Včasih je bilo moje redno vsakoletno dejanje, da sem prišel v Ženevo in preveril, ali so se avtomobilske znamke kaj drugače razporedile na velikem razstavnem prostoru. Spodaj je bil vedno Renault, takoj zraven Toyota, v kotu spodaj Nissan, zraven Honda, pa takoj Mazda in Volvo. Čisto na koncu sta bila Mercedes in BMW. Velik del razstavišča je zasedala celotna skupina VW – Volkswagen, Seat, Škoda in Audi.
Da nisem bil pet let v Ženevi, je glavni krivec covid-19. Kot je videti danes, je covid-19 zgolj sprožil spremembo, ki bi se tako ali tako zgodila. Avtomobilske znamke so z zdravstveno krizo zgolj dobile ustrezen izgovor, da več kot stoletno zgodovino salona prekinejo. Stroški nastopa na takem salonu so bili nesorazmerno visoki v primerjavi s koristmi. Razlog je bil izključno racionalen.
Stroški tudi za največje znamke preveliki
Konec novembra sem se na Toyotinem kongresu Kenshiki pogovarjal z glavnim Toyotinim PR-ovcem. Povedal mi je, da jih je nastop na salonu stal 4,5-krat več kot recimo kongres Kenshiki. Na dvodnevnem dogodku smo bili novinarji s celega sveta. Tam smo se res veliko novega naučili, imeli smo čas poklepetati z menedžerji, inženirji. Čeprav se na Kenshikiju predstavlja zgolj Toyota, je za nas novinarje obisk takega dogodka izjemen vir znanja, kar posledično pomeni tudi, da novinarji zmoremo predati naprej bistveno širšo sliko. Iz salonov smo po navadi odnesli zgolj nekaj vrstic besedila in eno fotografijo.
Renault in Kitajci
Letošnja Ženeva je bila videti skopo, klavrno. V središču pozornosti je bila skupina Renault, ki je bila skupaj z Dacio, zvezda v soju žarometov. Izostanek praktično vseh uveljavljenih proizvajalcev vozil sta skušala izkoristiti tudi kitajski MG, ki hitro prodira tudi na slovenski trg vozil, in znamka BYD, kjer so sporočili, da nameravajo po Kitajski osvojiti še evropski avtomobilski trg. Ključna bo postavitev tovarne na Madžarskem leta 2025. Osvojiti pa želijo tudi premijski trg, saj so predstavili premijske podznamke in potipali evropski teren.
Kljub temu se lahko vprašamo, ali gre za klavrn propad Ženevskega salona? Avtomobilski salon je za nas novinarje vedno pomenil skakanje od enega do drugega, stisk roke, en intervju, drug intervju.
Tokrat smo se seveda največ časa zadržali pri Renaultu, ki je predstavil električnega naslednika slavnega modela renault 5. Glede na to, da je petka najprej dizajnerska, smo poklepetali s prvim človekom dizajna. Če bi ocenili, da je petka zgolj "vintage", bi našemu sogovorniku naredili krivico, 50 let stari detajli so namreč zgolj iztočnica za moderne ideje.
V videoreportaži iz avtomobilskega salona vam poleg petice predstavljamo še nove Dacijine modele, govorili pa smo tudi o recikliranju starih baterij in avatarju. Vabljeni k ogledu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje