Zadnji dve državi, ki sta prizemljili vsa letala boeing 737 max 8 in 9, sta ZDA in Brazilija, natoi jima je sledila še Japonska. Foto: Reuters
Zadnji dve državi, ki sta prizemljili vsa letala boeing 737 max 8 in 9, sta ZDA in Brazilija, natoi jima je sledila še Japonska. Foto: Reuters

Ameriški predsednik Donald Trump je boeinge tega modela prizemljil z izvršnim ukazom. Ameriška zvezna uprava za letalski promet (FAA) je tako kot pred tem Kanada odločitev utemeljila z novimi dokazi o nesreči.

Črni skrinjici bodo preučili Francozi

Črni skrinjici s ponesrečenega boeinga 737 max 8 družbe Ethiopian Airlines sta prispeli v Francijo. Prepeljali ju bodo na analizo v urad za preiskave in analize francoske agencije za varnost v letalskem prometu. Omenjeni urad je pred tem prek Twitterja sporočil, da so jih za pomoč pri analizi črnih skrinjic zaprosile etiopske oblasti. V Adis Abebi so v sredo pojasnili, da sami nimajo potrebne opreme za analizo podatkov s skrinjic in da jih bodo zato poslali na pregled v tujino.

V črnih skrinjicah so posnetki pogovorov v pilotski kabini in vsi podatki o letu, zato sta ključnega pomena za razjasnitev tragedije. V običajnih primerih te zbirnike podatkov po nesrečah pošiljajo v državo proizvajalca letal, kar bi v primeru Boeinga pomenilo ZDA.

Novinarjem v Beli hiši je Trump ob odločitvi o prizemljitvi letal dejal, da je glavna prioriteta varnost Američanov in potnikov ter da bo prizemljitev letal veljala do preklica.

Iz Boeinga so sporočili, da odločitev podpirajo "zaradi velike previdnosti", da pa imajo popolno zaupanje v svoja letala 737 max. Dodali so, da so prizemljili svojo celotno floto boeingov 737 max, ki šteje 371 letal. Prizemljili so vsa letala tipa 737 max, ki jih uporabljajo ameriške letalske družbe ali letijo na ameriškem ozemlju.

Prizemljitev velja do preklica

FAA pa je pojasnil, da so odločitev sprejeli na podlagi novih dokazov in prečiščenih satelitskih podatkov. Pri upravi za letalski promet so do zdaj vztrajali, da ni potrebe po ukrepanju, čeprav je več deset držav po svetu in tudi Evropska unija že prepovedalo prelete teh letal, med zadnjimi v sredo tudi Kanada. Dodali so, da bo prizemljitev letal veljala, dokler ne bodo proučili vsebine obeh črnih skrinjic letala in ne bodo izvedli nadaljnje preiskave nesreče. Njihovi strokovnjaki so sicer na kraju nesreče in sodelujejo pri preiskavi.

Pri Boeingu so dejali, da še vedno zaupajo svojim letalom, a da so se iz previdnosti odločili za prizemljitev. Foto: Reuters
Pri Boeingu so dejali, da še vedno zaupajo svojim letalom, a da so se iz previdnosti odločili za prizemljitev. Foto: Reuters

Kanadski minister za promet Marc Garneau je v sredo pojasnil, da so odločitev sprejeli po tem, ko so prejeli nove dokaze glede etiopske nesreče. Satelitske slike so po njegovih besedah pokazale podobnosti glede vzorcev poletov letal boeing 737 max v Kanadi in tistega, ki je strmoglavilo v Etiopiji.

Največ boeingov 737 max 8 ima v lasti ameriški letalski prevoznik Soutwest Airlines 34, a predstavljajo le pet odstotkov njihove celotne flote, zato zaradi odpovedi ne bo prevelikega kaosa. Air Canada, American Airlines in China Southern imajo 24 teh letal.

FAA pa je sporočil, da so odločitev sprejeli na podlagi "zbiranja podatkov in novih dokazov, zbranih na kraju nesreče, ki so bili danes analizirani". Dodali so, da bo prizemljitev letal veljala, dokler ne bodo analizirali vsebine obeh črnih skrinjic letala in izvedli nadaljnje preiskave nesreče. Njihovi strokovnjaki so sicer na kraju nesreče in sodelujejo pri preiskavi.

Nedeljska nesreča boeinga 737 max 8 letalske družbe Ethiopian Airlines v Etiopiji je bila že druga nesreča tega tipa letala v petih mesecih. Oktobra lani je v Indoneziji strmoglavilo letalo nizkocenovnega prevoznika Lion Air, pri čemer je umrlo vseh 189 ljudi na krovu.