Najbolj verjetna teorija za zdaj je, da je letalo načrtno strmoglavil pilot, a dokazov ali razlogov, zakaj bi to storil, še vedno ni. Foto: Reuters
Najbolj verjetna teorija za zdaj je, da je letalo načrtno strmoglavil pilot, a dokazov ali razlogov, zakaj bi to storil, še vedno ni. Foto: Reuters
Svojci še vedno čakajo na odgovore, kaj se je zgodilo z njihovimi najbližjimi. Foto: Reuters

Kot je povedal Vance za avstralsko oddajo 60 Minutes, erozija vzdolž prednjega roba najdenih delov krila nakazuje, da je šlo za nadzorovano spuščanje. Preiskovalci medtem preiskujejo, ali je boeing 777 v zadnjih trenutkih kdo pilotiral.

Preiskava pod vodstvom avstralske ekipe se je pri iskanju pogrešanega letala osredotočila na območje oceanskih tal 2.000 kilometrov od zahodne obale Avstralije. Območje so izbrali na podlagi teorije, da je letalo letelo na avtopilotu potem, ko je naredilo oster ovinek z začrtane trase. A Vance, ki sousklajuje iskalno akcijo, je za 60 Minutes povedal, da bi bile razbitine letala lahko zunaj tega območja, če bi imel nekdo nadzor nad letalom, ko je to strmoglavilo.

Vance je bil v preteklosti glavni preiskovalec za kanadsko varnost v zračnem prometu in je bil na čelu več kot 200 preiskav letalskih nesreč, tudi nesrečo SwissAira pri obali Nove Škotske leta 1998, v kateri je umrlo 229 ljudi. Letalo se je zaradi sile pri tistem strmoglavljenju razbilo na več kot dva milijona kosov, prav odsotnost takih razbitin pa je eden od dejavnikov, ki daje misliti, da je MH370 padalo nadzorovano. "Na koncu poleta je nekdo letalo pilotiral," trdi Vance. "Nekdo ga je vodil naravnost v morje. Druge alternativne teorije ni."

Del letala našli lani na Reunionu
Kljub obsežni iskalni akciji v južnem Indijskem oceanu pa niso preiskovalci našli nobenega sledu za izginulim letalom, dokler niso pred letom dni našli na otoku Reunion zakrilce. Kot je povedal Vance, je na zakrilcu viden nazobčan rob, ki kaže na vodno erozijo pod visokim pritiskom, ki bi jo lahko povzročilo samo, da bi nekdo vodil letalo v ocean. "Vodna sila je resnično edina, ki bi lahko ustvarila tak nazobčan rob, kot ga vidimo. Zakrilce ni bilo odlomljeno. Če bi bilo, bi videli čisti prelom. Zakrilca ne bi mogel niti prelomiti."

Vance pravi, da to, da je bilo zakrilce očitno uporabljeno za pristanek, prav tako nakazuje, da je nekdo letalo pilotiral, ko je zadelo v morje. "Zakrilce se ne razširi, razen, če kdo to naredi mehansko. Nekdo bi moral sprožiti postopek za razširjenje zakrilce." Z Vanceem se strinja tudi Peter Foley, programski direktor iskalne akcije, ki pravi, da poškodba na zakrilcu potrjuje teorijo nadzorovanega pristanka.

Izginotje letala MH370 velja za eno največjih skrivnosti v letalski zgodovini. Pri iskanju letala so prečesali 120.000 kvadratnih kilometrov veliko območje, če ne najdejo česa konkretnega v naslednjih mesecih, pa naj bi se iskanje končalo konec leta.