Razred E je eden najpomembnejših modelov Mercedesa. Ta avtomobil poskuša čim več najnaprednejše tehnologije, ki jo za začetek demonstrira paradni konj – razred S, ponuditi v obliki, ki je namenjena širšemu krogu poslovnih uporabnikov pa tudi družinski rabi. Torej v prestižni, a ne več "superprestižni" obliki.
Tudi razred E, ki je sinonim za klasiko in za preverjeno avtomobilsko izbiro, je danes dokaz, da se avtomobile kupuje tudi z očmi in ušesi. Prav poslušanje glasbe je v novem razredu E svojevrstno doživetje – po zaslugi zvočnega sistema, ki ponuja resnično široke možnosti in različne nastavitve.
Glasbo poslušamo in čutimo
Sistem nas pelje prek preprostega grafično podprtega postopka, po katerem si lahko po svojem okusu nastavimo base in nizke tone za plesno, elektronsko glasbo, pa močne srednje tone za rock, ali pa jasne visoke tone za kakšno klasiko ali pa izstopajoče vokale.
Za nameček svoje najljubše skladbe ne le poslušamo, ampak jo tudi čutimo. Prednja sedeža v razredu E sta namreč opremljena s posebnim ojačevalnikom zvoka, še najbolj basov, ki dodatno tresejo in vibrirajo po ritmu in ostalih poudarkih v skladbi. Ta funkcija se imenuje zvok 4D in je vsekakor zelo zabaven in zanimiv dodatek v ponudbi tega avtomobila.
Številni pripomočki za razvajanje
S poudarkom na zanimiv, nikakor pa ne nujen dodatek – tako kot to velja tudi za 3D-prikaz na zaslonu pred voznikom, pa nadzor nad čistočo zraka, pa ionizator in parfum, ki vseskozi odišavlja potniško kabino, pa digitalno nastavljanje usmerjenosti zračnikov, izjemno prijetno masažo z vročimi kamni ter ne nazadnje številne detajle in nič kaj zadržano oblikovanje v potniški kabini na čelu z izjemno močno ambientalno osvetlitvijo.
Mercedes je tudi odpravil aktivacijo govornih ukazov s tistim “hey mercedes”. Avtomobil jo še vedno sliši, ampak odslej ne čaka, da jo izgovorite. Posluša vas kar ves čas. Tako mu lahko po angleško poveste, da vas zebe – “I am cold”, ali pa, da si ponovno želite tiste zares odlične masaže z vročimi kamni “activate hot stone massage”.
Takšne sladkorčke je v avtomobilu zelo lepo imeti, pa tudi zelo hitro in učinkovito lahko prepričajo potencialnega kupca avtomobila. Tako lahko zelo hitro ugotovimo, da je Mercedes z novo generacijo modela E naredil opazen korak naprej pri počutju potnikov v avtomobilu in razširil nabor možnosti.
Velik, a prijeten za vožnjo v mestu
Pogledali smo še korak naprej na področje bolj skrite tehnike. Sedli smo za krmilo.
Vožnja v novem razredu E je povsem na strani udobja in lahkotnosti. In ta informacija je pravzaprav povsem dovolj, da razložimo, komu bo ta avto vozniško ustrezal.
Če je razred E opremljen s sistemom krmiljenja zadnje osi, je že sam obračalni krog izjemno majhen in na splošno bo manevriranje – tudi po zaslugi odličnih kamer s tem avtomobilom izjemno preprosto.
Izredno udobne vozne lastnosti ima predvsem razred E z nastavljivim zračnim vzmetenjem, ki tudi v tisti športni nastavitvi še vedno izjemno pobira luknje in cestne neravnine, a to ni davek, da avtomobila, kot radi rečemo, v ovinkih ne bi dobro čutili. Krmiljenje je namreč nadpovprečno natančno, pa tudi elektronika kljub zadnjemu pogonu dopušča dovolj svobode na stopalki za plin in ne paničari za vsako figo.
