Ko so ocenjevalci z analizo ugotovljeno neskladje med uradnimi tovarniškimi ter dejanskimi podatki o porabi ob prevoženih 15.000 kilometrih letno prenesli na celoten avtomobilski trg, so zaključili, da vsako leto v zrak izpuhti za več kot 300 milijonov evrov. Foto: EPA
Ko so ocenjevalci z analizo ugotovljeno neskladje med uradnimi tovarniškimi ter dejanskimi podatki o porabi ob prevoženih 15.000 kilometrih letno prenesli na celoten avtomobilski trg, so zaključili, da vsako leto v zrak izpuhti za več kot 300 milijonov evrov. Foto: EPA

Razlika med označeno in dejansko porabo goriva pri osebnih avtomobilih pri najbolj pogostih avtomobilih z dizelskim motorjem lahko presega tudi 25 odstotkov, pri čemer je največja pri novejših, medtem ko so starejši precej bolj "resnicoljubni".

Tako ugotavljajo ocenjevalci Mednarodnega instituta za potrošniške raziskave, ki so v izračun zajeli po 50 v Sloveniji največkrat registriranih avtomobilov z bencinskim in dizelskim motorjem. Cilj je bil ugotoviti, kakšna je razlika med homologirano (torej na prodajnem mestu in v katalogih označeno) ter dejansko porabo goriva, ki so jo potrošniki izmerili v vsakdanjem življenju.

Tudi več tisoč evrov dodatnih stroškov

Ugotovili so, da se je v primerjavi s podobno analizo, opravljeno pred dvema letoma in pol, razkorak v povprečju povečal. Z drugimi besedami: avtomobili so novejši, razlika v porabi goriva med označeno in dejansko pa je v povprečju vse višja, so danes sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).

Vožnjo lahko vozniki pocenite tudi sami. Na ZPS med drugim svetujejo, naj vozniki poskrbijo za ustrezen tlak v pnevmatikah ter s seboj ne vozijo nepotrebne prtljage, pri nakupu pa povprašajo o realni porabi goriva. Foto: Newspress
Vožnjo lahko vozniki pocenite tudi sami. Na ZPS med drugim svetujejo, naj vozniki poskrbijo za ustrezen tlak v pnevmatikah ter s seboj ne vozijo nepotrebne prtljage, pri nakupu pa povprašajo o realni porabi goriva. Foto: Newspress

Boštjana Okorna iz ZPS je to neprijetno presenetilo, saj je v letu 2021 začel veljati nov standard merjenja homologacijske porabe goriva WLTP. "A v resnici pokaže zgolj na dejstvo, kako dolgotrajen je proces od sprejetja določenega okoljskega standarda do njegovega opaznega učinka na trgu," je komentiral rezultat analize.

Avtomobilov z dizelskim motorjem, kjer je bila razlika med označeno in dejansko porabo goriva največja, je v Sloveniji nekaj manj kot 51 odstotkov vseh. "Presežni strošek pri teh avtomobilih doseže tudi več kot 700 evrov, če z njimi letno prevozite 20.000 kilometrov. V petih letih to pomeni dobrih 3500 evrov dodatnega stroška, ki ga ne bi bilo, če bi avtomobilske tovarne navajale bolj realne podatke o porabi goriva," je opozoril Okorn.

Foto: Reuters
Foto: Reuters