Philip Morris pravi, da predlagana zakonodaja krši vlagateljski sporazum med Avstralijo in Hongkongom, kjer ima največje tobačno podjetje na svetu svoj sedež. Philip Morris je avstralski vladi že poslal uradno svarilo, v katerem je postavil trimesečno obdobje za pogajanja. Če do takrat obe strani ne skleneta dogovora, podjetje opozarja, da bo zahtevalo finančno nadomestilo.
Spor pozorno spremljajo politiki v Veliki Britaniji, Kanadi in na Novi Zelandiji, kjer razmišljajo o podobnih potezah okrnjenje cigaretnega znamčenja.
Avstralska vlada uvaja do zdaj eno najostrejših omejitev glede pakiranja cigaret. Od januarja 2012 namerava izdelovalcem prepovedati uporabo logotipov, znamk, barv in promocijskega besedila na cigaretnih embalažah. Te bodo od zdaj enolične, olivno zelene barve, za katero so raziskovalci ugotovili, da je za kadilce neprivlačna. Škatlice bodo opremljene tudi z nazornimi fotografijami posledic kajenja. Oznake bodo omejene na ime proizvajalca in proizvoda - vse pa bodo standardne velikosti in tipa črk.
"Ne bodo nas zastrašili"
Iz British American Tobacca (BAT), ene največjih cigaretnih družb v Avstraliji,so že sporočili, da nameravajo predlogom pravno ugovarjati. Philip Morris Asia pa trdi, da predlog vlade krši pravice podjetja do intelektualne lastnine, poroča Guardian.
Avstralska vlada se bo proti kakršni koli pravni akciji borila. "Taktike velikih tobačnih podjetij nas ne bodo zastrašile - pa naj gre za politične taktike, taktike javnih zadev v skupnosti ali pa pravne taktike. Ne bomo šli nazaj. Odločili smo se pravilno in to odločitev bomo izpeljali do konca," je odločna avstralska premierka Julia Gillard. Ministrica za zdravje Nicola Roxon pa dodaja, da je vladin pravni predlog trden in da jih grožnje ne bodo preplašile.
Nova pravila tudi v ZDA
Ravno prejšnji teden je ameriška vlada razkrila svoja nova pravila pakiranja, po katerih morajo tobačna podjetja na škatlice natisniti grozljive podobe učinka kajenja na zdravje.
Protikadilske skupine menijo, da se tobačna industrija tako silovito bori zato, ker želi ustaviti navadno pakiranje, ki bi dejansko učinkovalo.
Ameriško obvezno opremljanje škatlic z nazornimi fotografijami, med katerimi najdemo nagnito zobovje, načeta pljuča in truplo po obdukciji, po številnih raziskavah dejansko vpliva na kadilce. Seveda podobe same ne bodo odvrnile Američanov od kajenja, pravi Geoff Fong, raziskovalec na kanadski Univerzi Waterloo, so pa lahko podobe močan in pozitiven korak v protikadilski smeri. Nazorna opozorilna sporočila namreč precej povečajo pozornost, ki jo kadilci namenjajo napisom. Poveča se negativen odnos ljudi do tobaka in cigaret, ozavešča se jih o škodi, ki jo povzročajo cigarete, in poveča se njihova motivacija za opustitev kajenja, pravi Fong.
Večje je učinkovitejše
Sporočila, ki ljudi opozarjajo pred nevarnostmi tobaka, "krasijo" embalažo cigaret, cigar in drugih tobačnih izdelkov že več kot 40 let. Označevanje se je v ZDA začelo sredi 60. let z milim opozorilom, da je kajenje lahko zdravju škodljivo. Resnost opozoril se je nato stopnjevala, postajala pa so tudi vse nazornejša in natančnejša.
Kanada je leta 2000 postala prva država, ki je uvedla velika, nazorna opozorilna sporočila. Raziskave so pokazale, da je večja verjetnost, da si bodo ljudje zapomnili barvite podobe in velike slike, ki zavzemajo večino embalaže. Pomembna je tudi menjava slik, da se ljudje ne navadijo preveč nanje.
Podatki po svetu kažejo, da je vpeljava nazornih fotografij na embalažo tobačnih izdelkov občutno dvignila delež kadilcev, ki razmišljajo o posledicah kajenja na zdravje. V ZDA računajo, da bodo nove embalaže v prvih letih od kajenja odvrnila več kot 200.000 kadilcev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje