V ZDA je tako že več kot pol stoletja. Tudi nekatere druge države so v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja (sistem so na primer poznali tudi v nam bližnji italijanski Gorici) spremenile svoje prometne predpise, da bi kot ukrep varčevanja z gorivom in kot odziv na pomanjkanje goriva, uvedle pravilo zavijanja desno ob prižgani rdeči luči na semaforju, razen tam, kjer je to označeno s prometnim znakom. V ZDA se je v letih od 1982 do 1992 zgodilo 84 prometnih nesreč s smrtnim izidom, kjer je vozilo na križiščih, kjer je bilo dovoljeno omenjeno pravilo, zavijalo desno.
Zato pravilo ne velja v vseh zveznih državah, še več, tudi v vseh mestih ne. Zato so še posebej pozorni na to, da so križišča, kjer je tako zavijanje dovoljeno, jasno označena s posebnimi znaki. Prav tako pa veliko pozornost namenjajo informiranju voznikov o tem, da zavijanje desno pri prižgani rdeči luči ni obvezno, odločitev ali zaviti ali ne je prepuščena vozniku, kaznuje pa se ustvarjanje psihološkega pritiska, na primer s trobljenjem ali prižiganjem dolgih luči, na voznika, ki se je odločil počakati na zeleno luč in šele potem zaviti. Prav tako pa veliko pozornost namenjajo nadzoru pravilnega zavijanja desno pri rdeči luči, kjer je eno najpomembnejših pravil to, da se mora vsako vozilo preden zavije v rdečo pri semaforju popolnoma ustaviti, natančno prepričati ali je zavijanje varno in šele potem izvesti manever.
Dejstvo je, da so Američani naklonjeni temu pravilu, saj izboljšuje pretočnost prometa. Sistem pa so v preteklosti želeli skopirati tudi v Sloveniji. V času, ko je vlado vodil Borut Pahor, se je govorilo o zakonski uvedbi poskusnih križišč za zavijanje desno kljub rdeči luči na semaforju.
Zato vas v tokratni anketi sprašujemo: Ali se strinjate, da pri rdeči luči zavijemo desno? Sodelujte.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje