Sogovornike pri Goodyearu smo vprašali, kaj lahko ponudijo proizvajalcem avtomobilov?
Vodja ekipe za razvoj algoritmov pri podjetju Goodyear Kanwar Bharat Singh je za Avtomobilnost povedal: "Ocenimo lahko razmere na cesti, ali je površina suha ali mokra, kakšen je oprijem gume na deževen dan." Zakaj je to sploh pomembno, če pa sami vidimo, ali je mokro ali suho? "Ljudje imamo to sposobnost. Ker v prihodnosti za volanom ne bo človeka, moramo te podatke sporočiti avtomobilu. Namen je pomagati samovoznim avtomobilom, a tudi ljudje delamo napake."
Pomembno za avtonomno vožnjo
Zanimalo nas je, kakšna je uporabna vrednost tega podatka? Kako velika je lahko izboljšava s Sightlinom? Vodja razvoja sistemov Sightline pri Goodyearju Sosia Causeret Josten nam je razložila: "Primer je že stopnja avtonomnosti. Izboljšati želimo zavorno pot sistema ABS. Pri nekaterih testih nam je uspelo zavorno pot skrajšati kar za 30 odstotkov samo z informiranjem sistema ABS, kdaj naj se vključi."
Ali je podlaga suha ali spolzka, to avtomobili že znajo ugotoviti. S pomočjo kamer na vetrobranskem steklu ali pa z mikrofoni v blatnikih. Ampak gumarji to izmerijo na samem izvoru, s senzorjem v gumi. "Naše pnevmatike zdaj že v resnici čutijo cesto. Kamere jo vidijo, gume pa fizično čutijo, kar se dogaja ob stiku. Kamer nimamo za konkurenčno tehnologijo. Tehnologiji se lahko dopolnjujeta. Avtomobilu sporočamo dodatne podatke," pravi Bharat Singh.
V Avtomobilnosti smo se usedli v avto in v praksi, na suhi in mokri podlagi spoznali, kaj vse nam lahko sporočajo pnevmatike. Vabljeni k ogledu video prispevka iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje