Alfa Romeo bo morda postala deseta avtomobilska znamka v koncernu Volkswagen. Foto: Volkswagen
Alfa Romeo bo morda postala deseta avtomobilska znamka v koncernu Volkswagen. Foto: Volkswagen
Alfa Romeo
Alfa Romeo pripada Fiatu od leta 1986, letna prodaja pa znaša le dobrih 100.000 vozil. Foto: Alfa
Alfa Romeo
Volkswagen bi lahko Alfi Romeo zagotovil pospešek z uporabo skupnih avtomobilskih platform. Foto: Volkswagen

Volkswagen ta čas žanje uspehe svoje agresivne prodajne in promocijske politike, in to v obdobju, ko se je večina proizvajalcev zapirala vase in stremela le k varčevanju. V prvem polletju so tako prodali več kot štiri milijone avtomobilov, kar je novi prodajni rekord, in nič ne kaže, da bi se nemškemu koncernu v tem naletu lahko sploh kaj zalomilo. Še več, vodilni so uvideli, da bodo za svoj ambiciozni cilj - postati največji avtomobilski koncern na svetu in do leta 2018 na tem mestu prehiteti Toyoto - potrebovali še kaj več kot zgolj dobre modele.

Zato so pred meseci kupili znan italijanski oblikovalski studio Italdesign, se za učinkovitejši vstop na Vzhod kapitalsko povezali s Suzukijem (20 odstotkov), hkrati pa obvladujejo dve tovornjakarski znamki Scania in MAN. Da želijo in potrebujejo še več, govorijo tudi zadnje govorice o morebitnem nakupu Alfe.

Alfa Romeo je prepoznavna znamka z bogato tradicijo
Alfa Romeo je ena svetovno najbolj prepoznavnih znamk s tradicionalnim športnim in emocionalnim prizvokom, ki bi tudi v tako dobro popolnjenem koncernu našla svoje mesto. Da govorice niso povsem iz trte izvite, čeprav jih zanikajo v obeh znamkah, priča tudi dejstvo, da je Alfa v precejšnjih finančnih škripcih, saj ustvari kakšnih 200 milijonov izgube letno (dolg menda dosega 3,7 milijarde evrov), na leto pa proda le približno 100.000 avtomobilov, čeprav je predsednik uprave Fiat Auta, Sergio Marchionne, predvidel, da bi naj do konca leta prodali okoli 300.000 vozil. Po optimističnih napovedih jih bo le okoli 125.000.

V italijanskem tisku so celo že zapisali, da naj bi Volkswagen Fiatu, ki je lastnik znamke od leta 1986, že ponudil okoli 1,3 milijarde evrov za izgubarsko znamko, o čemer pa Marchionne vsaj uradno noče nič slišati. Pri VW pa je neki neimenovan visok menedžer že izjavil, da takšnega dragulja, če je res na prodaj, ne gre izpustiti iz rok. In če bo želel italijansko-kanadski pravnik postaviti na noge zgodbo o koncernu Fiat-Chrysler, bo seveda še kako potreboval svež kapital. Prodaji so naklonjeni tudi ljubitelji in poznavalci znamke v Italiji, kjer Fiatu zamerijo, da v vseh teh letih ni zmogel ustvariti pogojev, da bi znamka z vzdevkom cuore sportivo (športno srce) le zaživela.

Ponudba vozil je skladna s filozofijo koncerna VW
Po drugi strani se Alfa Romeo odlično sklada s platformsko strategijo VW, saj veliko večino modelov predstavlja koncept prednjega pogon in prečno nameščenih motorjev. Tudi cenovno in siceršnje pozicioniranje znamke se dobro skladata s Volkswagnom, kjer manjka višji srednji razred in dinamični prizvok. Z Alfo bi lahko VW prekril tudi (edini) neuspeh v svojih vrstah s Seatom in se z novo emocionalno mediteransko znamko izgubarskega Seata nekako celo odkrižal.

Vroča avtomobilska jesen se torej res približuje. Dejstvo pa je, da je, e enkrat prelitega toliko črnila o morebitni prodaji Alfe Romeo Volkswagnu, le malo verjetno, da se iz teh govoric ne bo izcimilo prav nič.

Besedilo: Matjaž Korošak, Foto: Alfa, Volkswagen