S 4. novembrom se je tudi uradno začela volilna kampanja pred prvimi predčasnimi volitvami v zgodovini Slovenije. Svoja pričakovanja o poteku kampanje, ki bo po mnenju mnogih najzanimivejša doslej, sta za MMC razkrila politična analitika Matevž Tomšič in Samo Uhan.
Tomšič: Novi igralci razburkali prizorišče
"Volilna kampanja bo bistveno bolj pestra in razgibana, kot je bilo videti še pred kakšnim mesecem. S tem bo, vsaj za zunanjega opazovalca, zanimivejša. Vstop novih igralcev v politično tekmo – pustimo zdaj ob strani vprašanje, kako 'novi' so v resnici – je močno razburkalo prizorišče, ki je postalo še bolj 'naelektreno', kot je bilo prej. Zato pričakujem tudi kar precej ostrine v nastopih političnih prvakov in drugih predstavnikov strank. Bojim pa se, da zopet ne bo kaj dosti prostora za vsebinske razprave, namenjene razvojnim vprašanjem, ampak bodo v ospredju razni ideološko ali čisto osebno motivirani spori," je uvodoma poudaril Tomšič.
Pojasnil je, da čeprav bodo vse stranke skušale poudarjati svoje programske posebnosti, programi strank ponovno ne bodo igrali odločilne vloge pri pridobivanju naklonjenosti volivcev. "Resnici na ljubo, so nekateri programi takšni, da si tega imena pravzaprav ne zaslužijo. Tako imamo iz vseh vetrov zbrane elemente, ki so pogosto v neskladju, npr. zmanjšanje zadolževanja in hkrati veliki infrastrukturni projekti, začinjeni z megalomanskimi floskulami v stilu 'Slovenija bo postala najboljša država na svetu'," je poudaril.
Tomšič: Menim, da ima SDS še vedno največ možnosti
Bolj kot programi bodo tako po njegovem pomembni prepričljivost in karizma vodilnih ljudi v strankah, ugled njihov podpornikov in tudi delo na terenu, saj ima "osebni stik vsaj za določen tip volivcev še vedno precejšnjo vlogo". Na drugi strani pa, kot pravi, tudi pomena uporabe t. i. novih medijev v volilni kampanji ne gre zanemariti.
Dejal je še, da je težko napovedati, katera stranka bo iz kampanje prišla kot zmagovalka in katera kot poraženka. "Trenutno najbolje kaže eni stari – SDS – in dvema novima strankama – Virantovi in Jankovićevi. Menim, da ima med njimi SDS še vedno največ možnosti, da postane relativna zmagovalka volitev. Skoraj gotovo pa je, da bo nekdanji ‘levi trojček’ doživel silovit poraz," je izpostavil.
Uhan: Opravka imamo z navidezno in tudi resnično novimi obrazi
Uhan "glede na dogajanje in tisto, kar vidimo", pričakuje ostro volilno kampanjo, v kateri bo v ospredju boj za interpretacijo, kdo v resnici ponuja kaj novega. "V kampanji imamo pač opravka z navidezno ali pa tudi resnično novimi obrazi. Med novimi obrazi imam v mislih predvsem Hanžka in njegovo listo, nekatere županske liste, v državni politiki pa je novinec tudi Zoran Janković. Stari obrazi so prvak opozicijske stranke, pa tudi Viranta moramo jemati kot stari obraz. Bil je namreč del uradne visoke politike v prejšnjih mandatih. Se pravi, pričakujemo precej ostro razpravo o tem, kdo Sloveniji ponuja prave rešitve," je povedal.
Na vprašanje, kaj bo za stranke ključnega pomena pri pridobivanju naklonjenosti volivcev, pa je odgovoril: "Lahko bi rekli, da vsebina programov, čeprav vemo, da to ni najbolj nujno. Predvsem bodo pomembni medijski nastopi in pa tudi medijska obravnava vseh. Tukaj vemo, da imamo v Sloveniji nekoliko ponesrečeno zakonodajo, ki bo po svoje vsaj na največji televiziji regulirala nastope pomembnih akterjev."
Zmagovalca Uhan še ne želi napovedati
Zatrdil je še, da bo marsikaj odvisno tudi od tega, ali bo kampanja zdržala v okvirih normalnosti in spodobnosti ali pa bo šlo z ene ali pa druge strani za poskuse negativne kampanje in diskreditacije političnih nasprotnikov.
Kdo bo iz kampanje prišel kot zmagovalec, Uhan ni želel napovedati, saj zato, kot pravi, nima osnove in bi šlo pri kakršni koli napovedi zgolj za špekulacijo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje