Pogajanja med sindikati in vodstvom družbe bodo potekala do 8. marca. Foto: EPA
Pogajanja med sindikati in vodstvom družbe bodo potekala do 8. marca. Foto: EPA
Lufthansa
Vodstvo družbe je sodišče v Frankfurtu zaprosilo za sodno prepoved stavke. Sodišče je napovedalo, da bo svojo odločitev sporočilo že danes zvečer, piloti in vodstvo družbe pa so še pred to odločitvijo dosegli kompromis. Foto: EPA

Približno 4.500 pilotov sindikata Cockpit (ki delajo za Lufthanso, Lufthanso Cargo in njenega nizkocenovnega prevoznika Germanwings) je opolnoči, kljub prizadevanjem, pogovorom in posredovanju ministra za promet Petra Ramsauerja, ki so potekali do zadnjega trenutka, začelo največjo stavko v zgodovini Lufthanse. Minister Ramsauer, ki se je še do zadnjega trenutka trudil, da bi dosegli dogovor, je opozoril, da bo stavka močno škodila nemškemu gospodarstvu in ugledu letalske družbe.

Stavka bi Lufthanso, ki je ena največjih in najuglednejših letalskih družb na svetu, stala približno 100 milijonov evrov, saj bi večina letal v prihodnjih dneh ostala na tleh, tudi če bi dosegli dogovor pred iztekom stavke.

Piloti bi višje plače in večjo varnost
Piloti so se odločili za stavko zaradi nezadovoljstva z dolgimi pogajanji o povišanju plač in varnosti delovnih mest. Zahtevajo 6,4 odstotka višjo plačo, pa čeprav piloti z dolgoletnimi izkušnjami že zdaj zaslužijo več kot 200.000 evrov. Povišanju plač so se pripravljeni tudi odpovedati, a le, če njihovih delovnih mest ne bodo več zasedali piloti hčerinskih podjetij iz tujine, ki so pripravljeni leteti za bistveno nižjo ceno. Kot poroča RTV-jev dopisnik iz Nemčije Boštjan Anžin, sindikat Cockpit pravi, da Lufthansa vztrajno zmanjšuje število zaposlenih, rešitev pa vidijo v tem, da bi tudi za pilote hčerinskih podjetij veljali enaki pogoji in enake plače kot v Lufthansi.

Koncern Lufthansa je bil v zameno za odpoved stavke pilotom pripravljen dati garancijo, da bodo vsa delovna mesta ohranili vsaj do leta 2012 oz. še leto ali dve dlje, a piloti zahtevajo tudi koncept razvoja, po katerem nizkocenovne hčerinske družbe ne bodo prevzemale letalskih prog, na katerih leti Lufthansa sama.

Na leto prepeljejo več milijonov potnikov
Lufthansa je eden največjih prevoznikov zveze Star Alliance, ki združuje 26 letalskih prevoznikov, med njimi tudi slovensko Adrio Airways. Ustanovljena je bila leta 1926, leta 2008 so na več kot 830.000 poletih prepeljali 70 milijonov potnikov, pri tem pa so dosegli 599 milijonov evrov čistega profita.