Valerija Skrinjar se je rodila leta 1928 v rudarski družini v Zagorju, v času, ki so ga zaznamovale stiske hude gospodarske krize. S šestnajstimi leti je postala partizanska učiteljica, le leto pozneje pa partizanka, ki so ji zaupali delo šifrantke v operativnem štabu Šlandrove in Zidanškove brigade pri komandantu Franti. Tam je doživela tudi pekel bojev na Menini planini in preboj petsto borcev iz obroča večtisočglave esesovske divizije. Po vojni se je Valerija Skrinjar-Tvrz posvetila novinarstvu in pisateljevanju, življenjska pot pa jo je za več desetletij zanesla v Sarajevo, kjer je prestala še eno hudo vojno. Danes živi v Ljubljani.
Dokumentarna serija Italijansko je popotovanje po redkih obrteh, globoko zakoreninjenih v italijanski tradiciji. Gre za edinstven, večplasten pogled na veščine, ki so razširjene v vsakdanjem življenju sodobne Italije.
Ekipa oddaje Na lepse je obiskala prezrti Šentanski rudnik v Podljubelju, prezrto atrakcijo, ki pa jo bodo tržiški turistični delavci v prihodnjih letih spremenili v doživljajski park.
S Planinsko zvezo Slovenije opozarjamo na varnost odhoda v gore v zimskih mesecih. Na terenu se namreč opaža, da so planinci opremljeni z vrhunsko opremo, ki pa jo ne znajo uporabljati.
Sredi decembra še malo toplega vala iz Istre. Kako v Krkavčah tržijo svoje produkte izven sezone? V Veliki Polani pa smo obiskali tematsko pot, ki vključuje tudi kulturni turizem.
Hodili smo po tematski poti prvega slovenskega zvočnega celovečernega filma Na svoji zemlji, ki so ga prvič predvajali v Ljubljani 15. novembra leta 1948. Spomin na ta kultni film je po skoraj 75-ih letih med domačini še vedno živ. V luči vizije trajnostne preobrazbe slovenskega turizma na Zaplani nad Vrhniko predstavljamo primer dobre prakse, kako bi lahko izgledala eko pametna skupnost. O pomenu trajnosti pa so strokovnjaki razpravljali tudi na letni konferenci ameriškega združenja Transformational Travel Council. Dogodek je izpostavil vpliv turistične industrije in potovanj na najbolj aktualna in pereča vprašanja transformacije globalne turistične industrije in družbe. Libeliče, vasica ob slovensko-avstrijski meji praznuje 100. obletnico priključitve matični domovini. Kako zgodovinska konotacija vpliva na tamkajšnji razvoj turizma?
V našem najstarejšem mestu, očarljivem Ptuju, je bil leta 2012 četrti poletni glasbeni festival Arsana-Art Ptuj, ki je gostil umetnike z vsega sveta z različnih glasbenih področij. V z zgodovino zaznamovanem ambientu minoritskega samostana smo posneli nastop izvrstnega irskega kvarteta Alan Kelly Gang. Izhodišče njihovega ustvarjanja je glasbena tradicije Irske, Britanskega otočja in Amerike.
V 12. stoletju je evropsko arhitekturo odločilno zaznamoval gotski umetnostni slog. Najprej v Franciji in nato tudi drugod so zrasle visoke katedrale in postale največje zgradbe takratnega časa. Graditelji so jih ustvarili brez statičnih izračunov. Za t. i. piramide Zahoda so značilna velika okna s pisanim steklom – njihova skupna površina v katedrali v Chartresu je na primer večja od nogometnega igrišča.
THE GOTHIC MYSTERY - WHEN CATHEDRALS REACHED UP TO THE HEAVENS / MYSTERIUM GOTIK - ALS DIE KATHEDRALEN IN DEN HIMMEL WUCHSEN / Avstrija / 2021 / Režija: Martin Papirowski
Alessandro Rossellini, vnuk italijanskega režiserja svetovnega slovesa Roberta Rossellinija, se odloči raziskati zgodbo znamenite dinastije in med sorodniki poizveduje, ali tako kot on sam še kdo trpi zaradi posebne bolezni, ki jo je poimenoval rossellinitis. Z obilico humorja, mnogokrat precej trpkega, nam avtor razgrne življenjske zgodbe deda in članov treh družin, ki jih je Roberto Rossellini ustvaril – najprej z italijansko kostumografko Marcello DeMarchis, potem s švedsko filmsko zvezdo Ingrid Bergman in naposled še z mlado indijsko scenaristko Sonali Dasgupto. Film je zapeljiva dokumentarna pripoved o Rossellinijevih – tako posebnih, pa vendar tako človeških.
THE ROSSELLINIS / Italija, Latvija / 2020 / Režija: Alessandro Rossellini, Lorenzo d'Amico de Carvalho
Posnetek še enega v nizu izjemnih koncertov pod znamko Izštekanih 10. V ljubljanskem Kinu Šiška ga je 3.12.2019 priredil Val 202, povezoval ga je avtor in voditelj Jure Longyka. Razprodan je bil že dva meseca prej v rekordnih 24 urah. Vsi prisotni so se strinjali, da takega vzdušja že dolgo niso doživeli.
Nastopili so mariborski raper Emkej z zasedbo Muzičari, ki je med drugim gostil tudi svojega očeta Boruta Kocjana. Ljubljanski šugejzerji Haiku Garden so se razširili z godalnim kvintetom in posebnim gostom Klemnom Klemnom. Kamniški traperji Matter in dolenjski rokerji MRFY so pripravili zajeten skupni nastop. Nenapovedano so na oder stopili pevka Zvezdana Novaković ZveN, pianist Bowrain, tolminski duo Bakalina, bitbokser Zlam’n’bejž in Manouche. Slavljenec večera pa je bil legendarni raper Recycleman, nekoč AliEn.
Poleg vseh mogočih načinov izštekavanja so imeli nastopajoči namreč še posebno izštekano nalogo: predelati skladbo AliEna oziroma Recyclemana. Večer je bil namenjen tudi praznovanju okroglih obletnic prvih dveh AliEnovih albumov, minilo je 25 let od izida prvega pravega slovenskega rap albuma “Leva scena” ter 20 let odličnega drugega “Smetana za frende”.
Leta 1971 je znameniti italijanski režiser Luchino Visconti ob svetovni premieri svojega filma Smrt v Benetkah dečka v vlogi Tadzia, takrat komaj najstnika, razglasil za najlepšega dečka na svetu. Danes senca tega poimenovanja še vedno obremenjuje življenje Björna Andrésena. Dokumentarni film je dramatična pripoved o ceni lepote, pa tudi o potrebi po bližini in ljubezni ter o praznini, ki nepopravljivo zazija, ko skrb za otroka, za človeka umanjka.
THE MOST BEAUTIFUL BOY IN THE WORLD / Švedska, Nemčija, Francija / 2021 / Režija: Kristina Lindström in Kristian Petri