Večina ljudi ne razmišlja o tem, a pravi ljubitelji avtomobilov, predvsem takšnih, ki imajo pod motornim pokrovom šest-, osem- ali celo večvaljne motorje, so že v skrbeh. V skrbeh so predvsem zato, ker se bo z elektrifikacijo spremenilo mnogo stvari. Na cesti bo manj izstopajočih avtomobilov, predvsem pa bo enoten zvok oziroma ga sploh ne bo, razen če ne bo umeten.
Umetne stvari med športnimi navdušenci niso najbolj priljubljene. Želijo si pristnost, surovo moč, potrebo po obvladanju in zvok. Zvok je pomemben del vsakega športnega avtomobila. Ta zvok je za športne navdušence nekaj, kar je za ljubitelje glasbe klasična glasba, za druge klavir ali violina.
Tokrat smo preizkušali športno različico audija A3 sportback z oznako RS 3. To pomeni, da je opremljen z najboljšimi komponentami, ki jih v Audiju namenjajo temu razredu, tako na zunanjosti kot tudi v notranjosti in tudi pod motornim pokrovom. Bistvo je v motorju in voznih lastnostih. Motor nima šest, niti osem ali več valjev, ampak jih ima samo pet. Kdor se vsaj malo spozna na motorje, ve, da je to poseben, že kar legendarni agregat, ki je nemškemu Audiju že pred desetletji prinesel slavo tudi na športnem področju.
Če ga zaženemo zjutraj ali po tem, ko dolgo stoji, se zbuja precej nejevoljno, kot bi bilo z njim nekaj narobe. Tudi celotna odzivnost avtomobila je nepričakovana. A to le zato, da se voznik vsakič znova spomni, da se celotni komplet želi zbuditi in temeljito pripraviti na to, kar lahko ponudi. O petvaljniku, ki se zavrti vse tja do 7000 motornih vrtljajev in ponuja 294 kW oziroma okroglih 400 "konj", okroglih 500 Nm navora, ni treba izgubljati besed.
Izboljšano podvozje
Bolj se je treba osredotočiti še na spremljevalne komponente! V prvi vrsti na podvozje, ki se ponaša z novim posamičnim vpetjem koles in širšim prednjim kolotekom ter na večje oziroma zmogljivejše zavore ter štirikolesni pogon. Ta sam po sebi ne prinaša nič novega, je pa nov računalnik, ki krmili njegovo obnašanje in predvsem upravlja vožnjo. Po domače povedano – elektronski možgani nadzorujejo vsak delček vožnje ter hipno dodajajo ali odvzemajo moč prednji oziroma zadnji osi.
Pri slednji računalnik poskrbi še za dodatno deljenje moči, saj lahko polovico navora z zadnje osi prenese zgolj na eno kolo. Posledično je lahko vožnja bolj tekoča oziroma predvsem – na primer na dirkališču – hitrejša in natančnejša, sistem pa omogoča še nekaj, kar so pri Audiju zagotovo naredili s cmokom v grlu, to je nadzorovano drsenje zadka ali po domače "driftanje".
Vseeno verjamem, da je to možnost, ki, vsaj pri lastniku takega avtomobila ne bo velikokrat v uporabi. Drugače je s pospeševanjem – audi RS 3 ga opravlja s tako lahkoto, da voznik potrebuje veliko samonadzora.
Celoten test si lahko pogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje