Letalniki so leteli tudi blizu Eifflovega stolpa. Foto: Reuters
Letalniki so leteli tudi blizu Eifflovega stolpa. Foto: Reuters
Letalnik
Manjša brezpilotna letala je mogoče kupiti že po dostopnih cenah. Foto: EPA

Brezpilotno letalo so policisti opazili v parku Bois de Boulgone na zahodnem obrobju Pariza. En novinar katarske televizije je upravljal letalo, drugi je snemal polet, medtem ko je tretji novinar samo opazoval. Identiteta in narodnost osumljenih nista znani, stari pa so 34, 52 in 68 let.

Aretacije se dogajajo, potem ko so Pariz že drugo noč zapored preletavali robotski letalniki neznanega izvora. Francoske oblasti so sporočile, da v tem trenutku ni znakov, da bi bile aretacije povezane s temi preleti.

Iz Al Džazire so po poročanju BBC-ja sporočili, da so njihovi novinarji pripravljali prispevek o skrivnostnih poletih robotskih letalnikov.

V noči s torka na sredo so tri letalnike opazili nad več pariškimi znamenitostmi, med drugim nad vojaškim muzejem in trgom Concorde, tako kot v noči prej, ko je pet letalnikov letelo blizu poslopja ameriškega veleposlaništva in Eifflovega stolpa, pa tudi nad pomembnimi vpadnicami v francosko prestolnico.

V zadnjih mesecih so brezpilotne letalnike opazili nad najmanj 13 francoskimi jedrskimi elektrarnami, nad zalivom v Bretaniji, kjer so nameščene jedrske podmornice, in nad Elizejsko palačo v Parizu, kjer je domovanje predsednika države.

Nevarnost za ljudi
Uporaba letalnikov nad Parizom je ponoči popolnoma prepovedana, čez dan pa je treba pridobiti dovoljenje mestnih oblasti. Zadnjo noč jim je uspelo posneti nekatere letalnike in posnetke bodo zdaj pregledali preiskovalci. Letalniki so prepovedani tudi na višini tisoč metrov v krogu 2,5 kilometra okoli jedrskih elektrarn.

Strokovnjaki sicer zatrjujejo, da strmoglavljenje manjšega brezpilotnega letala na jedrsko elektrarno ne bi predstavljalo grožnje. Za prelete letalnikov nad jedrskimi elektrarnami od oktobra 2014 do januarja 2015 so sicer osumili okoljevarstvene aktiviste, vendar odgovornosti ni prevzela nobena skupina.

Oblasti lahko sestrelijo letalnik, a bi to lahko v naseljenih območjih pomenilo nevarnost za ljudi na tleh. Prav ljudje so glavni razlog za stroge omejitve uporabe letalnikov, še posebej v mestih, saj lahko njihov padec na ulico ogrozi človeka ali povzroči prometno nesrečo.