Vulkan Eyjafjallajökull še zmeraj povzroča preglavice v Evropi. Foto: EPA
Vulkan Eyjafjallajökull še zmeraj povzroča preglavice v Evropi. Foto: EPA
Evropski ministri o posledicah vulkanskega pepela
Znova zaprt zračni promet

Zapora zračnega prostora, ki je začela veljati ob 8. uri po srednjeevropskem času, je trajala do približno 14. ure, nato pa je letalski promet znova stekel. V tem času so bili sicer prepovedani vzleti in pristanki letal na omenjenih območjih, medtem ko so bili preleti dovoljeni, zato letalski promet med Evropo in Ameriko ni bil oviran.

Oblak pepela iz islandskega ognjenika Eyjafjallajökul, ki je konec aprila za šest dni povsem ohromil skoraj ves letalski promet v Evropi, se je znova začel pomikati proti jugu in zračni prostor so že zaprli nad Škotsko ter Zunanjimi Hebridi. V drugih predelih Velike Britanije kot tudi po Evropi letalski promet poteka normalno.

"Irska leži znotraj območja, kjer koncentracija pepela presega tisto, ki je še dovoljena za letalske motorje," so sporočili iz irske letalske agencije, kjer z optimizmom zrejo v prihodnje dni, saj pričakujejo, da bodo že jutri lahko odprli večji del zračnega prostora nad državo.

Predsednik irske uprave za letalstvo Eamon Brennan je dejal, da bi lahko ponavljajoči se izbruhi ognjenika Eyjafjallajökul v poletnih mesecih še povzročali težave v zračnem prometu.

V Bruslju so na izrednem srečanju sestali prometni ministri EU-ja. Evropska komisija od ministrov pričakuje odločitve za pospešitev uveljavljanja zakonodaje o evropskem letalskem nebu, za zagotovitev enake obravnave potnikov pri uveljavljanju njihovih pravic ter boljše povezanosti različnih prevoznih sredstev. Med državami članicami naj bi se že oblikoval konsenz, da se uveljavitev dogovora o enotnem evropskem nebu, ki predvideva tudi vzpostavitev evropskega upravljavca zračnega prostora in naj bi bila dosežena do januarja 2012, pospeši. Vendar glede vseh predvidenih odločitev po navedbah virov pri EU-ju ni strinjanja. Države članice so zaradi krhkega gospodarstva in financ previdne predvsem glede pomoči letalskim družbam pri soočanju s posledicami aprilske krize.


Ozračje nad Slovenijo bo brez večjih koncentracij pepela
Po trenutnih podatkih vulkan Eyjafjallajökull bruha pepel do višine približno 6.000 metrov. Glavna območja večje koncentracije pepela so nad Atlantskim oceanom med Islandijo in Veliko Britanijo, saj deloma prekrivajo ozemlje Irske in severne Velike Britanije ter morje v smeri Islandije in Biskajskega zaliva.

Nad višino 6.000 metrov ni izrazito povečanih koncentracij vulkanskega pepela, predvidene vetrovne razmere pa bodo v naslednjih 48 urah zanesle vulkanski pepel naprej proti Pirenejskemu polotoku. Na Agenciji Republike Slovenije za okolje so povedali, da bo ozračje nad Slovenijo v naslednjih dneh predvidoma brez povečanih koncentracij vulkanskega pepela.

Konec aprila kaos v letalskem prometu
Popolno zaprtje zračnega prostora nad Evropo konec aprila je povzročilo odpovedi okoli 100.000 poletov, kar je pomenilo težave na milijone potnikov po vsem svetu, ki so obtičali na letališčih. Evropske letalske družbe ocenjujejo, da imajo zaradi tega med 1,5 in 2,5 milijarde škode, zato računajo tudi na pomoč držav.

Do novega premikanja vulkanskega pepela proti jugu prihaja v času srečanja prometnih ministrov Evropske unije v Bruslju, kjer se bodo skušali dogovoriti o prihodnjih ukrepih v primeru podobnih naravnih nevšečnostih. Mnoge letalske družbe so kritizirale odločitev o popolnem zaprtju zračnega prostora, saj menijo, da je bila pretirana.

Evropski ministri o posledicah vulkanskega pepela
Znova zaprt zračni promet