Avtomobilski proizvajalci so z navdušenjem sprejeli odločitev, da bodo Iranu ukinili sankcije zaradi jedrskega programa. V Iranu je imel glavno besedo PSA Peugot Citroën, velike ambicije pa zdaj izkazujeta tudi skupina Volkswagen in Renault.
Iran in šesterica velikih sil sta na Dunaju sklenila zgodovinski sporazum o iranskem jedrskem programu. S tem se je končal 13 let trajajoč spor med islamsko republiko in zahodnimi državami. Dogovor pomeni tudi odpravo vseh sankcij, ki jih je proti Iranu uvedel Varnostni svet ZN-a, kot tudi drugih nacionalnih in multilateralnih sankcij na področjih, kot so trgovina, tehnologija, finance in energija. Avtomobilski proizvajalci si zaradi tega obetajo povečanje tržnega deleža in ustvarjanje dobička.
PSA želi obdržati primat
Le nekaj ur po tem, ko je bilo objavljeno, da so sankcije preklicane, je PSA že predstavil proizvodne načrte v Iranu, s katerimi želi ohraniti primat na tem velikem trgu.
Odzvali so se tudi pri Volkswagnu, kjer podrobno spremljajo položaj in bodo v kratkem naredili strategijo za iranski trg. Pri Renaultu, največjem konkurentu PSA-ja, odziva še ni bilo, a so viri znotraj podjetja razkrili, da je tako kot večina drugih avtomobilskih proizvajalcev tudi Renault zelo dejaven z načrtovanjem strategije za prodajo na iranskem tržišču.
"Iran je prevelik trg, da bi se ga kar tako spregledalo - kljub vsemu, kar se je dogajajo v zadnjih letih. Prepričan sem, da se prav vsi vodilni v avtomobilskih podjetjih ukvarjajo tudi z Iranom," je dejal Thomas Wuelfing, predsednik Germela, svetovalnega podjetja, specializiranega za trge na Bližnjem vzhodu.
Trg se je sesul
V Iranu so leta 2011 prvič registrirali 1,6 milijona avtomobilov, nato pa se je trg po uvedbi sankcij sesul. Domača proizvodnja vozil je v naslednjih dveh letih padla na vsega milijon vozil, 100.000 ljudi v avtomobilski industriji je izgubilo službo.
Trg se je leta 2013 spet okrepil na 1,2 milijona prodanih vozil, razkrivajo podatki IHS Automotiva. Analitiki predvidevajo, da bo ukinitev sankcij prinesla nadaljnjo rast. Že prihodnje leto naj bi bil trg spet velik 1,6 milijona vozil, pozneje pa bo zrasel do dveh milijonov vozil.
Zdaj bodo imeli evropski proizvajalci vozil težje delo, saj imajo velike apetite v Iranu tudi Kitajci, predvsem znamka Chery. Analitik Michel Jacinto meni, da Kitajci, čeprav so cenejši, cene vozil pa so še znižali, ne bodo končni zmagovalci. Po njegovem mnenju imajo evropske znamke prednost, ker proizvajajo bolj kakovostne avtomobile.
Pri Volkswagnu, kjer so v preteklosti skupaj z iranskim partnerjem Kermanom Khodro izdelovali model golf, naj bi se nagibali k temu, da bi pripeljali na nov trg tudi svoji znamki Škoda in Seat in jih namenili srednjemu menedžmentu.
Analitiki predvidevajo, da bosta ameriška proizvajalca vozil General Motors in Ford previdnejša in bosta z vstopom čakala dalj časa.
Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje