Audi A1 sportback je uporabnejša različica najmanjšega Audijevega modela v ponudbi na trgu. Foto: M. Gr.
Audi A1 sportback je uporabnejša različica najmanjšega Audijevega modela v ponudbi na trgu. Foto: M. Gr.
Audi Q5 hybrid quattro
Audi Q5 hybrid quattro bo kljub priljubljenosti modela verjetno bolj redka različica na slovenskih cestah. Foto: M. Gr.

Vstopni model v Audijev svet je postal z dodatnim parom vrat zanimivejši za vse, ki dajejo prednost uporabnosti pred videzom avtomobila. Seveda tudi kljub petim vratom ostaja nova karoserijska različica v ustaljenih oblikovnih okvirih, le druga sedežna vrsta je lažje dosegljiva, pa naj gre za večje ali manjše sopotnike. Predvsem večji bodo zadovoljni s tem, da je petvratna sportback različica s skupno dolžino 3,95 metra tudi nekaj milimetrov višja in ostane več prostora za glave sopotnikov na zadnji klopi.

Ponudba v enakih okvirih kot pri trivratnem A1
Sicer pa tudi pri sportbacku ostaja bolj ali manj vse v okvirih ponudbe kot pri trivratnem A1. Trije bencinski motorji TFSI in trije dizelski motorji TDI zagotavljajo možnost izbire moči od 63 kilovatov (86 KM) do 136 kilovatov (185 KM), nekateri med njimi so na voljo tudi v kombinaciji s športno uglašenim 7-stopenjskim menjalnikom S tronic.

Glede na dodatna vrata se cenovna lestvica začenja malo višje kot pri trivratnem A1. Za najcenejšega malčka s tremi vrati in motorjem 1,2 TFSI s 63 kw (86 KM) je treba na slovenskem trgu odšteti 16.560 evrov, za najcenejšo petvratno različico sportback z enakim motorjem pa 17.060 evrov.

Šestvaljnik s porabo štirivaljnika
Povsem drug krog kupcev kot A1 sportback pa bo mikal Q5 s hibridnim pogonskim sklopom. Pri Audiju poudarjajo, da Q5 hybrid quattro ponuja zmogljivosti vozila s šestvaljnikom in porabo štirivaljnika. Pogonski sklop sestavljata bencinski motor 2,0 TFSI s 155 kilovati (211 KM) in elektromotor s 40 kilovati (54 KM), kar zadostuje za skupno moč sklopa 180 kilovatov (245 KM). Povprečna poraba pa naj bi bila le 6,9 litra na sto prevoženih kilometrov.

V nasprotju s precej drugačno pogonsko vsebino pa tudi hibridni Q5 ostaja glede opreme in drugih značilnosti v okviru že znane ponudbe različic s klasičnimi motorji. Njegovo drugačnost navzven izdaja le nekaj oblikovnih podrobnosti in za večino na prvi pogled neopazno znižanje karoserije za 25 milimetrov, kar vpliva na zmanjšanje zračnega upora in s tem tudi nižjo porabo. Za visokotehnološko različico Q5, ki je kljub priljubljenosti modela na slovenskih cestah verjetno ne bo prav veliko, pa bodo morali slovenski kupci odšteti 59.500 evrov.