Na željo zvestih poslušalcev MMC-jevega športnega podkasta se za omizje v 135. delu SOS odmeva vrača strokovni komentator in kolesarski delavec Martin Hvastija. Po pravem začetku cestne sezone 2024 tem za pogovor ni manjkalo, zlasti po razpletu enotedenske dirke Pariz–Nica in tudi sočasne etapne preizkušnje Od Tirenskega do Jadranskega morja, obenem pa se bliža sobota in prvi spomenik Milano–Sanremo.
Voditelja podkasta Slavko Jerič in Toni Gruden sta bila skupaj z gostom močno pod vtisom premiernega nastopa Primoža Rogliča za novo ekipo.
Tudi sam Roglič priznal, da ni bil pravi
"Menjava ekipe ni lahek proces. Primož je bil v to lani nekako primoran. Odločil se je in naredil ta korak, ni pa to preprosto. Biti nesporni kapetan ekipe z ultimativnim ciljem – Dirka po Franciji – je nekaj drugega kot spotoma pobrati kakšno klasiko ali pa zmagati na Pariz–Nica 'iz zasede', kot je to uspelo Jorgensonu," je dejal Hvastija. Poudaril je, da so spremembe okolja večplastne, zlasti ker se je s prihodom slovenskega asa začela korenito spreminjati tudi nemška ekipa, ki jo za nameček v kratkem čakajo še dodatne spremembe zaradi novih lastnikov.
"Primož ni bil na ravni, na kateri smo ga na prvi dirki pričakovali. To je jasno, tudi sam je to priznal," je dodal Hvastija in se strinjal, da se je vseeno pričakovalo več. To je potrdilo tudi vodstvo Bore Hansgroheja, kot je to po koncu dirke proti soncu razkril športni direktor Patxi Vila. Po šestih letih ni bilo niti etapne zmage na enotedenski dirki za Roglo.
Prevelika izguba v ekipni vožnji na čas
Kaj je opazilo oko nekdanjega dolgoletnega profesionalca in zadnja leta športnega direktorja ter vodje slovenskih reprezentanc v različnih kategorijah? "Iz tega morajo potegniti najboljše in iti naprej. Opazoval sem zlasti prve etape. V uvodnih delih in osrednjih delih etap so se pri Bori Hansgroheju dobro vozili okoli Primoža. Vseskozi je imel podporo, zlasti pri premikanju po glavnini, ko mora biti nekdo ob njem. Trudili so se narediti vse najboljše, potem se je zgodila ta nesrečna ekipna vožnja na čas, ki je determinirala nadaljnji razvoj dirke. Izguba minute v ekipni vožnji na čas na enotedenski dirki je preveč," je Hvastija poudaril pomen ekipne vožnje na čas v tretji etapi. Ob tem se je videlo, da ni nobena ekipa zares prevladovala.
V oči je bodla skromna številčna podpora za Remca Evenepoela, na koncu ekipno najboljša zasedba UAE Emirates je dvakrat izgubila majico vodilnega Brandona McNultyja, medtem ko je na koncu Matteo Jorgenson slavil predvsem po zaslugi lastnih moči, ne toliko podpore Visme Lease a Bike. Medklic: kako se pravilno izgovarja ime 24-letnega Američana iz Idaha? Ameriško in ne skandinavsko. (Video)-zvočni dokaz: 12-letni Matteo po zmagi na DP-ju 2011.
Premrzlo in preveč deževno, v Baskiji bo vsaj topleje
Pomembna zunanja okoliščina je bilo vreme, ki nikakor ni bilo pisano na Rogličevo kožo. "Bilo je izjemno hladno, lahko rečemo še zimsko vreme. Prenizke temperature predvsem za tiste najbolj suhe kolesarje z malo podkožne maščobe. Primož od nekdaj ni maral takšnih razmer, to vemo. Nekoliko večji in močnejši lažje preživijo v takšnih razmerah, videlo se mu je, da ni briljanten," je Hvastija spomnil, da je Zasavec pogosto že imel težave v hladnem in deževnem vremenu, z letošnjih zimskih priprav pa je prišel še posebej vitek.
"Na srečo je časa dovolj, tri tedne približno do naslednje dirke. V Baskiji je spet lahko slabo vreme, ampak temperature so višje, tam okoli 15 do 20 stopinj je običajno. Tri tedne je veliko časa tako za uigravanje ekipe kot seveda za izboljšanje forme," se je gost kolesarskega krožka strinjal, da je ključno uigravanje nove ekipe z novim kapetanom. Itzulia 2024 bo od 1. do 6. aprila pokazala, kako hitro lahko napredujejo bodoči rdeči biki. Ob Rogliču bodo v Baskiji Vingegaard, znova Evenepoel in Skjelmose, Ayuso, Simon Yates, Landa in Kuss, prvič pa bo v ekipi dirkal z zmagovalcem Gira 2022 Jaijem Hindleyjem.
