911 carrera S cabriolet ima motor z močjo 261 kW (355 KM). Najvišja hitrost je 293 km/h, do 100 km/h pa pospeši v 4,9 sekunde. Foto: Porsche
911 carrera S cabriolet ima motor z močjo 261 kW (355 KM). Najvišja hitrost je 293 km/h, do 100 km/h pa pospeši v 4,9 sekunde. Foto: Porsche

"Na začetku sem si ogledoval avtomobile, vendar takšnega, o katerem sem sanjal, nisem našel. Zato sem se odločil, da ga naredim sam," je dejal Ferry Porsche. Njegov avtomobil je postal temelj za malo družinsko podjetje, ki se je pozneje razvilo v priznanega proizvajalca športnih avtomobilov.

"Porsche je danes močnejši kot kdaj koli prej. Imamo najširšo in najbolj privlačno paleto modelov v zgodovini našega podjetja. Nadzorujemo stroške in procese, kar nam zagotavlja dolgoročno neodvisnost. Sebe smo vedno videli kot Davida, ki se mora upreti Goljatom avtomobilske panoge. Takšna samopodoba nas je oblikovala v vseh teh letih – in nam tudi pomagala k uspehu," pravi vodilni mož Porscheja dr. Wendelin Wiedeking.

Ta je vodenje nemškega podjetja prevzel leta leta 1992, ko je bil Porsche v veliki krizi. Podjetje bi lahko vsak čas postalo žrtev prevzema. Wiedeking je uvedel nove organizacijske in proizvodne postopke ter temeljito spremenili vse hierarhične in procesne nivoje. Rezultat: Porsche je leta 1995 splezal iz rdečih številk.

Danes je Porsche eno izmed najbolj spoštovanih avtomobilskih podjetij, zato ni čudno, da je nekdanji nemški kancler Gerhard Schröder nekoč dejal: "Porsche je model za vso Nemčijo."

N. G.