Gre za večjo in posodobljeno različico letala, s katerim sta pustolovca Bertrand Piccard in Andre Borschber lani preletela Ameriko.
Danes je letalo upravljal pilot Markus Schredel. Povzpel se je do 1800 metrov višine in opravil več manevrov, s katerimi je preveril zmogljivosti letala. Med poletom je začutil določene vibracije, a je misijo vseeno ocenil kot zelo pozitivno. "Prvič v zgodovini imamo letalo, ki lahko leti brez goriva podnevi in ponoči, kar priča o neverjetni zmogljivosti zelenih tehnologij - vse te tehnologije lahko svet izkoristi tudi za zmanjšanje odvisnosti od fosilnih goriv in reši veliko težav z onesnaževanjem," je za BBC povedal Piccard.
Letalo, izdelano iz karbonskih vlaken, ima razpon kril kar 72 metrov, kar je več kot boeing 747, a tehta le 2,3 tone. Krila so prekrita s 17.000 sočnimi celicami, ki poganjajo brezkrtačne elektromotorje. Ti lahko letalo poženejo do hitrosti 140 kilometrov na uro. Podnevi sončne celice polnijo litijske baterije, ki poganjajo propelerje ponoči.
Prvo letalo Solar Impulse je postavilo vrsto svetovnih rekordov, med drugim je opravilo najdaljši polet solarnega letala s pilotom, ki je trajal 26 ur, prvi medcelinski polet in najdaljšo razdaljo s pilotom. Solarna brezpilotna letala lahko ostanejo v zraku več tednov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje