Ruski predsednik Vladimir Putin je ta teden med obiskom na Kitajskem na pogovorih s predsednikom Ši Džinpingom napovedal, da bo od prihodnjega leta naprej arktična morska pot plovna po celotni dolžini vse leto za tovorne ladje ledenega razreda.
Hkrati je Putin vse zainteresirane države povabil ne le k aktivnemu izkoriščanju te poti, ampak tudi k sodelovanju pri njenem razvoju, pri tem pa obljubil zanesljivo ledolomilsko navigacijo. Po njegovih besedah bi lahko arktična pot poglobila trgovino med vzhodom in zahodom.
Pot, ki poteka na zahodu od Murmanska blizu ruske meje z Norveško do Beringovega preliva pri Aljaski na vzhodu, Rusija vidi kot alternativo morski poti skozi Sueški prekop. Ladje naj bi za plovbo prek severne morske poti dosegle azijska pristanišča 15 dni prej kot pri tradicionalni poti prek Sueza.
Čeprav je pot zahtevna zaradi debelega ledu, pa ni več tako težavna kot v preteklosti, saj se ledeni pokrov zaradi podnebnih sprememb in segrevanja ozračja tanjša, kar omogoča lažjo plovnost. Poleg tega bodo pot skozi vse leto omogočili s floto sodobnih ledolomilcev na jedrski pogon.
Trenutno delujeta dva ruska ledolomilca na jedrski pogon, Arktika in Sibir, medtem ko se bo leta 2026 floti pridružil še ledolomilec Čukotka.
Rusija želi prehiteti Katar, ZDA in Avstralijo
Arktična morska pot naj bi Rusiji omogočila tudi hitrejšo dobavo utekočinjenega plina (LNG) azijskim trgom in še posebej Kitajski, za katero želijo po besedah podpredsednika ruske vlade Aleksandra Novaka postati glavni dobavitelj.
Novak je bil del močne ruske gospodarske delegacije ob Putinovem obisku na Kitajskem, kjer se je srečal s kitajskim podpredsednikom vlade Ding Švešjangom in govoril na rusko-kitajskem poslovnem forumu.
Kot je povedal, je Rusija trenutno četrta največja dobaviteljica utekočinjenega plina Kitajski za Katarjem, ZDA in Avstralijo, a se želi zavihteti na prvo mesto. "Rusija bi lahko postala glavni zanesljivi dobavitelj utekočinjenega zemeljskega plina na Kitajsko, ob upoštevanju projektov, ki se trenutno izvajajo," je dejal.
Novak in Ding sta se pogovarjala o načinih za povečanje obsega trgovine med Rusijo in Kitajsko prek arktičnega morja na najmanj 50 milijonov ton tovora letno.
Moskva je lani potrdila razvojni načrt te poti, na kateri leta 2024 pričakuje prevoz 80 milijonov ton tovora, leta 2030 pa že 150 milijonov ton.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje