Tudi avgustovska inflacija na ravni potrošnikov je bila zaradi ozkih grl in kroničnega primanjkanja polprevodnikov v ZDA visoka, in sicer 5,3-odstotna, višjo številko pa so preprečile predvsem nižje cene letalskih vozovnic in hotelskih storitev. Kot je znano, naj bi Fed dopuščal največ dvoodstotno inflacijo oziroma izjemoma višjo, a ne na dolgi rok. Foto: Reuters
Tudi avgustovska inflacija na ravni potrošnikov je bila zaradi ozkih grl in kroničnega primanjkanja polprevodnikov v ZDA visoka, in sicer 5,3-odstotna, višjo številko pa so preprečile predvsem nižje cene letalskih vozovnic in hotelskih storitev. Kot je znano, naj bi Fed dopuščal največ dvoodstotno inflacijo oziroma izjemoma višjo, a ne na dolgi rok. Foto: Reuters

Indeks cen potrošnikov (CPI) se je avgusta v primerjavi z julijem zvišal za 0,3 odstotka, v primerjavi z letom prej pa za 5,3 odstotka. V obeh primerih gre za rahlo nižjo rast od pričakovanj ekonomistov (in tudi za najnižji pospešek v zadnjih šestih mesecih), še vedno pa se postavlja vprašanje, ali gre v ZDA res le za začasno inflacijo, kot poudarja Fed. "Povišana inflacija se izkazuje kot precej bolj trajna. Vsi smo več kot leto sedeli doma, prihranili smo kar nekaj denarja in tudi več trošimo. A to so kratkoročni učinki. Ko se bodo končala ozka grla v dobaviteljski verigi, se bo končalo tudi to. Ne pričakujete, da se bodo centralne banke odzvale hitro, nekaj časa bodo še pustile višjo inflacijo," je na finančni konferenci (vir: Finance) povedal Egon Zakrajšek, ekonomist pri Banki za mednarodne poravnave v Baslu.

Dow Jones izgubil skoraj 300 točk
Naslednji sestanek ameriške centralne banke bo 21. in 22. septembra, analitiki pa pričakujejo, da naj bi šele na novembrski seji napovedal začetek zmanjševanja obsega odkupov obveznic v okviru programa QE. Newyorški indeks Dow Jones (34.577 točk) je včeraj po objavi svežega indeksa CPI krenil v pozitivno smer, a nato do konca dneva izgubil skoraj 300 točk, pri čemer so izgubljale predvsem delnice podjetij, ki so najbolj občutljiva na gospodarsko okrevanje (JP Morgan, Goldman Sachs, Chevron, IBM ...). Tudi Applove delnice so se na koncu pocenile (za več kot odstotek), čeprav je podjetje predstavilo nove različice iPhona, AirPoda in pametne ure Apple Watch.

Davek na dobiček naj bi se zvišal na 25 %
Tržni udeleženci vse več pozornosti posvečajo tudi 3,5 bilijona dolarjev vrednemu Bidnovemu naložbenemu svežnju za pomoč gospodarstvu, ki vključuje tudi zvišanje davka na dobiček podjetij z 21 na 26,5 odstotka. Pri Goldman Sachsu napovedujejo, da se se bo davek na korporacijski dobiček v resnici dvignil na 25 odstotkov, prav tako naj bi dodatno obdavčili dobičke iz tujine, kar naj bi v naslednjem letu za pet odstotkov znižalo dobičke podjetij v indeksu S & P 500.

Kriptovalute, torek ob 22.00

tedenska spremembatečaj v USD
bitcoin-0,9 %46.550
eter-2,6 %3.350
cardano-1,2 %2,37
binance coin-2,9 %406
XRP-2,2 %1,07
solana-11 %

157

Frankfurtski delniški indeks DAX30 (15.722 točk) se je v torek zvišal za 0,14 odstotka. Foto: Reuters
Frankfurtski delniški indeks DAX30 (15.722 točk) se je v torek zvišal za 0,14 odstotka. Foto: Reuters

O'Leary v bitcoinu ne vidi več smeti, ampak vrednost
Kriptovalute so včeraj kljub negotovosti, ki je vladala na delniških trgih, lepo "ozelenele". Bitcoin je včeraj zvečer skoraj dosegel 47 tisoč dolarjev. Znani vlagatelj Kevin O’Leary je napovedal, da bo do konca leta vsaj podvojil svoje pozicije v kriptovalutah. Prepričan je, da bodo v trenutku, ko bodo pomembne institucije kriptovalute priznale kot nov naložbeni razred, na ta trg začele pritekati "bilijoni dolarjev". Njegova izjava je še toliko odmevnejša, ker je pred tremi leti bitcoin označil za smeti, a si je očitno premislil.

Roke stran od delnic letalskih prevoznikov
"Svojo izpostavljenost do kriptovalut želim s trenutnih treh odstotkov zvišati na sedem odstotkov," je povedal O'Leary, hkrati pa izrazil prepričanje, da bodo regulatorji slej ko prej kriptovalute priznali za naložbeni razred. Na drugi strani Kevin O'Leary ne svetuje kupovanja delnic letalskih prevoznikov: "Poslovni letalski prevozi nikoli ne bodo več tisto, kar so bili pred epidemijo, zato služim s shortanjem (prodaja na kratko) tega sektorja. Pa ne da imam kaj proti letalskim podjetjem, ampak – enostavno je ta sektor trenutno zelo prizadet."