Zaposleni se bojijo, da bo ukinitev oglasov privedla tudi do ukinitve delovnih mest. Foto: EPA
Zaposleni se bojijo, da bo ukinitev oglasov privedla tudi do ukinitve delovnih mest. Foto: EPA
Stavka francoskih televizij

Reforma predvideva, da na javni televiziji od januarja naprej oglasov ne bi več predvajali med 20.00 in 6.00 uro, od decembra leta 2011 pa bi bilo oglaševanje popolnoma ukinjeno.

Poleg tega bi s sprejetjem zakona javna televizija in javni radio postala javni podjetji, direktorja teh pa ne bi več imenoval avdiovizualni svet, temveč neposredno francoski predsednik Nicolas Sarkozy. Ta bi moral pred imenovanjem sicer prisluhniti mnenju sveta televizijske hiše in poslancem v parlamentu.

Sindikati na protestnem shodu
Ti predlogi, ki jih je predlagal Sarkozy, parlament pa jih bo obravnaval po hitrem postopku, so izzvali ostro nasprotovanje sindikatov, ki so tudi predlagali enodnevno stavko, ki se je začela ob polnoči. Protestniki, ki opozarjajo, da bi te spremembe oslabile javni sektor v korist zasebnega, so se tudi sprehodili od Eifflovega stolpa do nacionalne skuščine.

Vlada pojasnjuje, da želi z novim zakonom javno televizijo osvoboditi pritiskov javnosti in ji omogočiti večjo svobodo pri oblikovanju programa, hkrati pa miri zaposlene, da bo tudi po ukinitvi oglasov financirala javni servis. A delavci se bojijo množičnega odpuščanja. S programa TF2 in TF3 je prostovoljni odhod že napovedalo 900 ljudi. V opozorilni stavki, že tretji letos, je sodelovalo okoli 40 odstotkov zaposlenih, ki so prepričani, da predlog pomeni "berlusconizacijo" javne televizije in novoletno darilo zasebnim postajam, poroča bruseljska dopisnica RTV Slovenija Meta Dragolič.

Koliko denarja manj?
Po ocenah parlamentarne komisije naj bi francoska televizija zaradi ukinitve oglaševanja med letoma 2009 in 2011 izgubila okoli 450 milijonov evrov, komercialne televizije pa trdijo, da bo ta številka manjša, med 200 in 250 milijonov.

A. P.

Stavka francoskih televizij