Največja hitrost polnjenja 270 kW je posledica 800-voltne električne arhitekture avtomobila, ki omogoča od 10- do 80-odstotno polnjenje v 21 minutah. Audi A6 e-tron sportback ima koeficient upora (Cd) le 0,21, avant pa 0,24. Foto: Audi
Največja hitrost polnjenja 270 kW je posledica 800-voltne električne arhitekture avtomobila, ki omogoča od 10- do 80-odstotno polnjenje v 21 minutah. Audi A6 e-tron sportback ima koeficient upora (Cd) le 0,21, avant pa 0,24. Foto: Audi

V Avtomobilnosti smo se udeležili svetovne premiere novega audija A6 e-tron, ki pa bo le še električni model. Aprila leta 2021 je Audi pokazal, kako bo A6 postal električen. Eno leto pozneje aprila leta 2022 je pokazal še, kako bo A6 postal električni avant.

Tisti avtomobili je zares požel ogromno navdušenja, po internetu v Sloveniji je završalo. Zdaj je napočil trenutek, ko je Audi izpolnil obljubo in nam pokazal prvi električni sportback in prvi električni avant. Oba s 180 prizmatičnimi baterijskimi celicami, ki ponudijo bruto 100 kWh elektrike. V tem primeru to pomeni, da imamo na razpolago do 756 kilometrov električne avtonomije. Govorimo torej o skoraj 100 kilometrov daljšem dosegu kot pri tehnično sorodnem električnem SUV-ju Q6 e-tronu.

Odlična aerodinamika izboljšuje učinkovitost

Vizualno novi A6 e-tron ostaja zvest istoimenskemu konceptu, ki je bil prikazan pred tremi leti. Na predstavitvi so nam povedali, da se čisti dizajn karoserije osredinja na dinamičnost, progresivnost in eleganco. Aerodinamika je bila v ospredju razvoja. Sportback ima koeficient zračnega upora (Cd) 0,21, avant pa 0,24. Tanka oblika dnevnih luči in široka maska poskrbita, da je na cesti videti širok in opazen. Posebnost je črna maska, ki obdaja zaprt in obrnjen enojni okvir. To se odraža v izrazitem oblikovalskem jeziku modelov e-tron. Glavni žarometi in drugi funkcionalni elementi, kot so senzorji naprednega sistema za pomoč voznikom (ADAS), pa tudi odprtine za dovod zraka, so integrirani v temno masko, zaradi česar so skoraj nevidni.

Prtljažnik ima prostornino dobrih 500 litrov, z nogo pa ga lahko zdaj po novem tudi zapremo. Ima pa A6 prtljažnik tudi na sprednjem delu avtomobila, po angleško se mu reče
Prtljažnik ima prostornino dobrih 500 litrov, z nogo pa ga lahko zdaj po novem tudi zapremo. Ima pa A6 prtljažnik tudi na sprednjem delu avtomobila, po angleško se mu reče "frunk", in tudi tega odpiramo brezstično. Ta prtljažnik je seveda primeren za hrambo kablov za polnjenje baterije. Foto: Audi

Strešna linija poudarja dinamiko vozila. Za avant je značilna zelo položna strešna linija z D-stebričkom, ki je strmo nagnjen.

Zadek je mešanica elegance in športnosti. Poseben je neprekinjen tridimenzionalni svetlobni trak, posebnost pa je tudi rob spojlerja, ki zaključuje zadnji del sportbacka. Zadnji difuzor dodatno poudarja športen videz zadka.

Po audiju A5 je A6 drugi izdelek, ki uporablja novo nomenklaturo znamke. V prihodnje naj bi sode številke pripadale električnim avtomobilom, lihe pa modelom z motorjem z notranjim zgorevanjem, vključno s priključnimi hibridi. Foto: Audi
Po audiju A5 je A6 drugi izdelek, ki uporablja novo nomenklaturo znamke. V prihodnje naj bi sode številke pripadale električnim avtomobilom, lihe pa modelom z motorjem z notranjim zgorevanjem, vključno s priključnimi hibridi. Foto: Audi

Napredni žarometi, velik doseg in veliko moči

Zanimalo nas je, zakaj sportback, in ne limuzina? Sportback je bil tudi A7. Pri Audiju menijo, da to v primeru poslovnih kupcev ne bo težava, saj je sodobna limuzina sportback in bo kot taka tudi na voljo menedžerjem. Pravila poslovnega segmenta so torej zdaj že zares povsem ohlapna, in prav je tako. Mimogrede, glede električnega A6 allroada smo dobili izmikajoče se odgovore. Potrdili so nam, da bo allroad ostal v ponudbi, a tokratni električni projekt ni vključeval te terenske različice.

Novi A6 e-tron se lahko pohvali tudi z inovativno tehnologijo razsvetljave. Glavna žarometa in zadnje luči imajo tridimenzionalno zasnovo in ponujajo digitalne svetlobne podpise. Spredaj so digitalne dnevne luči s tehnologijo LED kot dodatno opremo ter digitalne zadnje luči OLED druge generacije. Svetlobni podpis se prilagaja željam voznika.

V notranjosti sledi novi A6 e-tron istim pravilom oblikovanja kot čisto sveži Q6 e-tron. Tudi v A6 imamo visoko nameščen ukrivljen zaslon in pa tehnično napredni projekcijski zaslon. Ima tudi panoramsko okno s filtrom namesto mehanskega senčila. Foto: Audi
V notranjosti sledi novi A6 e-tron istim pravilom oblikovanja kot čisto sveži Q6 e-tron. Tudi v A6 imamo visoko nameščen ukrivljen zaslon in pa tehnično napredni projekcijski zaslon. Ima tudi panoramsko okno s filtrom namesto mehanskega senčila. Foto: Audi

V notranjosti se zgleduje po modelu Q6 e-tron. Ukrivljena armaturna plošča povezuje 11,9-palčno (30,22 centimetra) digitalno instrumentno ploščo s 14,5-palčnim (36,8 centimetra) osrednjim zaslonom na dotik, medtem ko je ločen zaslon na sovoznikovi strani na voljo kot dodatna oprema. Pri Audiju opozarjajo še na drugo generacijo digitalnih ogledal, zato sta v notranjost vgrajena dodatna zaslona za spremljanje prometa za vozilom.

Glavni statistični podatki vključujejo do 756 kilometrov dosega, 270 kW ultrahitro polnjenje. Na voljo bodo modeli s pogonom zadaj in quattro z elektromotorjem na sprednji in zadnji osi, paradni konj bo S6 s 415 kilovati moči, ki od 0 do 100 km/h pospeši v 3,7 sekunde.

Več o novem A6 e-tronu sporbacku in avantu pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost, v kateri so kar trije Audijevi strokovnjaki, Sascha Heyden (vodja zunanjega oblikovanja A6 e-trona), Stefan Berlitz (vodja razvoja svetlobne tehnike) in Thomas Atzmann (produktni menedžer za A6 e-tron) pojasnili tudi številne pikantne podobnosti o dizajnu, razsvetljavi in drugih novitetah novinca v Audijevi garaži.