Novi zakon prinaša najbolj korenite spremembe pri francoskem televizijskem oglaševanju v zadnjih 40 letih. Foto: EPA
Novi zakon prinaša najbolj korenite spremembe pri francoskem televizijskem oglaševanju v zadnjih 40 letih. Foto: EPA
Zasebne televizijske postaje bodo lahko po novem oglaševanju namenile devet minut na uro programa in ne več šest minut. Foto: EPA

Od januarja prihodnje leto bodo na francoski javni televiziji najprej prepovedani oglasi od 20. ure do šestih zjutraj, v naslednjem koraku pa bo do leta 2011 popolnoma ukinjeno oglaševanje tudi v preostalem delu dneva.

Izpad dohodkov iz oglaševanja bo vlada nadomestila z obdavčenjem telekomunikacijskih operaterjev, in sicer 0,9 odstotka letnega prihodka, ter zasebnih televizijskih postaj, ki bodo morale za financiranje javne televizije nameniti tri odstotke svojih prihodkov od oglaševanja. Po ocenah analitikov, bo zaradi ukrepa javna televizija prihodnje leto izgubila med 220 in 250 milijonov evrov oglaševalskega denarja.

Prispevek gor z inflacijo
Zakon tudi predvideva, da bo namesto državnega medijskega regulatorja v prihodnje vodje javnih medijskih servisov imenoval francoski predsednik, ki bo moral pred imenovanjem prisluhniti mnenju sveta televizijske hiše in poslancem v parlamentu. Prispevek za televizijo se bo po novem usklajeval s stopnjo inflacije.

Vlada pojasnjuje, da želi z novim zakonom javno televizijo osvoboditi pritiskov javnosti in ji omogočiti večjo svobodo pri oblikovanju programa.

Evropa brez enotnega modela financiranja
Francoska javna televizija se bo tako približala modelu, kot ga ima britanski BBC, ki v svojem programu nima oglasov. Evropske države nimajo enotnega sistema glede financiranja javnih televizij, ki sredstva pridobivajo na različne načine. Kombinacijo prihodkov od plačevanja prispevka in oglasov, kot jo poznajo v Sloveniji, poznajo tudi na Hrvaškem, v Avstriji in Nemčiji, beligijska in nizozemska javna televizija pa sta financirani prek državnih subvencij.

G. V.