Švicar Andre Borschberg, ki pilotira enosedežno letalo, je letalo najprej usmeril proti vzhodu v Muškat v Omanu, potem pa bo nadaljeval potovanje proti vzhodu in skušal preleteti vseh pet celin. Borschberga bo med potovanjem zamenjal še en Švicar, Bertrand Piccard, poroča BBC. Če bo letalu uspel prelet sveta, bo postavilo svetovni rekord, saj še nobenemu letalu na sončno energijo ni uspelo preleteti zemeljske oble.
Letalo bo imelo več postankov, med katerimi bodo izvedli vzdrževalna dela, veliko pozornost pa bodo namenili tudi kampanji o ozaveščanju o zelenih tehnologijah.
"Verjamem, da imamo zelo posebno letalo, in takšno res mora biti, da nas bo lahko popeljalo prek velikih oceanov," se je z velikimi upi na pot odpravil Borschberg. "Mogoče bo za to treba neprestano leteti pet dni in pet noči, kar bo velik izziv. A najprej sta pred nami dva meseca, ko se bomo po korakih bližali Kitajski, tako da bomo lahko trenirali in se pripravljali na ta velik izziv."
Solar Impulse-2 ima razpon kril 72 metrov, kar je več kot 747 jumbo jet, tehta pa zgolj 2,3 tone. Njegova kabina meri le 3,8 kubičnega metra. Ravno njegova nizka teža bo pri podvigu najverjetneje igrala ključno vlogo, poleg 17.000 sončnih celic, ki so nameščene na krilih, in energetsko zelo učinkovitih litij-ionskih baterij, ki bodo letalo poganjale v nočnih urah.
Največ 20 minut počitka
Pred obema pilotoma je napornih pet mesecev: kdor koli od njiju bo za krmilom, bo moral biti ves čas popolnoma osredotočen na letenje, dovoljen jima bo le po 20-minutni počitek, podobno kot jadralcem na poti okoli sveta. Borschberg je pred začetkom podviga dejal, da si bo med potjo pomagal z jogo, Piccard pa bo uporabljal avtohipnotične tehnike. "Že pred 16 leti sem sanjal o preletu sveta brez goriva, zgolj na sončno energije. In zdaj smo na tem, da te sanje uresničimo. Strast je tu in zelo se veselim, da bom sedel v kabino," je navdušen Piccard, ki je sicer znan po svojih balonarskih podvigih. Leta 1999 je skupaj z Brianom Jonesom prvi z balonom obšel svet.
Celoten projekt bodo vodili iz nadzorne sobe v Monaku, kjer bo skupina inženirjev spremljala vsak meter letala. Ko letalo ne bo v zraku, bo počivalo v mobilnem hangarju.
Lanska simulacija prinesla dragocene izkušnje
Kot še poroča BBC, ni gotovo, da bo Solar Impulsu uspelo. Računalniške projekcije napovedujejo, da je prelet oceanov mogoč, če bodo vremenske razmere ugodne, zna pa se zgoditi, da bo moralo letalo, če bo vreme neugodno, več tednov počivati, preden se bo znova odpravilo naprej po začrtani poti. "Lani smo izvedli zelo dobro vajo. Šli smo okoli sveta virtualno, vendar z dejanskimi vremenskimi razmerami," je pred začetkom podviga pojasnil vodja misije Raymond Clerc. Pri prečkanju Tihega oceana ni bilo težav, pri prečkanju Atlantika pa so morali čakati kar 30 dni, da se je vreme izboljšalo in omogočilo polet. "Potem je bilo lahko: še 3 dni in pol in bili smo v Sevilli," se virtualnega preleta, ki jim je omogočilo dragocene izkušnje, spominja Clerc.
Spodaj si lahko ogledate posnetek vzleta.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje