Zdi se, da bo avtomobilski svet tudi zaradi takšnih avtomobilov, kot je kia EV6, v prihodnosti še bolj razburljiv in pester, kot je bila praksa do zdaj. Foto: Kia
Zdi se, da bo avtomobilski svet tudi zaradi takšnih avtomobilov, kot je kia EV6, v prihodnosti še bolj razburljiv in pester, kot je bila praksa do zdaj. Foto: Kia

Zdaj je že jasno, da se bodo karte na avtomobilističnem trgu s prihodom električnih avtomobilov temeljito premešale. To je priložnost za uveljavitev nekaterih avtomobilskih znamk.

Med slednje zagotovo lahko štejemo korejsko Kio. Ni sicer povsem tipična znamka, saj bi težko dejali, da ni priznana, še manj poznana znamka, a še vedno se najde kdo, ki na korejske proizvode gleda postrani.

Zgolj električni avto

Z uvedbo električnih avtomobilov so Korejci pohiteli in stvar vzeli zelo resno. Če sta bila električna modela soul in niro narejena na osnovi klasičnih modelov, je novi EV6 od prve skice do končne izdelave zgolj in samo električni avto.

To se zazna takoj, ko avto zagledaš, še bolj pa, ko se usedeš za volan. Presenetijo novi materiali, nove postavitve merilnikov in njihovo digitalno prikazovanje. Enako velja za večji sredinski zaslon, ki je središče vsakega novega električnega avtomobila.

Pri Kii pravijo, da z EV6 šele začenjajo pravo elektrifikacijo. Do leta 2026 bodo predstavili kar 11 novih električnih modelov. In če bodo narejeni vsaj tako dobro kot EV6, potem bo prepoznavnost znamke nedvomno poskočila. Foto: Kia
Pri Kii pravijo, da z EV6 šele začenjajo pravo elektrifikacijo. Do leta 2026 bodo predstavili kar 11 novih električnih modelov. In če bodo narejeni vsaj tako dobro kot EV6, potem bo prepoznavnost znamke nedvomno poskočila. Foto: Kia

Ključna je nova platforma

Da je EV6 sploh nastala, je morala Kia razviti novo platformo. Imenuje se E-GMP, oziroma electric global modular platform, ki bo osnova za prihajajoče Kiine električne modele. Z njo je bilo oblikovalcem dovoljeno, da so proporci avtomobila drugačni. Medosna razdalja je lahko daljša, karoserijski previsi pa precej krajši.

To prinaša večja prostornost in posledično udobje potnikov. Za njihovo ugodje in dobre občutke med vožnjo gredo zasluge električnemu sklopu avtomobila, ki je v trenutnem avtomobilskem svetu precej višje kot znamka sama. Zahvaljujoč 800-voltni tehnologiji se baterije napolnijo od 10 do 80 odstotkov v zgolj 18 minutah, oziroma, v zgolj štirih minutah baterije prejmejo energijo za 100 kilometrov vožnje.

Več možnosti za kupce

EV6 bo na voljo v treh različicah EV6, EV6 GT-line in EV6 GT. Ob dvokolesnem ali štirikolesnem pogonu in dveh velikostih baterijskega paketa (osnovni 58 kWh in večji s 77,4 kWh), bodo kupci lahko izbirali različne moči elektromotorjev. Najšibkejši EV6 je opremljen s 168-kilovatnim elektromotorjem in zadnjim pogonom, različica GT, ki bo na voljo samo z večjim baterijskim paketom, je opremljena z dvema motorjema na vsaki osi, kar zagotavlja štirikolesni pogon.

Z dolžino 4,7 metra v svojem razredu prinaša tudi enega večjih prtljažnikov (520/1300 litrov), hkrati pa EV6 dodatno ponuja od 20 do 52 litrski prtljažnik pod prednjim pokrovom, ki je lahko priročno odlagališče za polnilni kabel. Foto: Kia
Z dolžino 4,7 metra v svojem razredu prinaša tudi enega večjih prtljažnikov (520/1300 litrov), hkrati pa EV6 dodatno ponuja od 20 do 52 litrski prtljažnik pod prednjim pokrovom, ki je lahko priročno odlagališče za polnilni kabel. Foto: Kia

Elektromotorja skupaj ponujata 430 kW in 740 Nm navora. Slednje zadostuje, da EV6 z mesta do 100 km/h pospeši v zgolj 3,5 sekunde, največja hitrost pa je elektronsko omejena pri številki 260 km/h!
Med prvimi testnimi vožnjami tako hitro nismo peljali, a že med običajno vožnjo se EV6 več kot izkaže. Občutki med vožnjo so dobri, počutje v kabini prav tako. Tudi EV6 se za zdaj ne more ogniti težavi, s katero se borijo prav vsi električni avtomobili.

Treba je imeti 40 tisoč evrov

Korejci obljubljajo doseg avtomobila več kot 500 kilometrov, kar pa je mogoče doseči le pri umirjeni mestni vožnji. Podeželske ceste, še manj pa avtoceste ne godijo EV6, saj se energija porablja precej bolj, posledično pa je doseg precej manjši. To je skrb samo za tiste voznike, ki bi dnevno in hkrati želeli prevozili več kot 500 kilometrov. Za vse ostale je dnevne zaloge več kot dovolj.

Električni avtomobil je že na voljo v Sloveniji. Za osnovno različico je treba odšteti nekaj manj kot 40.000 evrov, če ljubite hitrost, boste potrebovali več kot 60.000 evrov.