Pred kratkim je s svojo izjavo presenetil kitajski predsednik Ši Džinping, ki je dejal, da Kitajska na poti h gospodarskemu uspehu izgublja svoje moralne vrednote. Rešitev vidi v konfucijanstvu, budizmu in taoizmu.
Kitajske vladne agencije je zato pozval, naj vodijo prijaznejšo politiko do naštetih ver, v upanju, da bodo te pomagale pomiriti nezadovoljne državljane, ki si ne morejo privoščiti doma, izobrazbe ali zdravstvene oskrbe.
Več moralnega programa
Morda so ravno zaradi omenjenega poziva predsednika lokalne televizijske postaje na Kitajskem ta teden prejele zanimivo obvestilo iz urada za regulacijo medijev. V programsko shemo morajo umestiti vsebino, ki spodbuja moralne vrednote njihovih gledalcev. Da se lastniki medijev ne bi spraševali ali ugibali, kaj naj bi to bilo, so na uradu jasno ponazorili: več dokumentarnih filmov in novic, manj programa z oddajami pevskih natečajev, podobnih Ameriškemu idolu, piše spletni portal Quartz.
Program z moralno vsebino mora po novem na kitajskih televizijah predstavljati najmanj 30 odstotkov vsega programa. Nove televizijske oddaje, v katerih se tekmovalci merijo v petju, lahko televizijske postaje predvajajo le enkrat na tri mesece.
Za tako strogo direktivo se je urad za regulativo medijev odločil zato, ker so tovrstne oddaje "preveč ekstravagantne, ovite so v bleščečo embalažo in vsebujejo senzacionalistične elemente".
To seveda še ne pomeni, da niso gledani. Resnica je namreč ta, da pred ekrane privabijo milijone gledalcev. Kitajska nacionalna televizija CCTV (China Central Television) je še vedno najbolj gledana v državi, a tesno za petami so ji lokalne televizijske postaje, kot so Satelitska televizija Hunan, Televizija Šanghajski zmaj in Televizija Džedžjang.
Zabava le dvakrat na teden
Ni se zgodilo prvič, da na Kitajskem poskušajo zatreti televizijska resničnostna tekmovanja. Leta 2007 so prepovedali njihovo predvajanje v času največje gledanosti, med 19.30 in 22.30.
Štiri leta pozneje pa so omejili njihovo dolžino z novo uredbo, da televizije sicer lahko predvajajo pevske resničnostne šove. Ti morajo biti krajši od 90 minut in so lahko predvajani le dvakrat na teden.
Ukinitev oddaje Super Girl
Javnost je istega leta presenetila odločitev urada, ki je prepovedala predvajanje oddaje 'Super Girl'. To je bila prva kitajska glasbena oddaja s pevskimi talenti, ki je bila narejena po vzoru Ameriškega idola (American Idol), oddaja pa je imela kar 400 milijonov gledalcev.
Ugibanja, zakaj so jo prepovedali, so različna, od tega, da je bila preveč provokativna in vulgarna, do tega, da je imela preveliko medijsko promocijo, da je ponujala platformo za oblikovanje javnega mnenja, pa vse do uradne razlage, da so snovalci oddaje prekoračili dovoljeni čas predvajanja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje