Dogovor morajo potrditi še člani sindikata, ga je pa že sinoči takoj pozdravil ameriški predsednik Joe Biden. Če se bo stavka končala, bo to že drugo Bidnovo odmevno uspešno posredovanje v delavskem sporu, potem ko je pred meseci odvrnil stavko železničarjev.
Nova kolektivna pogodba, je prva, ki jo je sindikat zaposlenih v ameriški avtomobilski industriji UAW sklenil z enim od treh velikih avtomobilskih proizvajalcev v Detroitu. Zdaj ga mora potrditi še vodstvo sindikata in njegovo članstvo.
Dogovor s Fordom bi lahko pomagal ustvariti predlogo za končanje vzporednih stavk sindikata UAW proti General Motorsu in Chryslerjevemu matičnemu podjetju Stellantis.
Dogovor med vodstvom sindikata UAW in Fordom predvideva med drugim 25-odstotno povišanje plač, zajamčeno rast plač z inflacijo, konec diskriminacije na novo zaposlenih in pravico do stavke v primeru zapiranja tovarn.
Podjetje in sindikat zadovoljna
Vodja sindikata UAW Shawn Fein je ob začetku stavke od vseh ameriških avtomobilskih podjetij zahteval kar 40-odstotno povišanje plač, Ford pa je avgusta pred stavko predlagal devetodstotno povišanje.
"Mesece že govorimo, da rekordni dobički prinašajo rekordne pogodbe. Družini UAW sporočam, da je naša stavka obrodila sadove," je sporočil Fain. Vodstvo Forda pa je sporočilo, da so z dogovorom zadovoljni.
"Osredinjeni smo na ponovni zagon tovarne tovornjakov v Kentuckyju, tovarne za montažo v Michiganu in tovarne za montažo v Chicagu, na delo bomo poklicali 20.000 Fordovih zaposlenih in ponovno zagnali celotno linijo za naše stranke," je dogovor komentiral izvršni direktor Forda Jim Farley.
UAW ima v ZDA 146.000 članov, stavki pa se jih je doslej pridružilo nekaj več kot 45.000. Druga dva avtomobilska velikana General Motors (GM) in Stellantis (nekdanji Fiat Chrysler) sindikatu ponujata 23-odstotno povišanje plač, vendar pa analitiki pričakujejo, da ju bo dogovor s Fordom spodbudil k boljši ponudbi.
Stavka se običajno konča, ko članstvo sindikata potrdi dogovor, vendar pa je UAW sporočil, da se bodo zaposleni pri Fordu, ki so stavkali, takoj vrnili na delovna mesta. To pomeni dodaten pritisk na vodstvi GM in Stellantisa.
Po neuradnih podatkih analitikov je imela zaradi stavke zaposlenih avtomobilska industrija 9,3 milijarde dolarjev izgube.
Proizvajalci avtomobilov iz Detroita so trdili, da bodo zahteve sindikata znatno povišale stroške in omajale njihove ambicije glede električnih vozil, zaradi česar so v slabšem položaju v primerjavi z vodilnim proizvajalcem električnih vozil Teslo in tujimi znamkami, kot je Toyota, kjer zaposleni niso združeni v sindikate.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje