BMW serije 5 so predstavili marca v Ženevi. Foto: EPA
BMW serije 5 so predstavili marca v Ženevi. Foto: EPA

Tokrat je v Avtomobilsko-prometnih minutah čas za BMW serije 5. Vemo - v povezavi z modelom in znamko se pojavljajo tako krvavi "za" kot "proti", a gremo k bistvu. Ne glede na to, kakšen človek ste: majhen kriminalec, poštenjakar, "blefer", delavec itd., ko sedete v novo serijo 5, postanete malo boljši. Kot človek, voznik, oseba. Ne, ni pretiravanje. BMW je avtomobilsko gradnjo iz prvega desetletja novega tisočletja dvignil na novo raven. Germanski sosedje so to upoštevali in - krog se bo znova zavrtel.

Avtomobilsko-prometne minute lahko poslušate tukaj.

Doletel nas je za prekratek čas - 530d!
Najprej: BMW je znova lep! Oblikovalskih strelov v prazno, ki jih nikakor niso hoteli priznati, je za nekaj časa konec. Elegantna linija divje zveri pred skokom je v kovinsko sivi tako umirjena kot športna, lomljen motor pokrova pa je prava odločitev v primerjavi z monotonijo minimalizma.

Znotraj je sicer vse prežeto s prestižem, ki racionalnega voznika ne prevzame toliko kot končno delujoči uporabniški vmesnik, s katerim voznik komunicira z vsemi sistemi v avtomobilu. Teh pa je za debelo knjigo. Glavno vodilo je personifikacija vožnje, saj je mogoče nastavljati ali izbirati med različnimi možnostmi znotraj delovanja tako elementov podvozja kot menjalnika, volanskega prenosa in seveda agregata. Vsa reč pa zahteva izkušenega voznika, najbolje pa lastniški odnos, saj vsega v nekaj sto kilometrih enostavno ni mogoče preizkusiti oziroma si o sistemu ustvariti mnenje, ki bi bilo drugačno kot navdušujoče.

Nekako se nismo sprijaznili le s klimatsko napravo, ki je sicer učinkovita, a za svoje delovanje zahteva preveč pozornosti. Kar osemstopenjski samodejni menjalnik se zdi popoln - in ko človek z jezikom v naročju misli, da je na cilju, se šele premakne z mesta. Agregat, šestvaljni diesel s 180 kw, sicer večkrat nagrajevan, je podprt z skupkom tehnologij, imenovanih "EfficientDynamics". Motor je čisti dragulj, in če bomo v naslednjih letih presedlali na elektromotorje, mora ta stroj v muzej sodobne umetnosti.

Vožnja je v glavnem limuzinska, in če hočemo hitreje med ovinke, petica sicer uboga, a lahkotnosti manjše trojke ne gre pričakovati. Drugače: če hočeš imeti petico, potrebuješ avtoceste, ne smeš pa imeti DARS-a.

In ko se s ceno (nekaj več kot 50.000 evrov) človek še nekako sprijazni, ugotovi, da je treba mnogo tega doplačati. In kar se doplačil tiče - "le nebo je meja" ...

Janez Martinčič