Vodja reševalne službe je povedal, da je 'vlečenje trupel iz vode nekaj, na kar se nikdar zares ne navadiš'. Foto: EPA
Vodja reševalne službe je povedal, da je 'vlečenje trupel iz vode nekaj, na kar se nikdar zares ne navadiš'. Foto: EPA
Schettino pravi, da je v paniki 'padel' v rešilni čoln. Foto: Reuters
Potapljači iščejo trupla v morju, ki ima le 12 stopinj. Foto: EPA

52-letni kapitan Francesco Schettino, ki je v hišnem priporu, je preiskovalcem dejal, da je "obrat ukazal prepozno", medtem ko je razkošna ladja plula preblizu otoka Giglio.

Sodeč po prepisu zaslišanja, ki je pricurljal na dan v italijanskih medijih, je Schettino dejal, da je bila pot ladje Costa Concordia na prvi dan njenega križarjenja po Sredozemlju določena, ko je v petek izplula iz pristanišča Civitavecchia blizu Rima.
Kapitan je preiskovalnemu sodniku povedal, da se je odločil pluti blizu Giglia, da bi pozdravil nekdanjega kapitana, ki živi na tem toskanskem otočku.
"Krmaril sem na oko"
"Krmaril sem na oko, ker sem globine dobro poznal, ta manever pa sem izvedel že tri- ali štirikrat," naj bi dejal. "A tokrat sem obrat ukazal prepozno in sem končal v preplitki vodi. Ne vem, zakaj se je to zgodilo."

Lastniki ladje, družba Costa Crociere, so že pred tem povedali, da spremembe poti ladje niso avtorizirali. V torek pa je Schettinov odvetnik dejal, da je njegova stranka sodniku povedala, da je zaradi manevra, ki ga je izvedel po udarcu, rešil številna življenja.
Kapitan Schettino je obtožen večkratnega umora iz malomarnosti in zapustitve ladje, preden so bili rešeni vsi potniki. Sam je na ta očitek pred dnevi dejal: "Nisem pobegnil v rešilni čoln, spotaknil sem se in padel vanj."
V javnost je tudi prišel nov zvočni posnetek pogovora med članom posadke Costa Concordia in kapitanijo v Livornu. Pogovor naj bi trajal približno 30 minut po tem, ko je ladja zadela ob čer ob obali. Na posnetku je mogoče med drugim slišati Schettina, ki zatrjuje, da raziskujejo, zakaj so na ladji ostali brez elektrike, ne omenja pa, da je ladja zadela ob čer.

Pogrešanih še najmanj 20
Medtem so reševalci danes nadaljevali iskanje pogrešanih, posebne ekipe pa se pripravljajo na začetek prečrpavanja goriva iz ponesrečene ladje, ki pomeni veliko nevarnost za okolje.
Iskanje pogrešanih - bilo naj bi jih več kot 20 - so prekinili v sredo, ko se je ladja, medtem ko so bili v njej potapljači, premaknila. Zdaj je ladja spet stabilna, je dejal tiskovni predstavnik italijanske obalne straže Filippo Marini. Povedal je, da bodo reševalci s pomočjo razstreliva skušali narediti še več lukenj, da bi se prebili v notranjost ladje.
Doslej so našli 11 trupel, od tega so jih identificirali sedem, še približno 20 ljudi pa pogrešajo. Italijanske oblasti so sicer skupno identificirale 32 ljudi, ki so umrli oziroma jih še pogrešajo; med njimi je 12 Nemcev, sedem Italijanov, šest Francozov, po dva Perujca in Američana ter po en Madžar, Indijec in Španec.
Na ladji je bilo med nesrečo 4.200 ljudi.
Poziv k spremembam
Mednarodno združenje potniških ladjarjev (CLIA) je v Londonu pozvalo Mednarodno pomorsko organizacijo (IMO) k izboljšanju varnosti med ladijskimi potovanji.
Kot je pojasnila predsednica CLIA Christine Duffy, so pozvali IMO, naj preuči stanje na podlagi izsledkov preiskave nesreče ladje Costa Concordia.