"Letos lahko resnično občutite norost." Foto: AP

Tradicijo zbiranja značk z olimpijskih iger je mogoče zaslediti vse do prvih modernih olimpijskih iger, ki jih je obudil Pierre de Coubertin leta 1896. V Atenah so namreč športniki, trenerji in novinarji za identifikacijo nosili majhne kartonske značke. Pozneje so se te razvile, podobe navdihnejo tudi sodelujoče države, novinarske organizacije, pokrovitelji, športniki in maskote.

Tudi Bach si izmenjuje značke. Foto: AP
Tudi Bach si izmenjuje značke. Foto: AP

Po besedah številnih trgovcev z značkami so bile ključnega pomena olimpijske igre v Los Angelesu leta 1984. Tam se jih je mnogo vrglo v zbiralne vode, obenem pa so našli način, kako resnično monetizirati značke za javnost. "Ljudje želimo trgovati. Če si v življenju ne moreš izmenjevati stvari, umreš," je zatrdil strastni zbiralec Craig Robbins.

Iskanje značk postalo sestavni del olimpijskega dogajanja

"Imate značke?" je vprašanje, ki iz ust turistov, prostovoljcev, športnikov, medijskih delavcev in natakarjev odmeva po Parizu, kjer je trenutno "vroči trg" značk, saj v francoski prestolnici potekajo poletne olimpijske igre. Tam so zbiratelji z vsega sveta, vsak od njih si želi ustvariti ali razširiti svojo zbirko olimpijskih značk in deliti svoje zgodbe.

Iskanje značk naj bi po besedah francoskega zbiralca značk Laurenta Facyja postalo sestavni del olimpijskega dogajanja in prispeva k razburjenju. "Letos lahko resnično občutite norost," je poudaril. Izmenjava značk se je namreč po premoru končno znova vrnila – olimpijske igre v Tokiu in Pekingu so namreč zaradi pandemije covida-19 potekale skorajda brez gledalcev, zato pa so ljudje tokrat še posebno navdušeni, poroča AP.

Priljubljenost značk so še dodatno povečali družbeni mediji, pa tudi dejstvo, da se v igro izmenjave vključujejo tudi sami olimpijci, kot sta Serena Williams in Andy Murray. Nekdanja olimpijska tenisačica se je opisala kot "prvovrstno zbiralko" in delila, da nekaterih značk ne bo nikoli zamenjala, vesela pa je, da ji je končno uspelo dobiti severnokorejsko.

Vedno vzbudijo pozornost. Foto: Reuters
Vedno vzbudijo pozornost. Foto: Reuters

"So kot majhne umetnine," je dejal eden izmed predanih ameriških zbiralcev Nicholas Wolaver, ki se lahko pohvali, da si je v svoji 40-letni "karieri" izmenjal značke tudi s francoskim predsednikom Emmanuelom Macronom in predsednikom Mednarodnega olimpijskega komiteja Thomasom Bachom.

Ena najbolj odmevnih značk na teh olimpijskih igrah, ki je nad zbiranjem navdušila številne mlade, je sicer tista s podobo Snoop Dogga, ki je v Parizu v vlogi dopisnika NBC-ja.

Dober način za spoznavanje ljudi

Privlačnost trgovanja z značkami naj bi bila v njegovi dostopnosti in vključenosti. Medtem ko je uradno olimpijsko tekmovanje omejeno na stadione, trgovanje poteka povsod – tudi na spletu.

Zdi se, da je edini pogoj za sodelovanje nošenje oblačil – trgovci in zbiratelji se namreč radi okrasijo z mozaiki raznobarvnih lesketajočih se značk, nato pa občudujejo nabor drug drugega. Številni v tem vidijo dober način za spoznavanje ljudi, tudi tistih, ki niso zbiratelji, saj barvite zbirke pritegnejo pozornost številnih radovednežev.