Šefom ga ni uspelo zadržati
Kolesarsko omizje se je vrnilo k epski zmagi Tadeja Pogačarja na Strade Bianche, ko je slavil po 81-km samostojne vožnje. "Dva dni pred dirko sem Andreju Hauptmanu dejal, naj ga ne spusti prekmalu z vajeti, pa mu ga očitno ni uspelo zadržati. Izjemna, izjemna predstava, težko ponovljiva in še ena velika dirka, kjer Tadej prestavlja mejnike po svoje," se je nasmejal Hvastija ob podvigu, s katerim je Pogačar utrdil sloves kolesarskega zabavljača.
Zdaj prihaja soočenje s svetovnim prvakom
"Še enkrat se je izkazalo, da če ni na startu vsaj en par iz te tako imenovane velike četverice ali pa tudi šesterice velikih, potem so dirke za nekatere "nezanimive". Tukaj res ni bilo nikogar, ki mu, ki bi mu lahko pariral. Res sta manjkala oba "vana", a ne bi o tem. Kogar ni na startu, si je sam kriv, premagaš lahko le tiste, ki so na dirki," se je Hvastija dotaknil tega, da letos spomladi na klasikah sploh ne bo troboja Pogačar – van Aert – van der Poel.
V soboto na prvem uradnem kolesarskem spomeniku dobimo vsaj dvoboj Mathieu van der Poel – Tadej Pogačar. Branilec naslova in svetovni prvak v isti osebi proti prvemu kolesarju sveta, ki sanja o zmagi na četrtem različnem spomeniku.
Že 28 let ni odločil predzadnji vzpon na Cipresso
Predobro je znana krilatica, da je La Primavera najlažji spomenik za vožnjo in hkrati najtežji za zmago. Nedavno še klasika za sprinterje, ki se zadnja leta odloča na zadnjem klancu v mestu in spustu do cilja. Prelahka trasa s prekratkimi vzponi in premalo višinskimi metri, da bi lahko Pogačar kot klančar naredil pravo razliko.
"Dirka se začne dogajati po prehodu teh treh 'capov' kot rečejo klančkom ob Ligurskem morju. Cipressa je sicer nekoliko daljši klanec, ampak je izjemno, izjemno težko priti sam vse do cilja," je Hvastija opisal standardni vzorec razvoja dirke Milano–Sanremo in se spomnil Gabrieleja Colomba, ki je leta 1996 kot zadnji zmagovalec ušel glavnini že na Cipresso v manjši skupini 30 km pred ciljem.
Poggio odločil zadnjih osem izvedb "pomladi"
Vse od zadnje sprinterske zmage Arnauda Demarja leta 2016 odloča Poggio nad Sanremom. "Lani je van der Poelu uspelo nevtralizirati napad Pogačarja, ki mu ni uspelo ustvariti dovolj velike razlike. Težko je pred tem narediti dirko dovolj težko. Enostavno ni dovolj zahtevnega terena, ekipe so preveč pripravljene in na koncu sta vsaj zadnja leta vedno odločala zadnji vzpon in spust," je pojasni Hvastija in dodal, da ni skrivnosti. Ekipa UAE Emirates bo morala čim bolj otežiti dirko, a veliko vprašanje je, kako in ali je to sploh mogoče.
Vabljeni k poslušanju celotnega pogovora, v katerem je govor še o naslednjih temah:
− kdo je 18-letni Marcel Gladek, zmagovalec prologa Istrske pomladi
− prihaja četverček marčnih tekem v Sloveniji (prenosi na MMC TV!)
− Jan Tratnik, zmagovalec Omloopa, in njegovo zorenje
− nemška ekipa že podrejena Slovencu
− kaj vse je povedal Roglič za RTV Slovenija?
− Evenepoel vedno hvaležen sogovorec za medije
− zakaj so Strade Bianche nekaj posebnega za kolesarje
− ko se bo Pogačar odločil za Roubaix, bo hitro dober, a sreča je ključna ...
− zakaj v kolesarstvu ni Dirka po Franciji edino merilo uspeha?
− Giro kljub skromnejši konkurenci zahteva 100-odstotno pripravo
− četveroboj na Touru ali v resnici trojni napad na vladarja Vingegaarda?
− reprezentančni pogled: kakšna je v resnici trasa SP-ja v Zürichu?
− olimpijska dirka dolga, a z manj višinci in s štirimi močnimi aduti
− bombonček za vse zveste poslušalce, kam bo zavila Dirka po Sloveniji
− Zanimivosti o številki (1)35, ki združuje oba slovenska šampiona
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje