Upravljalci voznih parkov in prevozniki so s prihajajočo okoljsko zakonodajo, ki jo narekuje tudi Evropski zeleni dogovor, v Sloveniji seznanjeni v 98 odstotkih, kar je še za odstotek več kot v preteklem letu. Trajnostni razvoj je tako tudi v svetu prevozništva vse pomembnejši. Foto: Goodyear
Upravljalci voznih parkov in prevozniki so s prihajajočo okoljsko zakonodajo, ki jo narekuje tudi Evropski zeleni dogovor, v Sloveniji seznanjeni v 98 odstotkih, kar je še za odstotek več kot v preteklem letu. Trajnostni razvoj je tako tudi v svetu prevozništva vse pomembnejši. Foto: Goodyear

Goodyearjeva raziskava, s katero so tudi letos proučevali odnos transportnih podjetij do trajnosti, je zajemala 65 slovenskih voznih parkov tovornih vozil. V raziskavi je trajnosti pripisovalo visoko raven pomembnosti kar 82 odstotkov večjih prevoznikov.

Več kot polovica vprašanih slovenskih prevoznikov (62 odstotkov) ima trajnostne cilje že postavljene, 36 odstotkov pa določitev trajnostnih ciljev načrtuje v prihodnjem letu. Majhen (5-odstotni) pa je bil delež vprašanih, ki trajnostnih ciljev poslovanja ni določilo ali formalno potrdilo niti tega ne nameravajo storiti v naslednjih 12 mesecih.
Presenetila so odstopanja v vzrokih za okoljsko trajnost poslovanja.

Medtem ko je v letu 2021 v trajnosti videlo priložnost za znižanje operativnih stroškov 47 odstotkov vprašanih, se je ta delež letos dvignil na 83 odstotkov. Preostanek sodelujočih v trajnosti vidi priložnost za pridobitev novega poslovanja ali pa kot glavni razlog podaja korporativne vrednote podjetja in izraža skrb za podnebne spremembe.

Večina slovenskih voznih parkov že aktivno stremi k bolj zeleni prihodnosti. Foto: Goodyear
Večina slovenskih voznih parkov že aktivno stremi k bolj zeleni prihodnosti. Foto: Goodyear

Pametna izbira pnevmatik

Med vprašanimi slovenskimi prevozniki jih kar 97 odstotkov uporablja pnevmatike, ki omogočajo manjšo porabo goriva in s tem zmanjšujejo obremenitev na okolje, 60 odstotkov pa jih uporablja obnovljene pnevmatike. Poleg tega vprašani iščejo telematske rešitve za spremljanje in zmanjševanje porabe goriva (77 odstotkov), usposabljajo svoje voznike v povečevanju izkoristka goriva (74 odstotkov) in redno posodabljajo svoj vozni park (69 odstotkov).

Še naprej je v porastu raba električnih ali hibridnih vozil ter vozil na utekočinjen zemeljski plin. Raba alternativnih pogonov je lani predstavljala rešitev 3 odstotkom udeleženih, medtem ko tovrstni način letos prakticira 11 odstotkov slovenskih prevozniških podjetij. Kot v letu 2021 tudi letos večji del (99 odstotkov) respondentov ostaja mnenja, da so finančne spodbude (na primer začasna prekinitev davčnih obveznosti) ključne za sprejetje trajnostnih ukrepov v večji meri.