Samo baterija vozila tehta 15 ton. Foto: Williams Advanced Engineering
Samo baterija vozila tehta 15 ton. Foto: Williams Advanced Engineering

15 ton težko baterijo za veliko in težko vozilo je razvila skupina 50 inženirjev pri britanskem podjetju Williams Advanced Engineering.

Baterijo je v drugi polovici januarja prevzelo avstralsko rudarsko podjetje Fortescue. Sredi leta 2022 je to podjetje sklenilo pogodbo z nemško-švicarskim podjetjem Liebherr, katere predmet je bila eksperimentalna integracija električnega pogona v njihov tovornjak T 264 gigant. Tovornjak sicer serijsko poganja dizelski motor z močjo 2700 konjskih moči (2000 kW).

Sama baterija je sestavljena iz osmih ločeno hlajenih škatel, od katerih vsaka vsebuje 36 baterijskih modulov. Skupna dimenzija je 3,6 × 1,6 × 2,4 metra. To ni le prva baterija za rudarski stroj s kapaciteto 1,4 MWh, ampak tudi prva baterija s tako veliko kapaciteto, ki naj bi se lahko napolnila v 30 minutah, navaja Autoevolution.

Z njim opremljeno vozilo uporablja tudi rekuperacijo pri premikanju navzdol. Po namestitvi baterije bodo velikanski tovornjak testirali še letos, datum prvih testiranj pa še ni znan.