Ameriški nogomet velja za najbolj priljubljen šport v Združenih državah Amerike. Januarja se v Ligi NFL tradicionalno začne končnica, ki svoj vrhunec doseže na dan, ko se "zgodi" Super Bowl - veliki finale, na katerem igrata zmagovalca obeh konferenc (AFC in NFC). Ameriški mediji se osredotočijo na dogodek, zaradi katerega se obračajo gore denarja.
- Zgodovina Super Bowlov
- Napoved tekme
- Anketa: Za koga boste navijali?
- Glasbeni pregled: Koncerti ob polčasih
Super Bowl številka 1 v Severni Ameriki
A kako vrednost in pomen Super Bowla primerjati s preostalimi športnimi dogodki po svetu? "Z izjemo ZDA, Kanade in Mehike Super Bowl vidi le nekaj milijonov ljudi," je prepričan britanski poznavalec ("evropskega") nogometa Simon Kuper. Ameriški nogomet je v Evropi res v ozadju, a v srednji Evropi ima relativno močno bazo navijačev. Od leta 2007 London vsako leto gosti eno tekmo rednega dela Lige NFL. Stadion Wembley je bil vedno zelo dobro obiskan.
Liha leta tradicionalno za Super Bowl
Kako je s televizijsko gledanostjo? Liha leta pripadajo Super Bowlu, ki je bil vedno najbolj gledan športni dogodek leta, soda leta pa so pripadala različnim dogodkom (finala evropskih ali svetovnih prvenstev v nogometu, slovestnosti ob odprtju na olimpijskih igrah ...) Analiza leta 2009 pa kaže na zlom tradicije, saj Super Bowl ni bil več najbolj gledan športni dogodek.
št. | dogodek | ves čas | le del |
1. | Finale Lige prvakov | 109 | 206 |
2. | Super Bowl | 106 | 162 |
3. | Formula 1 - VN Bahrajna | 54 | 115 |
4. | SP v atletiki - finale 100 m | 33 | 33 |
5. | Wimbledon - moški finale | 29 | 89 |
Legenda:
ves čas - gledalci so dogodek gledali od začetka do konca (v milijonih).
le del - gledalci, ki so si ogledali vsaj del dogodka (v milijonih).
69 x 3 milijone = zelo veliko
Super Bowl seveda ostaja številka 1 v ZDA. Lani si je finale med Pittsburgom in Arizono ogledalo kar 40 odstotkov ameriških gospodinjstev, vsaj en del tekme pa kar 63. Zato ni presenetljivo, da je ravno ta športni dogodek zlata jama za oglaševalce. Lani je NBC za polminutni oglas računal kar 3 milijone dolarjev. Med prenosom so tako objavili kar 69 takih oglasov, za kar so prejeli rekordnih 207 milijonov (skupaj z oglasi čez ves dan pa 261). Kljub recesiji pa letos številka ni pretirano padla, saj bo CBS za vsak 30-sekundni spot "nagrajen" z 2,8 milijona dolarjev!
Oglasi med tekmo postali del kulture
Zakaj tako velike cene? Oglasi, posneti izključno za Super Bowl, pomenijo ustvarjalni izziv, ki je všeč tudi gledalcem. Najnovejše raziskave tako kažejo, da gledalci 70 odstotkov časa prenosa med seboj govorijo o vsebini oglasov, 80 odstotkov vprašanih je dejalo, da so oglasi včasih zabavnejši od tekme, približno 25 odstotkov ljudi pa po tekmi na spletu išče oglase, da bi si jih znova ogledali.
Tržna vrednost - Super Bowl pred vsemi
Pri Forbesu so izračunali tudi tržno vrednost posameznih športnih dogodkov. Pri tem so upoštevali vpliv in pomembnost medijev, sponzorje, trženje, po tej oceni pa Super Bowl velja za najdonosnejši športni dogodek na svetu.
Dogodek | Tržna vrednost * | |
1. | Super Bowl | 420 |
2. | Poletne OI | 230 |
3. | SP v nogometu | 120 |
4. | EP v nogometu | 110 |
5. | Finale MLB-ja (bejzbol) | 106 |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje