Načrt majhne poljske muslimanske skupnosti, da si zgradi mošejo in islamski kulturni center, je naletel na nasprotovanje, ki kaže, da se strah pred islamom širi tudi na vzhod, v tradicionalno katoliško članico Evropske unije.
Prejšnji teden je okoli 150 ljudi protestiralo pred na pol končano zgradbo v predmestju poljske prestolnice, kjer muslimansko društvo, ustanovljeno leta 2004, z dovoljenjem vlade gradi šele peto mošejo v državi. V Varšavi, kjer naj bi živelo okoli deset tisoč muslimanov, je trenutno ena mošeja, pravzaprav prirejena vila, ki sprejme 200 ljudi.
"Slepa toleranca ubija zdravo pamet"
"Taki centri so pogosto viri radikalizacije," je povedal eden izmed protestnikov, ki je nosil plakat, na katerem so bili minareti upodobljeni kot rakete. Podobne plakate so nosili nasprotniki gradnje mošej v Švici pred lanskim referendumom v tej alpski državi, na katerem so odločali o prepovedi gradnje novih mošej.
Drugi protestniki so vpili "Ne ponovimo napak Evrope" in "Slepa toleranca ubija zdravo pamet" ter zahtevali, da muslimanske države spoštujejo pravice žensk in versko svobodo.
"Poglejte, kaj se dogaja v Evropi. Nočem, da bi bila moja hči v prihodnosti prisiljena nositi burko," je o tradicionalnem muslimanskem oblačilu, ki pokriva žensko telo od nog do glave in so vir žolčnih debat v Franciji, dejala ena izmed protestnic. "Živela sem v poljskem mestu, kjer so katoliške cerkve, sinagoga in mošeja in s tem ni nič narobe. Če pa grem v Savdsko Arabijo, ne morem nositi mojega medaljona, cerkve, kjer bi lahko molila, pa so prepovedane," je bila ogorčena druga.
Take in podobne pritožbe so pogoste v vzhodnoevropskih državah, kamor se je v zadnjih desetletjih preselilo veliko število muslimanov in je tako islam postal druga največja veroizpoved. V vsej Evropi živi med 15 in 18 milijonov muslimanov.
Švicarski referendum konec leta 2009 je bil najočitnejši primer zavrnitve islama, gradnje mošej in minaretov ter naglavne rute pa dvigujejo veliko prahu tudi v Franciji in Nemčiji.
Mislimani prihajajo s Kavkaza
"K nam bo prihajalo vedno več revnih muslimanov s Severnega Kavkaza. Ti protesti kažejo na strah pred prihodnostjo in na morebiten vir konfliktov," meni poljski profesor političnih znanosti Zbigniew Mikolejko.
Muslimanski Tatari na severovzhodu Poljske živijo že več stoletij in so popolnoma asimilirani, kar pa ne velja za nove priseljence s Severnega Kavkaza, ki so na Poljsko začeli prihajati v 90. letih prejšnjega stoletja, ko je Rusija tam vodila svojo vojno. "Čečeni so se naselili v zaprte skupnosti na Poljskem, kjer vladajo predsodki, in tako so se začele prve težave," razlaga Mikolejko.
Katoliška cerkev še molči
Močna Poljska Katoliška cerkev se o vprašanju gradnje mošeje še ni izrekla. Telefonska anketa je pokazala, da od 500 vprašanih Poljakov 48 odstotkov nasprotuje gradnji mošeje z minaretom v njihovi soseski, 42 odstotkov pa muslimanskemu kraju molitve ne nasprotuje.
"Povprečen državljan ve, da je bil musliman odgovoren za napad 11. septembra na dvojčka Svetovnega trgovinskega centra, a ne pozna razlik znotraj islama. Poljaki imajo preproste predstave o islamu, saj nimajo lastnih izkušenj z muslimani," razmišlja Mikolejko.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje