Malezijski državni investicijski sklad prevzema nacionalno letalsko družbo. Foto: EPA
Malezijski državni investicijski sklad prevzema nacionalno letalsko družbo. Foto: EPA

Sklad, ki je zdaj 70-odstotni lastnik družbe, je namreč izrazil namero po popolnem prevzetju lastništva in umiku družbe z borze ter njenem prestrukturiranju. Malezijski premier Nadžib Razak je že dejal, da se strinja z odločitvijo sklada. "To je prvi korak, ki je potreben, da postane naš nacionalni letalski prevoznik spet dobičkonosen. Gre za korak, ki ga v celoti podpiram," so sporočili iz premierjevega urada.

Letošnje leto je bilo za Malaysia Airlines, družbo z 68-letno zgodovino, ki se v zadnjih letih spoprijema z vse hujšo konkurenco, več kot tragično. Marca je na poti iz Kuala Lumpurja v Peking skrivnostno izginilo letalo MH370 z 239 ljudmi na krovu, za katerim so se izgubile praktično vse sledi, julija pa je bilo na vzhodu Ukrajine, kjer potekajo spopadi med proruskimi separatisti in vladnimi silami, sestreljeno letalo MH17 z 298 ljudmi, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Malaysia Airlines je bil predvsem ob prvem primeru tarča številnih kritik zaradi neustreznega ravnanja ob nesreči, to pa je družbo pahnilo v še večje težave. Število potnikov je upadlo, dnevno pa naj bi imeli dva milijona dolarjev stroškov. Tržna vrednost družbe je v zadnjih devetih mesecih padla za več kot 40 odstotkov, poroča BBC.

Vse to je okrepilo ugibanja, da se bo v reševanje družbe vključil državni strateški investicijski sklad Khazanah Nasional, ki ima v letalskem prevozniku že zdaj 70-odstotni lastniški delež, zdaj pa namerava odkupiti še deleže preostalih delničarjev. Sklad je v Malaysia Airlines sicer v zadnjih letih vložil več kot milijardo ameriških dolarjev.

Spremembe na vseh področjih
V Khazanah Nasional so že poudarili, da si bodo morali za uspeh prizadevati vsi deležniki, prevetriti pa bo treba vse - letalske operacije, poslovni model, finance, človeški kapital, pa tudi zakonodajno okolje. Načrt mora sicer potrditi še upravni odbor letalskega prevoznika, so pa že pojasnili, da poslovanje družbe v vmesnem času ne bo moteno.

Državni sklad naj bi čakalo veliko dela. Po mnenju analitikov bo treba zamenjati vodstvo, zmanjšati število zaposlenih, ukiniti nekaj glavnih linij, obnoviti temelje družbe in ji znova zagotoviti mednarodni ugled. "Družba potrebuje novo srce, nove možgane. Takšna, kot je zdaj, je pogubljena. Vsak dan, ki gre mimo, uničuje njen ugled in temelje," je dejal Šukor Jusof iz malezijske letalske svetovalne družbe Endau Analytics.