Avtomobilska industrija se utegne leta 2023 ukvarjati z ohlajanjem prodaje. Foto: EPA
Avtomobilska industrija se utegne leta 2023 ukvarjati z ohlajanjem prodaje. Foto: EPA

Ob koncu leta 2022 se je materialno pomanjkanje vsaj v delih nemške industrije zmanjšalo. Po pisanju specializirane nemške avtomobilistične spletne strani Automobilwoche lahko v novem letu proizvajalci avtomobilov in druga podjetja, ki jih pestijo kronične težave z oskrbo, pričakujejo izboljšanje razmer. Stanje se trenutno med različnimi industrijskimi panogami zelo razlikuje, poročajo posamezna podjetja in Združenje bavarskega gospodarstva – veliko velikih industrijskih podjetij ima namreč sedež na Bavarskem.

Po zadnjih podatkih münchenskega inštituta Ifo je 59,3 odstotka anketiranih podjetij novembra poročalo o pomanjkanju materiala. To je še vedno velika številka, a hkrati najnižja vrednost od aprila leta 2021.

Najbolj trpi avtomobilska industrija

Še vedno obstajajo velike težave z dobavo nekaterih čipov. Po mnenju dobavitelja Infineon je bilo stanje še posebej kritično na področju čipov z lastnim procesorjem, ki se na primer v avtomobilih uporablja za nadzor številnih funkcij vozila. "Kapacitete so še vedno zmanjšane, vendar med letom 2023 pričakujemo vse večjo sprostitev," pravi tiskovni predstavnik podjetja.

Polprevodniška kriza naj bi se nadaljevala tudi v letu 2023, a v manjšem obsegu, kot so ga zaznali v zadnjih dveh letih. Foto: Ford
Polprevodniška kriza naj bi se nadaljevala tudi v letu 2023, a v manjšem obsegu, kot so ga zaznali v zadnjih dveh letih. Foto: Ford

Infineon pričakuje močno rast povpraševanja po elektronskih elementih, ki se na primer uporabljajo v elektromotorjih ali generatorjih energije vetrnih turbin.

Audi pričakuje sprostitev

To pa ni edina stalna težava: "Poleg splošnega pomanjkanja zalog dodatne okoliščine, kot so ukrajinska vojna, energetska kriza ali ukrepi, sprejeti v povezavi s pandemijo, otežujejo nemoteno vzdrževanje svetovnih dobavnih verig," pravi tiskovna predstavnica – in poudarja, da je Audi kljub izzivom doslej dobro prestal krizo polprevodnikov. "Proizvajamo, kadar koli lahko."

V hčerinski družbi VW prav tako predvidevajo, da se bodo razmere pri dobavi polprevodnikov leta 2023 umirile, a ne povsem. Še naprej pričakujejo "posamezna ozka grla v polprevodniških tehnologijah, specifičnih za avtomobile".

Pomanjkanje materiala in predproizvodov se je v zadnjem času nekoliko zmanjšalo, vendar ostaja velika težava podjetij, pravi Bertram Brossardt, generalni direktor Bavarskega poslovnega združenja (VBW). "Pozitivno je, da ozka grla pri dobavi trenutno nekoliko popuščajo. Delno pa je to preprosto posledica upočasnitve svetovnega gospodarstva." V skladu s tem veliko podjetij poroča, da so naročila preložena, zmanjšana ali popolnoma odpovedana.