Predsednik uprave Mitsubishija Tekuro Aikava se je posul s pepelom. Foto: Reuters
Predsednik uprave Mitsubishija Tekuro Aikava se je posul s pepelom. Foto: Reuters

Problematičnih je 157.000 vozil znamke Mitsubishi in 468.000 vozil, ki jih je Mitsubishi izdelal za Nissan. Gre za "majhne" avtomobile (ek Wagon, ekSpace, Dayz, Dayz Roox), pri katerih prostornina motorjev ne presega 660 kubičnih centimetrov. Priljubljeni so predvsem na Japonskem, manj na drugih trgih.

Zadeva je prišla v javnost, ko je nekonsistentnosti odkril Nissan in jih prijavil.

Zavajanje je bilo namerno
"Odkrili smo, da smo pri testiranju porabe goriva nepravilno predstavili rezultate, tako, da so bili ti predstavljeni boljši, kot
dejansko so. Šlo je za namerno zavajanje s ciljem, da se prikaže več prevoženih kilometrov," je priznal predsednik uprave Mitsubishija Tekuro Aikava.

Metode testiranja so bile, kot je pojasnil, drugačne od tistih, ki jih predpisuje japonska zakonodaja. "Ne gre za majhno težave in potrebovali bomo veliko časa," je dejal o posledicah razkritja. "Škoda bo gotovo velika," je dodal.

Delnice padle za 15 odstotkov
Mitsubishi, šesti največji proizvajalec avtomobilov na Japonskem, je sicer v minulem finančnem letu prodal več kot milijon vozil, družba pa se že nekaj časa spopada z velikimi finančnimi težavami, ki jih bo razkritje manipulacij le še poglobilo. Po razkritju prvih informacij o manipulacijah so delnice družbe danes izgubile 15,16 odstotka.

To je drugi škandal v avtomobilski industriji v zadnjem času, potem ko je Volkswagen septembra lani priznal goljufanje pri izpustnih plinih.