Citroen nemo je - čeprav ima zadaj sedeže - še vedno v osnovi dostavno vozilo. Foto: Citroen
Citroen nemo je - čeprav ima zadaj sedeže - še vedno v osnovi dostavno vozilo. Foto: Citroen
Citroen Nemo
Nema so označili za majhnega družinskega enoprostorca, ki je zelo praktičen, tudi zaradi številnih odlagalnih površin. Foto: Citroen

Pa pri tem ne mislimo le na vedno večjo gnečo in histerične cestninske zgodbe, temveč predvsem na dejstvo, da se z avtomobilom ni več mogoče izgubiti.

Navigacijske naprave so nam orientacijo na cesti olajšale do neslutenih razsežnosti, in medtem ko te pametne naprave med letom hvalimo na vsa usta, pa se je med poletnimi vožnjami od časa do časa vendarle lepo izgubiti. Mnoge voznice in vozniki vam bodo pritrdili, kako so nekatere najlepše počitniške destinacije odkrili po naključju med drugače tako neprijetnim avtomobilskim izgubljanjem. Poletju je prirejen tudi naš jedilnik; nekaj za zabavo in nekaj za racionalni premislek!

Majhno dostavno vozilo opremili s potniško klopjo in ...
Citroenovega nema
poznamo kot prijaznega mikrodostavnika, ki so ga zdaj izdali še v potniški različici. Logika, ki je vodila ustvarjalce, je povsem razumljiva: vse kar, ali po obliki, ali po namembnosti ali po značaju, spominja na berlinga - je prodajna uspešnica. In je šla zadnja klop v tovorni prostor ter okna v boke kesona.

Pa zadeva le ni tako preprosta. Potniški nemo je še vedno dostavnik. Pri Citroenu se tega dejstva niso niti trudili zakriti. Špartanska oprema, praktičen vstop v vozilo skozi drsna vrata, hvalevredna prožnost ... Predvsem pa zadnja prema, ki je enako gladiatorska kot pri tovorni različici. Če torej na zadnji klopi ne prevažate dveh izkušenih pivcev piva, ki vzmetenje spravita k pameti, boste po cestišču odskakovali kot mlad kozliček. A se človek sčasoma tudi tega navadi in pač nema vzame takega kot je - in za to, čemur je namenjen.

Premalo zmogljiv bencinski agregat
Nikakor pa se voznik ne more sprijazniti z 1,4-litrskim agregatom. Enostavno povedano, brez velike filozofije je podhranjen in polno obtežen avto ima težave že s tekočim premagovanjem avtocestnih klancev, kaj šele s čim drugim. Dobra novica: Ponujajo tudi 1,4-litrski HDi, ki je s 50 kW na papirju za kakšen kilovat šibkejši od svojega bencinskega brata, a po izjavah novinarskih kolegov nema poganja z mnogo večjim veseljem.