Veliko moči, veliko vožnje na elektriko
Elektroniko omenjamo predvsem zato, ker gre v našem primeru za različico E300 e, torej za priključno hibridno različico, ki po zaslugi elektromotorja s 95 kilovati moči in njegovega instantnega navora kar dobro “butne”, ko pospešujemo iz zavojev. Pa tudi karakter dvolitrskega turbobencinskega štirivaljnika s 150 kilovati moči je razmeroma dinamičen.
Vseh 230 kilovatov pogonske moči se na kolesi prenaša prek devetstopenjskega samodejnega menjalnika, ki je ukrojen za popolnoma udobno in umirjeno vožnjo, zato se s precej neodzivnim ročnim prestavljanjem z obvolanskima ročicama niti ni smiselno preveč ubadati.
Bolj smiselna bo uporaba obvolanskih ročic, ko nastavljamo in spreminjamo nastavitve jakosti samodejne rekuperacije. Predvsem zanimiva je samodejna nastavitev, kjer sistem za prilagajanje rekuperacije uporablja podatke, ki jih pridobiva iz navigacijskega sistema pa tudi podatke radarja. Tako rekuperacija samodejno poveča jakost, ko se na primer približujemo zavoju, križišču, ali pa dohitimo pred nami vozeč avtomobil.
Elektronska pamet
Asistenčni sistemi so resnično eden najmočnejših adutov tega avtomobila. In na čelo bi mi postavili odlične projekcijske žaromete, ki brezhibno zaznavajo ne le ostalih udeležencev v prometu, pač pa zasenčijo tudi prometne znake in ostale table, ki nas pri močni osvetlitvi lahko zaslepijo.
Žarometi na cesto rišejo tudi različne opozorilne simbole, lahko pa poskrbijo tudi za pravi svetlobni šov ob začetku in koncu vožnje. Žal v Sloveniji ne deluje Mercedesov sistem, ki samodejno menja vozni pas, prehiteva in nas samodejno usmeri na pravi izvoz na avtocesti – torej le po podatkih navigacije – brez voznikovega ukaza s prižganim smerokazom.
Ta sistem nas je navdušil že na prvi vožnji tega avtomobila, ki smo jo opravili v Nemčiji, no njegovo nedelovanje na slovenskih cestah pa je zgodba, ki je vsekakor zrela še za en naš prispevek.
Priključni hibrid omogoča veliko popolnoma električne vožnje. Precej več kot pri predhodniku.
Po novem ima namreč baterija kapaciteto dobrih 25 kilovatnih ur in to tudi pri mešanem ciklu – torej ne le v mestu že zadošča za več kot 100 kilometrov vožnje izključno na elektriko.
Mi smo se znotraj tega testa vozili tudi v skoraj zimskih temperaturah, pri približno 3-4 stopinjah Celzija in tudi v teh razmerah je bilo električnega dosega za več kot 80 kilometrov. In to pomeni tudi vsaj tretjino vožnje po avtocesti s hitrostjo 130 kilometrov na uro.
Kako je s polnjenjem baterije?
Novi razred E kot priključni hibrid sicer ponuja tudi hitro polnjenje z največjo močjo 55 kilovatov, ampak za to mora biti opremljen z vtičnico in sistemom polnjenja, ki omogoča tudi priklop kabla z enosmernim tokom. Čeprav testni primerek te vtičnice nima, pa vseeno omogoča polnjenje z izmeničnim tokom – s kablom tipa 2 – z močjo 11 kilovatov.
To pomeni, da boste lahko tudi na počasnih javnih polnilnicah v središčih mest, baterijo z ničle do 100 odstotkov napolnili v dveh urah in to je lahko za marsikaterega uporabnika vozila celo še bolj koristno od samega hitrega polnjenja. Tako boste lahko polnili med sestankom, med odmorom za kosilo, med obiskom gledališča, ali pa katerim koli opravkom. In ravno to je glavni smisel priključnega hibrida – torej da se ga čim več uporablja kot električni avtomobil – in s temi kratkimi in stalnimi priklopi na polnjenje se bo bencinski motor v tem avtomobilu vklapljal res le na tistih res dolgih – relacijskih vožnjah.
Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje