pravi, da bo zvečer na olimpijskem stadionu 20 stopinj Celzija, še vedno pa je okoli 30-odstotna verjetnost dežja. Z uradnim začetkom olimpijskih iger naj bi se vreme nekoliko ohladilo, na bolj otoških 20 stopinj Celzija.

S ceste pod zemljo
Drugi veliki strah prirediteljev in Londončanov je promet. V sredo so v mestu začeli delovati posebni olimpijski cestni pasovi, po katerih lahko vozijo le športniki, uradniki, novinarji in drugo akreditirano osebje. 8-milijonsko velemesto je izgubilo skoraj 50 kilometrov cest, ki vodijo predvsem proti Olimpijskemu parku.

Prvi vtis je zadovoljiv, saj 130 funtov (166 evrov) kazni učinkovito prazni ceste. Ker dogajanje v cestnem prometu spremljajo številne kamere, veliko ljudi niti ne bo vedelo, da so se ujeli v past, dokler jih v elektronski pošti ne bo pričakalo neprijetno obvestilo. A glavni potovalni adut, predvsem za obiskovalce, ostaja "the Tube" - razvejana podzemna železnica, od katere bo odvisen prometni (ne)uspeh iger.

Varnost v rokah vojske
Prihod v Olimpijski park za akreditacijske formalnosti je potrdil tudi dejstvo, da brez britanske vojske pade sistem varovanja OI. Po še dodatni namestitvi 1.200 vojakov je zdaj za potrebe Londona 2012 na položajih nameščenih kar 18.200 pripadnikov britanske vojske, kar je skoraj dvakrat več vojakov kot jih ima Združeno kraljestvo v Afganistanu.

Barikade dovozov, številne uniforme, večkratno preverjanje, a tudi odsotnost orožja in prijaznost so podoba vojakinj in vojakov, ki te sprejmejo ob vstopu v medijski kolos, ki spremlja olimpijske igre. Ob 10.500 športnikih, ki se bodo od 27. do 12. avgusta borili za 302 kompletov olimpijskih odličij, je tukaj še enkrat več medijskega osebja, ki bodo (bomo) vodili svoje boje.

Iz Londona